Hva tror dere om dette!!?? (Infinity Kappa 8.1i til 6k) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevell.

Jeg har et par Infinity Kappa 8.1i stående som jeg gjerne vil bruke i et surroundanlegg. Er det i det hele tatt mulig å bruke relativt billige forstereker som for eksempel Onkyo TX-ST608? Den har ikke pre-out, men har 7x160 w. Jeg planlegger bare å kjøre med 5 høyttalere. Er det mulig å brokoble slike forsterkere?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at det er mulig å bi-ampe denne forstekeren. Vil det da være tilstrekkelig, eller bør jeg investere i en forsteker med pre-out først som sist?

Alle svar mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messer
    Har nå funnet ut at det er mulig å bi-ampe denne forstekeren. Vil det da være tilstrekkelig, eller bør jeg investere i en forsteker med pre-out først som sist?

Alle svar mottas med takk!
    Du får lyd ut av de, men må nok ha en effektforsterker som er stabil på sånne "feilkonstruerte" høyttalere. Når de får nok effekt er det få høyttalere som spiller like bra til den prisen. Ulempen er at du må bruke mye penger på effektforsterker....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da burde jeg kjøpe en receiver med pre-out, slik at jeg kan koble til noen monoblokker, eller noe, da?

Per i dag er høyttalerne koblet til et stereoanlegg med Rotel forsterker og CD-spiller, men jeg vil gjerne bruke dem som fronthøyttalere i et surroundsystem. Er dette en dårlig ide? Kan noen anbefale noen komponenter som kan passe inn her? Kostnaden bør være så lav som mulig, men jeg er innstilt på å måtte blø litt for dette prosjektet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke Harman Kardon AVR 260 sammen med et par monoblokker? Noen anbefalinger på slike?

Vurderer videre å gå til innkjøp av et par Infinity Reference 61i til bruk som bakhøyttalere i oppsettet med kappa 8.1i som fronthøyttalere. Trenger jeg monoblokker til disse også, eller går det greit med HK-en?

Newcomer hveminem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom en kompis som koblet effekt på pre-out fra en 260. Han var ikke plagsomt fornøyd med kvaliteten dette ga. Jeg hadde samme problemet på min AVR 330, så kan være det er dårlig kvalitet på pre-out fra HK?!? Jeg ville hvertfall prøvd først...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!

Ser litt på Denon avr-2311 sammen med NAD c275.. Har også fått anbefalt Anthem MRX-500 sammen med en bel canto effektforsterker, men det er nok i overkant av hva jeg hadde planlagt å bruke på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten: Til mine Infinity Kappa 8.1 i har jeg en nokså gammel Rotel ra 985 bx. Er det mulig å bruke denne som effektforsterker, eller blir det bare feil? Noen som har erfaringer med liknende oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med Infinity Reference 81 og som kan sammenligne denne med Infinity Reference 61?

Jeg har et inntrykk av at de er ganske like fra det lille jeg har klart å finne frem til på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kompiss som har kappa 9.2 og 2 vincent monoblokker, da mann er der på fest ender det opp med at man sitter og hører på musikk istede får og drekke xD
    konge hytallere

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •