Nytt anlegg - hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg (hjelp med valg av fronthøytaler og forsterker!)

Hey. Nå nærmer det seg konfirmasjon, og det betyr penger til oppgradering av anlegge. Utstyret jeg har nå er følgende:

Høytalere:
    Front: Eltax Millennium 500
    Center: Yamaha NS-C200
    Center back: Eltax Millennium
    Surround: Mirage AVS-200
    Subwoofer: Cerwin Vega CLSC 12

Elektronik:
    TV: Phillips flatscreen 28"
    Dvd: Pioneer DV-350
    Receiver: Eltax AVR 800
    Dimmer: Dynalight Joel

Dere ser sikkert ganske fort hva som er det dårligste her. Alt som heter Eltax bør virkelig byttes ut. Det vil i første omgang bety at forsterker og fronthøytalere må fornyes. Jeg har sett litt rundt og har kommet fram til at disse høytalerne kan være noe for meg:

Infinity Beta 50 - http://www.infinitysystems.com/homea...es=BET&cat=BFS
    QLN 604 mkII - http://www.qln.se/index2.php3?page=s...bmenu=speakers
    Audio Pro Black Diamond V2 - http://www.audiopro.com/products/ima...kdiamondv2.asp

Som dere ser ligger budsjettet mitt på front høytalere på maks 7500,- Hitil har jeg ikke fått hørt på noen av disse modellene, men det skal selvsagt gjøres snart. Men jeg hadde satt pris på å få vite noens andre meninger om hvem av disse som er "best".. Jeg kan nevne at jeg hører på det meste av musikk. At høytaleren trykker litt er også bare bra.

Med nye høytalere må jeg også ha ny forsterker. Jeg har nesten bestemt meg for en Harman Kardon AVR 635 - http://www.hi-fi-center.no/shop_item...,90,96&id=1241

Men hvis noen har andre forslag til forsterker (gjerne billigere en H\K'n) så er det bare å komme med de.. : )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.
    ja du har rett alt me navn eltax bør du skifte ut, QLN 604 mkII er noen kanon gode høytallere, fått mye "ros"
    hmm det er en harman kardon avr 7000 til salgs på torget her, men den er brukt.
    eg tror den hadde vore fin for ditt bruk-oppsett!
    den ligger på 5 500 kr...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Nytt anlegg - hjelp!

Ta en kikk på www.fyndborsen.se

De har noe av det du nevner ganske rimlig. Har dessverre ingen erfaring med noen av høyttalerene du nevner, men Audio Pro pleier de å omtale veldig pent i forumet her.

Sammen med Audio Pro har jeg inntrykk av at noen anbefaler Marantz forsterker.

Selv kikker jeg på Yamaha RX-V1500 og Proson Reality MK2. Her er et tilbud på surroundpakken bl.a.:
    http://www.hificenter.no/fileupload/...ommer_2005.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar ;D

Må føye med at planen er å kjøpe ny center og bakhøytalere i samme serien som i front høytalerne jeg velger.

Er ikke sikkert at Harman Kardon AVR 7000 hadde vært så du. Problemet er bare at jeg har ikke penger til rådighet akkurat nå. Når det gjeldet fyndborsen.. greit nok at det er billig. Men har de lager i svergie? Og vil det ikke da komme en del toll (tull :P) i tillegg på prisen? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er det med infinity? Dette blir vel en litt mer "fest" høytaler en de andre modelene?

Ser også på QLN 604 mkII. Det er et "must" for meg og kunne kjøpe bakhøytalere og center i samme serie som front høytalerne. Lager QLN bakhøytaler og center i samme serie? Og hvor selges i så fall det?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Takker for svar ;D

Må føye med at planen er å kjøpe ny center og bakhøytalere i samme serien som i front høytalerne jeg velger.

Er ikke sikkert at Harman Kardon AVR 7000 hadde vært så du. Problemet er bare at jeg har ikke penger til rådighet akkurat nå. Når det gjeldet fyndborsen.. greit nok at det er billig. Men har de lager i svergie? Og vil det ikke da komme en del toll (tull :P) i tillegg på prisen? :wink:
    Finnes ikke toll. Svensk mva trekkes fra og norsk legges til. Dermed havner du ut i null. Valutafordelen derimot...... ...... Eneste som kommer i tillegg er frakt, og den er mere enn spart inn gjennom valutafordelen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Men hvordan er det med infinity? Dette blir vel en litt mer "fest" høytaler en de andre modelene?

Ser også på QLN 604 mkII. Det er et "must" for meg og kunne kjøpe bakhøytalere og center i samme serie som front høytalerne. Lager QLN bakhøytaler og center i samme serie? Og hvor selges i så fall det?
    Har veldig sansen for lyden i QLN 604 MKII. God, dyp bass og en god mellomtone.

HFCK selger også bakhøytalere og senter i den serien, det dumme er bare at de ikke står oppført på hjemmesiden dems.....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    604 er en nedskalert versjon av Signature settet, og benytter samme teknologi i delfilter og kabinett. Imidlertid har man her valgt å bruke karbonfiber elementer i bass/mellomtone da disse har bedre kombinerte egenskaper.
    Totalt 2 stk 6” basselementer og 1 stk 6” bass/ mellomtone gjør høyttaleren
    slank og plasseringsvennlig, samtidig som det totale membranarealet blir stort
    nok til å fylle selv store stuer med feit kinolyd/musikk. Til denne får du også kjøpt bakhøyttaleren 601 mkII og senterhøyttaleren 602 mkII.

Qln 604 mkII
    Effekt: Max 250 watt
    Impedans: 4 ohm
    Frekvensområde: 22-32.000 Hz2
    Dette er det Hificenter skriver om QLN. Jeg ble nysgjerrig på denne pakken.

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio pro black diamond v.2 er en knall høyttaler. Ville heller gått for den. ble kåret "årets høyttaler budsjettklassen" i lyd og bilde (2004-2005).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da har vel Fynborsen mange gunstige priser på produktene sine. Må si at QLN 604 MKII begynner å virke som en høytaler jeg må se nærmere på. Skal inn til Oslo å høre på dem så fort som mulig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •