Power handling - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sto power handling - 80W, Tenkte å drive på Pioneer VSX-908rds som er 100 eller 110 watt's (husker ikke helt) og bruke som bakhøyttalere + senter, men ville selfølgelig ikke prøvd de på om de skulle sprengest

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ps:Cerwin Vega hadde for en stund siden noen bass elementer som det ble sagt ok kunne takle at man kunne kobble de rett til elnettet, og de skulle tåle denne høye belastningen. husk bare at det ble testet med 110volt og 60Hz , og ikke 240v og 50Hz, samt ørene vil kankje ikke bli de samme etterpå..... :wink:
    I 8ohm vil det bety over 1500W RMS på 110Volt. Det vil si 13A. Vet ikke hvordan de dimensjonerer strømkursene sine i USA, men det er mulig sikringen går først, eller...?
    mener å huske at dette var 2. stk Stroker 18" i serie....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da90el
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Kan ikke noen prøve
    Send X antall watt gjennom høyttaleren din, og se om den tåler det
    Da trenger du selvfølgelig en skikkelig forsterker, som ikke skryter på seg muskler.
    vi kjørte ca 150 watt gjennom suben min her om dagen Elementet hadde makseffekt på 180 watt og filteret hadde peak effekt på 200 watt, men det var jo fra ljudia.com.. alt ble brent!!! da fikk jeg meg ei ny skål :P
    Dette hadde sikkert noe med at forsterkeren klippet, da tåler ikke høyttaleren så mye før det blir brent...

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps:Cerwin Vega hadde for en stund siden noen bass elementer som det ble sagt ok kunne takle at man kunne kobble de rett til elnettet, og de skulle tåle denne høye belastningen. husk bare at det ble testet med 110volt og 60Hz , og ikke 240v og 50Hz, samt ørene vil kankje ikke bli de samme etterpå..... :wink:
    Ja, dette husker jeg godt, som gammel Cerwin fan...
    Det var Cerwin Vega Stroker 18" som ble koblet rett til strømnettet, en basser beregnet til bilbruk. Tror også HIFI klubben "sprengte" en Lada i sin tid med å fylle bilen med Strokere også...

Tror de ble oppgitt til å tåle 2000 watt kontinuerlig jeg, helt vannvittig iallfall.

Anyway, jeg tror nok at det viktigste er å høre på lyden fra høyttalerne, dersom det låter flatt og komprimert, eller direkte anstrengende, er dette et tegn på at høyttalerne har fått nok (hvis du kjører på monsterforsterker) Det er i festsammenheng risikoen blir større.... da er man ikke alltid like oppmerksom. :shock:

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Ja, dette husker jeg godt, som gammel Cerwin fan...
    Det var Cerwin Vega Stroker 18" som ble koblet rett til strømnettet, en basser beregnet til bilbruk. Tror også HIFI klubben "sprengte" en Lada i sin tid med å fylle bilen med Strokere også...

Tror de ble oppgitt til å tåle 2000 watt kontinuerlig jeg, helt vannvittig iallfall.

Anyway, jeg tror nok at det viktigste er å høre på lyden fra høyttalerne, dersom det låter flatt og komprimert, eller direkte anstrengende, er dette et tegn på at høyttalerne har fått nok (hvis du kjører på monsterforsterker) Det er i festsammenheng risikoen blir større.... da er man ikke alltid like oppmerksom. :shock:
    stroker 18 tåler 1600watt continuerlig den nye stroker pro 15 tåler 3000watt continuerlig om jeg husker rett tror det var 1500watt continuerlig per spole :P hadde vært vilt med en sånn i bilen med nokk strøm

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .......Cerwin Vega hadde for en stund siden noen bass elementer som det ble sagt ok kunne takle at man kunne kobble de rett til elnettet, og de skulle tåle denne høye belastningen. husk bare at det ble testet med 110volt og 60Hz , og ikke 240v og 50Hz, samt ørene vil kankje ikke bli de samme etterpå..... :wink:
    På HiFiKlubben i Grimstad ble de demonstrert rett på 220V, i et Stroker PowerTower, mener de ble testet i en 4-3-2- og til slutt 1 enkel.

Kan love deg at 1 stk. Stroker rett i 220V var heftig moro, særlig for oss som stod rett foran kassa :wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kunne vel neppe spille serlig lenge på 220 volt vil jeg tro, bilhøytalere har jo gjerne en 4 ohms talespole, og tilført effekt med 220volt inn blir vel rundt 12kW. :shock:

Mulig impedansen i 50hz gjør dette forholdet litt gunstigere, og litt morsom å tenke på at det ved slik kobbling er det dimmensoneringen av kablingen og størrelsen på sikkringene som praktisk talt avgjør begrensningen på den 50HZ spillende effekt forsterkeren...... :wink:

Elektro ingeniørene her på jobb, kaller ofte feilkobblinger som inneholder kortsluttninger som "en smellert", CV på lysnette blir vel da "en brummert" vil jeg tro... :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •