Trenger tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Trenger tips!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips!

Hei!
    JEg har tenkt på nytt stereo anlegg, og har vært inne på fyndborsen.se
    Fint å slippe å betale moms :-)

Lurte på om noen hadde noen råd, så på Proson C90 høytalere + Yamaha RX-V450 surround forsterker.

Er dette et ok oppsett? Er det ikke lurt og kjøpe surround forsterker sånn at man kan bygge på etter hvert som pengene ligger på bordet?
    Har noen andre tips? Dette oppsettet kom på 3600 inkludert frakt, en god pris syns jeg.

Håper på svar!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trenger tips!

Sitat Opprinnelig postet av duffy89
    Hei!
    JEg har tenkt på nytt stereo anlegg, og har vært inne på fyndborsen.se
    Fint å slippe å betale moms :-)

Lurte på om noen hadde noen råd, så på Proson C90 høytalere + Yamaha RX-V450 surround forsterker.

Er dette et ok oppsett? Er det ikke lurt og kjøpe surround forsterker sånn at man kan bygge på etter hvert som pengene ligger på bordet?
    Har noen andre tips? Dette oppsettet kom på 3600 inkludert frakt, en god pris syns jeg.

Håper på svar!
    Tror du driver med litt ønsketenkning her. Momsen i Sverige må du betale uansett (regner med at den er inkludert i prisen), så det eneste du sparer på her er at svenskene har en lavere valutaverdi enn vi i Norge har (er vel 0.86 på 1 norsk krone vel??)

Når det gjelder anlegget, lar jeg andre uttale seg om det, da jeg ikke har allverdens erfaring med disse.....

Edit: Det trekkes fra svensk mva på 20%, men det blir beregnet norsk mva på 25% når den taes over grensen, så det spørs hvor mye vits i dette er da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg forstod det slik at man ikke måtte betale den, visst du tar og legger et
    et produkt ned i handlevognen og trykker norge på et adressefelt litt lenger nede så står det at siden man skal sende til norge så slipper man og betale moms og skal gå utifra eksl moms prisen som vises under inkl moms prisen......er ikke dette riktig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg forstod det slik at man ikke måtte betale den, visst du tar og legger et
    et produkt ned i handlevognen og trykker norge på et adressefelt litt lenger nede så står det at siden man skal sende til norge så slipper man og betale moms og skal gå utifra eksl moms prisen som vises under inkl moms prisen......er ikke dette riktig?
    Vises nok slik på hjemmesiden til Fyndbørsen (de trekker av "svensk moms"), men momsen blir beregnet (som toll, men dette er tollfritt) når den taes over grensen, og blir beregnet av verdien på varen du har kjøpt. Så regningen til Den Norske Stat kommer nok desverre......

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svensk moms er vel også 25%
    prisene selv i svensk valuta er mye lavere enn i norge, f.eks blue diamond 8990 svenske mot 12990 norske. -svensk moms, +norsk moms, -valutaomregning..så stort sett det eneste man betaler ekstra er litt frakt. alt i alt blir det billigere enn i norge uansett.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde det at man slapp svensk moms, men må betale norsk moms + frakt. stemmer ikke dette.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forklarte jeg nettopp i en annen tråd:
    Dette blir prisen:
    ((Pris i SEK/1,25)*kronekurs)*1,25)+((frakt*kronekurs)*1.25)
    Mva trekkes fra svensk pris. Prisen ganges så med kursen. Deretter legger du til norsk mva. Frakten må regnes om til norske kroner og mva legges til den og.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Dette forklarte jeg nettopp i en annen tråd:
    Dette blir prisen:
    Mva trekkes fra svensk pris. Prisen ganges så med kursen. Deretter legger du til norsk mva. Frakten må regnes om til norske kroner og mva legges til den og.
    Helt rett! (Uff, dette ble vanskelig gitt... :wink: )

Svensk moms er vel også på 25%
    Det var det jeg og trodde. Men grunnen til at jeg tvilte var at på Fyndbørsens sider, kommer det opp (når du velger Norge som mottakersted) at svensk mva på 20% trekkes ifra kjøpsprisen... :shock:

Ergo, er det et svensk nettsted som her tar 5% i "fortjeneste" med å sende til Norge da eller??? :?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trekker vel fra 20%, som skulle være det samme som å fjerne tillagt 25%, hvis du skjønner. (100*1,25*0,8=100). Uansett, svensk moms er 25% og den slipper man, også på Fyndborsen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    De trekker vel fra 20%, som skulle være det samme som å fjerne tillagt 25%, hvis du skjønner. (100*1,25*0,8=100). Uansett, svensk moms er 25% og den slipper man, også på Fyndborsen.
    Hehe... Jeg gikk i den samme fella for noen uker tilbake! ops:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ops: ops: ops:

Selvfølgelig! Generaltabbe, men akk så greit å få oppklart "mysteriet"..... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn at eg forstår det, eg skal kjøpe stereo til 4300 eller noe. Da er frakt og moms inkuldert. HVOR MYE NORSKE SKAL JEG BETALE???

Thats the question

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvis du har fått en pris fra Fyndbørsen INKLUDERT frakt, ganger du denne med 0,9, så blir du hvertfall ikke skuffet. (kursen er i dag 0,86 eller noe, men noe gebyr tar alltid kredittkortselskapet). Det blir prisen, muligens med et lite gebyrtillegg fra DHL (dette vet jeg ikke enda, jeg har ikke fått momsregningen).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D e faen ikke lett og bli klok på dette herre folks .....jaja...vi får se kor mye de krever meg når jeg kommer til pengene og bestiller varene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men sånn at eg forstår det, eg skal kjøpe stereo til 4300 eller noe. Da er frakt og moms inkuldert. HVOR MYE NORSKE SKAL JEG BETALE???

Thats the question

Bruk kalkulator!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten forenkling av formelen din P. Frakt er også inkl. moms som blir trukket fra. Da er det bare svensk pris med frakt ganger kurs, ferdig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten forenkling av formelen din P. Frakt er også inkl. moms som blir trukket fra. Da er det bare svensk pris med frakt ganger kurs, ferdig.
    OK! Jeg har nemlig stussa litt over hvordan dette med frakt og mva blir. Men hvis fyndborsen trekker fra svensk mva på frakten er det jo greit.

Tok også litt tid før jeg forstod at disse regnestykkene ga samme resultat! Hehe:
    1. SEK/1.25*kurs*1.25
    2. SEK *kurs
    ops:

Men det kan jo være kjekt å vite hva en skal betale til fyndborsen og hva en får i mva krav separat da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •