JMlab electra SW900 eller SVS PB12-ultra. hva ville du valgt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JMlab electra SW900 eller SVS PB12-ultra. hva ville du valgt

Som overskriften sier. Hva er det beste valget?
    Skal brukes til musikk og film.
    Skal spille sammen med JMlab electra 926 og SC901

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok SVS'en er en bedre allrounder ja.....

Men JMLAB subben er jo avstemt til de høyttallerene. hmm
    vanskelig..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med JMlab er jo et ganske sikekrt valg, den subben låter jo slik jmlab mener er rett mot de høyttalerene.. så er smak og behag dette altså..

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du utdype det svaret litt skorob?
    Er nemlig veldig usikker på dette med subwoofer :?
    Sånn prismessig så er de jo like, men jeg har aldrig hør PB12-ultra så der må jeg stole på andres vurderinger.
    Stua er ca 40 M2

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PB12-Ultra er det beste valget av de to.
    Selv SVS PB10-ISD spiller BEDRE enn JMLab SW900. Penger å spare :wink:

Ja, jeg har opplevd alle de nevnte modellene.

Det er bra for deg at du har stor nok stue til å få utnyttet SUB'n skikkelig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, den Electra subben ingår i samme serie som høyttalerene dine er, og de har tatt utgangspunkt i det. SVS har ikke noe spessielt å ta utgangspunkt i, men de har bra med innstillinger som gjør den passende til det meste.
    Men dette er sikkert, til film river SVS'en Electran i fillebiter. Og den er normalt god på musikk. Men JM laben er iallefall allerede beregnet på Electra høyttalerene.
    Men ejg tror du blir mest fornøyd med SVS'en, den låter utrolig bra også til musikk når den er stillt inn skikkelig, og rommet ditt er jo rimelig svært.
    Men kommer jo også litt ann på deg, spiller du ofte grishøyt med musikk du skal kjenne i brystkassa? Ser du på film og vil kjenne at jorda rister under deg når T-rex komemr løpende på Jurasic park 1? da er SVS tingen.
    Men er du av de som for det meste spiller på normalt nivå, og ikke trenger det største trøkket i film, så er JM lab sin kjempe fin (den er slem mot naboen den også altså, men SVS'en er brutal).

SVSen er en pøbel, mens JMlab er med "sofistikert" . Syns dog ikke SVS greide å gjenngi kjempeflygel sine dypeste toner noe spessielt bra, men til film er den som før skrevet, knallbra!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett dette med subwoofer :lol:
    I utgangspunktet begynte jeg med å høre på DD10, men synes den ble alt for dyr.
    SW900 har jeg hatt til låns et par ganger og synes at den er kjempe bra, den ser ok ut også. Men alt dette SVS skriveriet får en jo til å undre da?
    Siden jeg har bestemt meg for å ikke være med på oppgraderings toget på en stund fremover ønsker jeg å bli tilnærmet 100% fornøyd ved første forsøk (ikke lett!)
    Er det andre SVS subber som er bedre mht. pris/ytelse eller er pb12-ultraen "the" subwoofer?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Ikke lett dette med subwoofer :lol:
    I utgangspunktet begynte jeg med å høre på DD10, men synes den ble alt for dyr.
    SW900 har jeg hatt til låns et par ganger og synes at den er kjempe bra, den ser ok ut også. Men alt dette SVS skriveriet får en jo til å undre da?
    Siden jeg har bestemt meg for å ikke være med på oppgraderings toget på en stund fremover ønsker jeg å bli tilnærmet 100% fornøyd ved første forsøk (ikke lett!)
    Er det andre SVS subber som er bedre mht. pris/ytelse eller er pb12-ultraen "the" subwoofer?
    Hvis du ble kjempefonøyd med Electra'n, så skjønner jeg det, og får du ikke noe demo av SVS anbefaler jeg at du tar electran. Selv slet jeg veldig med sub. BW, PSB, SVS, Velodyne.. ah. Men det var bare småtteri til hva jeg brukte av tid på høyttaler kabler til B&W 703 . 1 mnd... 10 forskjellige kabler.. ah. Værste var at høyttalerene måtte spilles inn og da .

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......Er det andre SVS subber som er bedre mht. pris/ytelse eller er pb12-ultraen "the" subwoofer?
    Mest for pengene får du med SVS PB12Plus/2, ca. 12,5k, levert på døra :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    ......Er det andre SVS subber som er bedre mht. pris/ytelse eller er pb12-ultraen "the" subwoofer?
    Mest for pengene får du med SVS PB12Plus/2, ca. 12,5k, levert på døra :wink:
    Skal jeg ha dedikert kino, så er den høyt på lista ja ..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ................ Selv slet jeg veldig med sub. BW, PSB, SVS, Velodyne.. ah.
    Det virker som du foretok dine vurderinger basert på teori, uten å egentlig lytte til produktene.........eller :wink: men hvis du faktisk har fått en demo av alle de sub'ene du nevner ville det vært moro å få en mer detaljert beskrivelse........... :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de jeg testet var: B&W asw 800, 850. Velodyne DD 10, 12, spl 1200. SVS Ultra (i cylinder), Dali helicon S600, klipsch RSW 12.

Først fikk jeg testet SVS ultra, og den var skikkelig kul, men jeg syns ikke det var noe mer liksom, ble litt som mitt første møte med Cerwin Vega i midten av 90 tallet. Var først nå jeg fikk testet Velodyne SPL-1200 jeg fant ut at jeg måtte ha sub i anlegget mitt for å rettferdiggjøre mine favoritt plater (PF- The wall, dark side of the moon m.f.), BW 703 har god bass, men mangler endel i bunn.
    Så var det hifiklubben neste for å høre på BW 750 subben. Joa, låter sjefs, men når jeg drar på skikkelig så har kassa sine begrensninger, og den HK ansatte drar frem BW ASW 800. ASW ble da raskt min nye referanse, gode anslag på flygelet og god kontroll helt nede i bunn på det, den hadde alt som 750 hadde. Plus MYE mer, på lavt volum så var det så si 0 skille for mine ører. Brikkene falt på plass, jeg måtte spare 7000kr ekstra.

Innen oppsparingen skulle HIFIklubben begynne å selge "demo" produkter av nautilus serien, også sub serien, og jeg fant en BW asw 850 på marcusthrane gt. Nedsatt til 20000kr(2mnd gammel), og med pruteferdigheter endte den på 16000kr (hadde jo brukt nærmere 50000kr der iløpet av det siste året). Igjen, BW 850 har alt det 800 hadde, men MYE mer. Dette er en av de mest sofistikerte subbene jeg har vært borti, som samtidig kan være brutal om du ber den om det. Og den er ikke så "stor". At B&W kan å lage subwoofere er vel ingen hemlighet, men de lager dem så si perfekte til sine høyttalere, alt blir så sømløst, selv uten å drive å kalibrere så mye.

Velodyne DD12 var nok den beste subben, men siden jeg fikk BW'en til den prisen så var valget enkelt. Eneste som egentlig Velodynen hadde som var "bedre" var kalibreringa(men det gjorde også hele forskjellen).

Er det noe jeg skal sette fingern på BW 850, så er det at den ruller av endel ifra 24hz og ned, men det gjelder mange subwoofere. Men denne blir aldri grøtete.

Klipsch RSW 12 syns jeg funka dårlig med BW, men jeg har fått demo med de på klipsch RF-7, og det er noe helt anna kombinasjon. Nå tror sikkert mange at jeg valgte BW sub pga BW høyttalere, det er bare tull. Hadde jeg hatt penger nok, hadde det blitt Velodyne DD12 uten tvil. Men siden jeg fikk pruta ned BW'en så mye, så ble den et kupp, samt jeg har 5 års forsikring, det er morro på fest det: " NO WORRIES" .
    Som sagt før, skal jeg ha dedikert hjemmekino, så er det 80% sjangse for SVS plus/2... Fordi på film er det kvantitet som teller for min del, og SVS leverer også forrykende kvalitet til kinoen.

Ble kanskje litt vagt forklart nedover, men skriving er ikke min sterkeste side , samt ting skal gå fort.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er velkommen til Fetsund for å høre begge to i samme oppsett

1. Det er en enorm størrelsesforskjell på de to.

2. De leverer helt ulikt mtp dypbass.

3. Å si at Jmlab har "finere bass" enn PB12/Ultra er feil. Denne SVS'en er bedre enn Jmlab på alle punkter utenom waf...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S - V - S

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Du er velkommen til Fetsund for å høre begge to i samme oppsett

1. Det er en enorm størrelsesforskjell på de to.

2. De leverer helt ulikt mtp dypbass.

3. Å si at Jmlab har "finere bass" enn PB12/Ultra er feil. Denne SVS'en er bedre enn Jmlab på alle punkter utenom waf...
    Og det er ikke individuelt... BASTA...... :roll: Alle skal like klipsch fordi det er best...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først fikk jeg testet SVS ultra, og den var skikkelig kul, men jeg syns ikke det var noe mer liksom, ble litt som mitt første møte med Cerwin Vega i midten av 90 tallet.
    Det du skriver er direkte selvmotsigende, særlig når du sammenligner med CV som aldri har levert et produkt som lydmessig er i nærheten av SVS.

Dette har du ikke nok erfaring med......... :wink: eller rettere sagt: Du bør få deg en "skikkelig" demo av SUB'er

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå virker det som om SVS er det beste valget, men etter å ha snakket litt med hifihuset så har jeg bestemt meg for å vente et par måneder med innkjøpet slik at jeg får hørt den nye electra subben som kommer nå til høsten. Den skal visstnok ha EQ/romkaliberrings funksjoner ala. velodyne DD serien :?
    Når jeg har bestemt meg skal jeg legge ut en liten mini test og en begrunnelse for hva jeg valgte.
    Kanskje andre som står i samme situasjonen kan lære noe av det...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først fikk jeg testet SVS ultra, og den var skikkelig kul, men jeg syns ikke det var noe mer liksom, ble litt som mitt første møte med Cerwin Vega i midten av 90 tallet.
    Det du skriver er direkte selvmotsigende, særlig når du sammenligner med CV som aldri har levert et produkt som lydmessig er i nærheten av SVS.

Dette har du ikke nok erfaring med......... :wink: eller rettere sagt: Du bør få deg en "skikkelig" demo av SUB'er
    CV var bare et eksempel. Første gang jeg hørte CV var det helt rå lyd for meg der og da. Samme var med SVS helt rå lyd. Men kvalitet / kvantitet har forandra seg mye for meg. Og sømløshet betyr alt i systemet. For meg virker du mer ut som en SVS salgs konsulent. Hvor mye har du for pr sub som kommer over hit da ?!

Jeg står for mine valg, og jeg har iallefall ikke gått i fella om å la andre bestemme for meg hva som er BEST for meg, det gjorde muttern for meg når jeg var mindre. Og du skal iallefall ikke få meg til å ikke tro på egne evner. JEg er iallefall 100% sikker på at du ikke har testa SVS ultra mot BW 703, og samtidig testet BW ASW 850 i samme system.
    MAX SPL, trøkk, bulder og brak intresserer meg lite gitt.... Og det siste du sier der, det vil jeg ha meg frabedt!
    Som tråstarter spurte, hvem av de er "best", og jeg ga han min version. Også kommer du her og prøver å konvertere meg?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ................ Selv slet jeg veldig med sub. BW, PSB, SVS, Velodyne.. ah.
    Det virker som du foretok dine vurderinger basert på teori, uten å egentlig lytte til produktene.........eller :wink: men hvis du faktisk har fått en demo av alle de sub'ene du nevner ville det vært moro å få en mer detaljert beskrivelse........... :wink:

Teori? hva får deg til å skrive noe så dumt? SVS er jo teoretisk rimelig heftig. og de er jo rost opp i skyene her. BW 850 har jeg lest VELDIG lite om på forum etc. Og spessifikasjonene er ikke noe bedre enn andres..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke spørsmålet hvilken subwoofer som var best av Jmlab Electra SW900 og SVS PB12-Ultra/2? Det spørsmålet er jo enkelt å svare på. SVS er bedre på alt i forhold til Jmlab. Den integrerer bedre til resten av Jmlab høyttalerene enn det Jmlab subben gjør.

Men klart, hvis den enkeltes preferanser tilsier at subben skal rulle av ved 25 hz, så er det jo greit. Jeg personlig kunne ikke tro at SVS var så mye bedre enn Jmlab, helt til jeg fikk den i hus. Uhørt. Noen ganger lønner det seg å høre på de som faktisk vet hva de snakker om.

Men hvis trådstarter vil høre og bestemme selv hva han foretrekker, så er han hjertelig velkommen til en demo hjemme hos meg, hvor han kan skru og knote selv. Det vil jeg tro er det mest fornuftige å gjøre

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •