stilig bass fra Cerwin Vega!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

stilig bass fra Cerwin Vega!

Kunne tenkt meg å bygge en hjemme subb med denne men den koster desvere 10898 kr for en 15 tommer.. den er 2500 watt rms og har en 4 tommers tale spole slaglengden er 36mm til over 40mm en vei følsomheten er 86dB 1w/1m.. denne virker helt rå mer info på www.cerwinvega.com

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe av det styggeste jeg har sett. Membranet ser jo ut som om det er laget av plexiglass.
    Hvorfor ikke heller kjøpe et seriøst profesjonellt SR(PA) element?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den subben der er helt RÅ!!!!!!! det er jo tross alt vega

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    hahahahahahaha..

oh? wait? you were seriouse? Let me catch my breath..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy rånefaktor på den der ja... :shock:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den woofern der er vistnok et SKIKKELIg beist. Den spiller utrolig høyt, dypt, samtidig som den låter bra!
    Den støvhetta ser tøffere ut enn på bildet, og har en vedlig viktig funksjon etter hva jeg har blitt fortalt mhht resten av konstruksjonen. vekten på over 32kg er jo også rimelig extremt.
    Tror Cerwin her har laget en verdig oppfølger til en av verdens mest brutale subelement.

Prisen er også god, med tanke på hva konkurentene oppererer med.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    hahahahahahaha..

oh? wait? you were seriouse? Let me catch my breath..

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
    HAHAHA.. and im not laughing with you, im laughing AT you! And i think we all do!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden elementet koster over 10 høvdinger hadde jeg heller godt for en sub fra SVS...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med dere CV fans? Dere bare lukker øyne og ører for alternativer og tror dere har funnet det råeste og villeste i verden?

Jeg er så ikke CV fan. OK De har laget noen gode PA topper, men ikke noe spes annet å skryte av. (til den prisen de tar).

Skjønner jo at den "støvconen"/membranet her er viktig, er jo bare en sentreringsfjær under. and thats it. Ganske lik designet på stroker.
    OK. Stroker var et artig effektfullt element. Men hva jeg prøver å si er at det finnes bedre OG rimeligere alternativer her.
    Vekt er ikke nødvendigvis et kvalitetskriterie.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne testen av stroker pro for en stund siden på en amerikansk side der stod dette

"IN_CAR MEASURMENTS"
    "Freq. Res. 10-50hz +-2.6 db.
    Average SPL With Test Tone: (at 10%
    distorition limit) from 25-62hz, 120.9db;
    from 10-62hz 124db max, 129.3db at 12hz.
    Bass Uniformity: 96%

this test was done with in 1.47cubic foot sealed, a pair of M&K LCR-35satellite speakers driven by a Bryston 2B power amp(100x2 into 4ohms) witha 120hz 6 db octave high pass filter.
    SP-12 filtered at 120hz with an 18db/octave slope by a Paradigm x30 elec. xover and driven bt a JBL A6000GTi amp (6000x1)

it also goes on to say:
    "Bass images remained up front unless i purpously cranked the Hulkster to the point that the front speakers ran out of steam. Even then, the images didn't race to the rear. The sound just became more enveloping, and the stage moved toward me; it never jumped to the rear mounted subwoofer."

the strokerpro12 is basically a great SQ machine designed to take a beating and sound good doing it. 6000w tests and no failure.

i wouldnt mind one of these only if they came in 18"

129,3db ved 12hz :shock: greit att dette var i en bil men det er imponerendes tall samme hva

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Rimelig høyt.
    Ca 20-30dB gain i en bil da.

Men om du trenger det? Nei :P Det har ikke store praktiske hensikten med 130dB i enbil?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle strokern er jo en av de mest brukte og mest vinnende db drag subene ever og Cerwin har prøvd å lage en som er enda råere og i tillegg spiller pent. Det er rått og det er det ikke mange andre som har gjort. Designet er helt spesielt for å tåle over 4000w RMS. det er MYE varme og det er derfor den bobla er der på toppen fordi element har en stor kjøle rør inni. litt vanskelig å forklare men...

og hansam: tror ikke du veit helt hva du prater om. Når det gjelder CV og høyttalere så har de laget mye som er rått i forhold til prisen. 10" av den billigste typen stroker spiller jo 152 db og de forventer enda høyere måling. det er elementer til 4000 stk. Det er ikke dyrt i db drag sammenheng, og det er den sammenhengen du må se dette elementet i. Kan ikke begynne å sammenligne det med en hjemme sub vett du...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strokeren blir jo "pussling" når ein samanliknar med Focal elementar. Er ikkje rare kabinen den 10" strokeren har prestert 152 db i da. Fortell meg vidare.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med dere CV fans? Dere bare lukker øyne og ører for alternativer og tror dere har funnet det råeste og villeste i verden?

Jeg er så ikke CV fan. OK De har laget noen gode PA topper, men ikke noe spes annet å skryte av. (til den prisen de tar).

Skjønner jo at den "støvconen"/membranet her er viktig, er jo bare en sentreringsfjær under. and thats it. Ganske lik designet på stroker.
    OK. Stroker var et artig effektfullt element. Men hva jeg prøver å si er at det finnes bedre OG rimeligere alternativer her.
    Tror denne subben spiller i fra det meste. Den er ekstremt godt gjennomført har jeg hørt. Har lest en plass at CV brukte 6 år på å planlegge og konstruere Stroker Pro.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Strokeren blir jo "pussling" når ein samanliknar med Focal elementar. Er ikkje rare kabinen den 10" strokeren har prestert 152 db i da. Fortell meg vidare.
    nja vil jo ikke akkurat se at den er en pusling samenligna med focal da men :P tror focal spiller en del penere kanskje.. har hørt 2x13 tommers utopia på noen macinthos forsterkere i en audi en gang var utrolig pen lyd.. men jeg synst ikke det var i nærheten av nokk trykk i den bilen. det var 2x10 tommers stroker som spilte 152,4 db. er ikke sikker på hvilken bil det var i tror det var en panda :P men han hadde vist forsterker problemer så han skulle vist komme sterkere tilbake når han får fiksa problemet med forsterkerene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV er for det meste rendyrka fest høyttalere, jeg vet ikke om noen merker som kan få opp feststemmningen så mye som CV gjør, og de fungerer ok til hverdags for folk flest. Og prisene er utrolig bra, du får alt ifra "små" 10" til store 15"...
    Og designet er ikke akuratt så veldig likt mellom gamle og den nye strokern.

Du sier jo hva det er med dem CV fans? hva er det med deg da? som snur ryggen med engang CV merket dukker opp? Er skoda virkelig en drittbil?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tro meg, CV fans lytter, men de inngår kompromisser. De hører oftest ikke på klassisk musikk og blues, som jeg mener de sliter mest med.
    CV folket er 80% av folket så si. Her er det pop, rock (av all sort), trance og rap som gjelder. Og CV er da noe av det likeste, de får et lite bein innen for hifi'ens ville verden.
    Jeg har selv BW 703, denne hadde ikke passet disse folka, ok, til noen av låtene. Men disse mangler trøkket og punchen CV leverer til latterlig lav pris. på BW må vi opp til 802 for å få noe tilsvarende... Så ikke rakk ned på CV folket... bare fordi vi "må" ha en høyttaler som spiller Norah Jones smerte fritt.... Og siden disse sjangerene allerede er god komprimert, så låter det iallefall dass på skikkelige høyttalere/anlegg!

Faktisk låter mye av pop/rock sjangeren endel bedre på CV enn på mine 703. Det er fordi CV ikke avslører så mye. Folk som har så lite å si om sine meninger irriter meg litt... Og de viser helt klart at de følger en rød tråd som andre har ment før. De som sier at CV er skikkelig digg, de mener det pga at de har hørt de, de som sier CV er noe møkk, svarer bare pga at andre har sagt det... oftest.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid masse høyttalere, inkludert CV, og det er ikke å komme fra at CV har en del kvaliteter, som mange andre produsenter misunner i den prisklassen de opererer i. Men denne strokeren er ikke noe spesielt.
    Det er et skryteprodukt, som fungerer, men ikke det man forventer av et element til over ti lapper. Hva med denne? http://www.lightav.com/ces/mtxjack2.jpg Alle produsenter har et element eller to, som skal være det ultimate, men det er mest for show. Det trøkker sikkert mye mer enn mye annet, men det er langt fra unikt. CV er flinke på dynamikk og trøkk fra billige høyttalere, og er populære blant de som vil ha dette.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater ikke CV. CV er gøy, men jeg blir oppgitt over CV fans sin ignorante holdning til andre produkter.
    "CV ER BEST! OG DU SKAL FAEN IKKE KOMME HER Å SI NOE ANNET, CV BANKER ALLE!"
    Verden er ikke riktig så gullegrønn.

Men. Ja, ok. De lager billige festhøyttalere som funker.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kjøpe 10 sånne her for sammen prisen. http://www.mycarjams.com/car_audio/hazel/detail/SPLW15

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •