B & W 705

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: B & W 705

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B & W 705

Heisann, jeg har fått lagt av ett par høytalere av merket B&W 705 til over helgen. Min lokale hifiklubb-butikk som selger ett par demo-modeller til 10000 inkludert stativ til disse. De er brukt til demo ca 1/2 år slik jeg forsto. Hva mener dere om dette tilbudet, bra eller dårlig? Jeg har lenge siklet på disse høytalerne og fikk nå ett lite spark i ræva til å sikre meg dem.
    Jeg har idag ett par dali 808 så det er liten tvil om at det vil bli ett estetisk løft på lydkvaliteten.

Ellers anlegg har jeg denon 3805 reciever, denon 2910 dvd, dali blå center, swa-12, dali 202 bak. Det blir jo litt mixing med høytalermerker, som ikke alltid er så heldig, men jeg ser på det som veien å gå ettersom det vil bli for kostbar investering å gå hele veien til komplett anlegg i b&w 700-serien. Men akk....

Gode innspill mottaes med takk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    705 er skikkelige godsaker.. hva slags stativ er med da ? de koster liksom 11000kr nye, så stativene burde ha en vist kvalitet. Husk å handle med gode kabler også . får ofte gopris når du handler det samtidig.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja husk gode kabler! ikke overpriset rask!, men mesteparten som har 705 mener de er konge!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stativ kabler.

Stativene som følger med er originale b&w 705-standen beregnet for denne modellen.
    Kabel jeg fikk anbefalt av HFK var TARA LABS Omni 3 Kabel, koster 1300 kr.

hva vil dere anbefale av andre kabler, f. eks. hos hificenter til pris rundt 1000-1500. bør vel ligge i denne klassen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de Omni kablene er helt kurante til B&W de... Selv skal jeg over til Nordost på mine 703.
    Disse:
    http://hificenter.no/shop_item.cfm?p...126&id=210

Men som sagt, Omni3 er supre til de høyttalerene.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    de Omni kablene er helt kurante til B&W de... Selv skal jeg over til Nordost på mine 703.
    Disse:

Det ville jeg ikke gjort om jeg var deg. 703 er noe slanke i bunn og kan låte noe lyst i toppen, selv om det ikke er så veldig ille... Solar Wind vil fremheve dette.

Har du testet det sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig vært og hørt på disse i min jakt på noen gode høytalere og pris med stativ ville blitt godt og vel 15000kr.

Hørtes snop ut i mine ører.
    (demo med en B&W subb)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig vært og hørt på disse i min jakt på noen gode høytalere og pris med stativ ville blitt godt og vel 15000kr.

Hørtes snop ut i mine ører.
    (demo med en B&W subb)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Disse:

Det ville jeg ikke gjort om jeg var deg. 703 er noe slanke i bunn og kan låte noe lyst i toppen, selv om det ikke er så veldig ille... Solar Wind vil fremheve dette.

Har du testet det sammen?
    Skal selvfølgelig teste det først, og vet det kan låte noe lyst i toppen, men har hatt god erfaring med BW + Nordost Solarwind før. Men det har nok mer med smak og behag å gjøre. Har også Alpha quad under lupen igjen. Nå har jeg Basic Copper (infinite resolution/Elfa) kabel, som er utrolig bra spessielt på mellomtonen er den fyldig og fin. Men mangler "litt" i toppen med denne kabelen. Men hvem vet, mulig jeg ender opp med å ikke handle . Forrige gang testa jeg jo 10talls kabler før jeg valgte en "vinner". 1mnd med testing, det vil jeg ikke gjennom igjen, ble liksom litt for mye.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    basic cobber er direkte motsatt av de nordost kablene jeg har prøvd. liker du den fyldige mellomtonen i basic cobber så behold den.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit. Men driver å har en "kuvending" ,eller hva det heter, her .. får liksom ikke satt fingern på det, derfor har jeg tenkt å teste noe ifra den andre siden. Men mulig jeg ender opp med Alpha quad da. Eller at jeg blir værende med de jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ahhhhhhhhh

Det ble handel idag, men fikk ett tilbud jeg ikke kunne motstå. Dali evidence 870SE. Fikk de for 14000 kr. De hadde vært demopar noen måneder og var fullstendig strøkne. Ikke en ripe eller noe og utsette. I denne stund står de og fyller rommet med vakre toner fra Chris Botti. Anbefales....

Har ikke helt fullført installasjonen, da jeg skal kjøre bi-wireing ut fra forsterkeren men manualen til den ligger ikke her og fant ikke helt ut av det idag når jeg koblet opp. men i morgen blir det nok ordnings.

Hørte på b & w 705 men de hørtes slettes ikke ut som de gjorde sist jeg hørte dem. Dessuten var diskanten trykt inn. vært brukt til demo de også.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Nordost Blue Heaven på et par 705 og synes det funker meget bra. Er overhodet ikke plaget med hverken spiss eller tynn lyd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •