B&W 704

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: B&W 704

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 704

Var og prøvelyttet på høytalere i Hifi klubben i dag og hørte på alt de anbefalte men først når vi kom til B&W 704 begynte meg og min bedre halvdel å smile over godlyden. Disse låt herlig i våre ører.

Noen som kan anbefale meg å høre på noen andre høytalere som kan matche disse. ?

Bør være noe som går an å demonstrert i en butikk i Bergen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner deg godt, 704 har UTROLIG deilig lyd. Jeg syns det ikke er noen merker som matcher B&W 700 serien noe spessielt. Men jeg har jo min smak.
    Favorittplatene som snurrer oftest er:
    Norah jones - come with me
    Pink Floyd, Medle, atom Mother, Dark side of the moon og The Wall
    Roger Waters - Pros and cons of hitch..., Amused to death(REFERASE CD!!)
    Nine Inch nails - Downward spiral
    Metallica - Master of puppets, Black album
    Korn, Marilyn Manson
    Og av og til Eric Clapton.

Hva slags elektronikk har du tenkt deg?
    Har du mulighet til å teste Audiovector noen steder, så burde du sjekke ut de også..

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 704, men 703 som blant annet har bedre mellomtone. Disse hadde en utrolig dybde og ro i lydbildet jeg aldri har opplevd tidligere (har forsåvidt ikke fått demonstrert så veldig mange høyttalere over 20.000). 703 koster ikke veldig mye mer enn 704, og jeg tror det spesielle mellomtoneelementet er verdt forskjellen i pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Har du mulighet til å teste Audiovector noen steder, så burde du sjekke ut de også..
    Elektronikken er alerede på plass i form av en denon 3805 reciver.
    I følge hifi-klubben var dette en helt tipp topp combo med 704 høytalerne.

Hifisenter kjeden kjører kampanje på audiovector mi3 for tiden ser jeg.
    Kan jo være midt i blinken viss dem låter godt og har flere kampanje eksemplarer igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Har ikke hørt 704, men 703 som blant annet har bedre mellomtone. Disse hadde en utrolig dybde og ro i lydbildet jeg aldri har opplevd tidligere (har forsåvidt ikke fått demonstrert så veldig mange høyttalere over 20.000). 703 koster ikke veldig mye mer enn 704, og jeg tror det spesielle mellomtoneelementet er verdt forskjellen i pris.
    Skal be om en demo på de og. Viss de overbeviser er konsekvensen at senter må vente på mer penger på konto
    Kan forøvrig tenke meg at disse krever noe mer forsterker enn en denon3805 for å få full utnyttelse av de.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1

Uten å være ufin, så er det vel ingen bombe at HFK anbefaler to produkter der de selger begge.... :wink:

Men 3805 er en bra receiver det. Og 703/704 er høytalere med en lyd jeg gjerne kunne levd med. Men støtter meg til skorobs anbefaling om å teste ut Audiovector. I den prisklassen er det vel Mi3 Super som er aktuell. Da har du testet to av de bedre i prisklassen. Oppsøk HiFi Center kjeden for demo....

Focal (tidl. JmLab) har også gode høytalere i den prisklassen, men der er det verre å få demo i Bergen tenker jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Uten å være ufin, så er det vel ingen bombe at HFK anbefaler to produkter der de selger begge.... :wink:

Men 3805 er en bra receiver det. Og 703/704 er høytalere med en lyd jeg gjerne kunne levd med. Men støtter meg til skorobs anbefaling om å teste ut Audiovector. I den prisklassen er det vel Mi3 Super som er aktuell. Da har du testet to av de bedre i prisklassen. Oppsøk HiFi Center kjeden for demo....

Focal (tidl. JmLab) har også gode høytalere i den prisklassen, men der er det verre å få demo i Bergen tenker jeg.
    Jeg liker dette konseptet til Audiovector med oppgraderbar høytaler.
    Ser at standard mi3 går som sommerkampanje for 9995kr nå og at super koster 19995kr.

Kan jo slumpe til at det lønner seg å kjøpe standard og deretter oppgradere til super.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fine høytalere du har hørt på, men prisklassen 20 - 30K florerer av gode kjøp. Sjekk litt rundt før du bestemmer deg.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Mi3 standard, bruk mer penger på forsterker. Så kan du oppgradere til super senere. Stikk innom Christian og gutta på Hifi center kjeden i bergen så gir de deg en knall demo. OBS ta med egen musikk!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Kjøp Mi3 standard, bruk mer penger på forsterker. Så kan du oppgradere til super senere. Stikk innom Christian og gutta på Hifi center kjeden i bergen så gir de deg en knall demo. OBS ta med egen musikk!
    Som sagt som gjort.
    Christian solgte meg ett sett mi3 standard til kampanjepris uten at jeg hadde hørt dem engang. :shock:
    Håper jeg ikke blir skuffa når dem dukker opp i neste uke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt som gjort.
    Christian solgte meg ett sett mi3 standard til kampanjepris uten at jeg hadde hørt dem engang. :shock:
    Oooops! Kjøpt uthørt, kanskje litt gambling. Håper og tror at du blir fornøyd. Et tips bare: Regn med at det går litt tid før de er skikkelig innspilt. Mine Mi3 var noe rufsete den første tiden, og minte meg ikke om det jeg hadde hørt før i det hele tatt. Men etter gode 100 timer løsnet det skikkelig, og nå er jeg strålende fornøyd med mine.......

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW 704 funker utrolig bra på Denon 3805 ja, uten tvil en krem kombo. 703 blir for tungdreven og kravstor til den recivere.
    Kjøp 704, og spar opp til en skikkelig center istede . B&W 700 centeren er ikke helt på høyde med 704, men den funker godt, spessielt på musikk. Men her er det mange andre merker som funker bedre, og som kamufulerer seg godt sammen med 704... Mirage leverer noen kremgode centere. Bare som tips..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Som sagt som gjort.
    Oooops! Kjøpt uthørt, kanskje litt gambling. Håper og tror at du blir fornøyd. Et tips bare: Regn med at det går litt tid før de er skikkelig innspilt. Mine Mi3 var noe rufsete den første tiden, og minte meg ikke om det jeg hadde hørt før i det hele tatt. Men etter gode 100 timer løsnet det skikkelig, og nå er jeg strålende fornøyd med mine.......
    Ja det er gambling på høyt nivå.
    De jeg derimot hørte på var en mi3 variant til 27000kr.
    De låt virkelig bra og viss lyden er i nærheten av disse vil jeg nok bli godt fornøyd med kjøpet mitt.

Viss ikke må jeg vel bare gjøre noen grep for å bli kvitt de og slepe 704 i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Audiovector mi3i hus og jamo classic 8 hevet på dør.

Langt mer engansjerende lyd enn før.
    Hører detaljer jeg aldri har hørt før. Men det er nok ikke så rart, testlydene over 16000hz (The calibrator) var uten lyd i jamoene.

Morsom detalj: jamoene lått best med romkorreksjon påslått.
    Audiovectorne låter best med avslått og det er stooore forskjeller mellom de forskjellige modusene, men uansett bedre en tidligere uansett modus.

Trodde forøvrig ikke at audiovectorne hadde noe å fare med opp mot jamoene når det kommer til bass, men jeg tok feil. De pumper bass så det rekker. Kansje litt mye tilogmed selv om de står halvmeteren ut på gulvet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. Bra du er fornøyd .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice. Bra du er fornøyd .
    Ja beste er at samboer er fornøyd også.
    Hun liker klassisk musikk og syntes lyden var storveis. Og Jeg smiler når ramstein og sånt produserer ørevoks.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Godt at "gamblingen" slo til. :lol:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Mi3 er gode på bass og har en god tonal balanse. Mulig de krever litt avstand til veggen bak for å spille optimalt.
    Uansett: Gratulerer!

I valget mellom Mi3 og 703 står egentlig valget mellom om du skal prioritere mellomtone eller bass høyest, slik jeg ser det. Den mellomtonen i 703 er et røverkjøp med smak av 800-serien, mens Mi3 (har bare hørt "Super"-utgaven) har en bass som slår ut de fleste konkurrentene i klassen.

Jeg har jo selv bygget BEL 2.5 nylig og er godt fornøyd, men skulle jeg kjøpt ferdig er nok AudioVector Mi3 Super og B&W 703 to høyttalerne de som ville være mest aktuelle for meg ut fra det jeg har hørt (men ville nok hørt på både Patos Lyric 402, JMLab, Sonus Faber og Usher i tilsvarende prisklasser først).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, Mi3 er gode på bass og har en god tonal balanse. Mulig de krever litt avstand til veggen bak for å spille optimalt.
    Uansett: Gratulerer!

I valget mellom Mi3 og 703 står egentlig valget mellom om du skal prioritere mellomtone eller bass høyest, slik jeg ser det. Den mellomtonen i 703 er et røverkjøp med smak av 800-serien, mens Mi3 (har bare hørt "Super"-utgaven) har en bass som slår ut de fleste konkurrentene i klassen.

Jeg har jo selv bygget BEL 2.5 nylig og er godt fornøyd, men skulle jeg kjøpt ferdig er nok AudioVector Mi3 Super og B&W 703 to høyttalerne de som ville være mest aktuelle for meg ut fra det jeg har hørt (men ville nok hørt på både Patos Lyric 402, JMLab, Sonus Faber og Usher i tilsvarende prisklasser først).
    Helt enig med deg på din mening mellom BW og Audiovector.. Tror du jeg A-B testa de lenge heller, Dali helicon røk ut veldig tidlig for min del. Men var mange andre og da som ble testet. Men disse 2 sleit jeg skikkelig med.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, Mi3 er gode på bass og har en god tonal balanse. Mulig de krever litt avstand til veggen bak for å spille optimalt.......

Samstemmer veldig bra med mine erfaringer. Etter at jeg hadde "Dali-mann" i mange år på klubben, skulle jeg teste B&W når jeg skulle ta steget noe oppover i prisklasse fra de gamle gode 104. Men B&W-høytalere i den "billige enden" fikk jeg aldri taket på, det låt noe ullent og udefinert for min del. Og jeg "forte" dem på alt fra billige receivere til dyre stereoløsninger.

Morrofaktoren på B&W kommer først i 703/704-klassen for min del. Her er det et mye mer samstemt lydbilde, og de spiller mer definert og klarere, i mangel av et bedre uttrykk.

Når det gjelder de lydmessige forskjellene i Mi3-serien og 7xx-serien er jeg også enig i at mellomtonen til B&W er noe bedre. Bassen i Mi3-serien synes jeg er mer "klar", og egentlig så kommer det uventet mye bass ut av de slanke kabinettene. Diskantmessig er det også forskjeller, her har nok Audiovector en mer markant diskant enn B&W. Her er det smak og behag, noen liker den litt mer tilbakelente diskanten på B&W, mens jeg foretrekker Audiovector sin.

Skulle jeg bytte en gang i fremtiden er nok oppgradering av mine AV det mest aktuelle, men både 7xx og 8xx-serien til B&W hadde vært aktuelle. Muligens hadde jeg lyttet til hva Focal (tidl. JmLab) kunne by på.

Men det blir nok en stund til......... :? :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •