Små kraftige subber med passive elementer-noe å satse på???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små kraftige subber med passive elementer-noe å satse på???

Noen som har erfaring med små kraftige subkasser med passive elementer? Har kommet over http://www.shows.soundstagelive.com/...jan07_01.shtml

Litt mer bakgrunn info. http://www.audioholics.com/news/pres...onnoisseur.php

Noen som tror at dette kan fungere? Ser bra ut på papiret og tar liten plass! Venter i spenning på frekvensgang o.l.

Skal vel bli noe ala DD serien til Velodyne? Dog uten fjernkontroll+mic oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har no erfaring med sunfire o.l :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen andre har kommet med noen erfaringer,kan jo jeg prøve meg.Har ikke testet så mange hjemme i egen stue.Har bare hatt Sunfire true sub jr,og den største Proson hjemme.Har jo hørt endel i butikk også,men det er jo vanskelig å si noe helt bestemt om kvaliteten siden plassering og rom spiller så mye inn.Sunfire funket bra,men kunne ikke stå i hjørnene hos meg.

Har 2 stk selvbygg med 10"XLS og 12" slave i små kasser.Syns dette spiller veldig bra.De går dypt og er etter min mening bra både på musikk og film.Sub'er med slave går dypt og faller meget bratt av i nivå nederst.Enda brattere enn bassrefleks.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Gir subbene du har prøvd reel effekt/trykk under 25 HZ viss de er oppgitt til f.eks 16-100 HZ +/- 3 dB som f.eks en http://www.sunfire.com/TrueSubwooferEQSigPR.htm denne sunfire subben som har oppgitt +/- 16-100 HZ.

Har nå to YST-SW1500 men vurderer på å bytte dem i noe mindre som gir minst samme trykk, SW1500 ruller raskt av under ca 25 HZ, 16 HZ ligger på ca -11 dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor dypt de jeg har hatt på hjemlån har gått,men mine egne har -3db ved 20Hz og så faller de nesten rett ned i kjelleren.
    Tviler sterkt på at du kan matche trøkket fra 2 stk YST1500 med en liten boks uansett produkt,selv om den Sunfiren du linket til ser rå ut,og nok har en rå pris.
    Uansett kommer det jo an på hvor høyt du må spille før du er fornøyd. :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om aktive subwofere med slave element her ikke sant?

Hvis det er størrelsen som er det viktigste er nok Sunfire tingen.

Men, jeg vill laget noe selv som jeg hadde plassert under sofaen eller liknende hvis poenget er at det skal være "usynlig".

Hvis du vil ha godt med trøkk må du nok opp i den "minste" til SVS PB 10.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte i utgangspunktet på 2 små bokser 12" som erstatning for YST-SW1500, men hvis trykket ikke blir det samme så beholder jeg SW1500. Gleder meg til mer info om boksene jeg har linket til! 2 slave elementer har jeg ikke hørdt om før på små subber bør nesten flytte en del luft hvis jeg tenker rett :roll: Hadde ikke SVS vært så store..... Har liten plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber hadde også en pen sak med 2 slaver mener jeg å huske.

Edit:Nå er det jo heller ikke antallet slaver som betyr noe.Dette er en avpassing akkurat som valg av port.
    Er du helt fremmed for å bygge selv??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt fremmed for selv bygg. Ble bare nyskerrig når jeg kom over info om disse Energy subbene på nettet. Sikkert litt skrudd tanke , men vil helst ha samme merket i høytalere

Siden hele kåken er 28 kvm er det greit med litt mer plass enn bare høytalere på gulvet :lol: Er meget fornøyd med trykket i SW1500! Spiller ikke så høyt vil bare ha dyyp bass 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •