hvilke høyttalere passer best for hardrock/metal? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller:

"Merlin 4 S signature var prestisjemodellen til Merlin i 1989. Kostet kr. 42 000,-. 2 x 8' oljedempede Peerless basser, 2 stk Peerless 4' mellomtone og 1 stk, 1' Elac metalldome. Filteret er 6db/okt og bygget av spoler med Cardas Heptalitz tråd og kondensatorer av merket Chateau Roux.

Spiller svært rent og nøytralt. Autoritet så det holder. H165xB33xD41. Vekt 81 kg. Effektivitet : 92 dB/1W/1M. 200w kontinuerlig. Peakeffekt 800W.

Selges for kr. 8000,- Må hentes i Haugesund ! "

Gamle høyttalere som var gode den gang, er fortsatt gode. Mine Kef er forresten 14 år gamle...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spiller d meste.

Har et par pyramidehøyttalere med stativ til salgs (ligger på torget).Spiller det meste.Ganske tungdrevne med bra filter,aldrig ubehagelige i topp.Lukkede kasser,men Excelen har fast dome og ca:1 mm luftspalte til membran.De gir kjapp bass med behagelig trøkk.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm trodde jeg skulle være lur her og be deg kikke på mine høytalere som er til salgs. Hører på rock/metall selv, og bass elementet i høytalerne gir virkelig musikken liv.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Eller:

"Merlin 4 S signature var prestisjemodellen til Merlin i 1989. Kostet kr. 42 000,-. 2 x 8' oljedempede Peerless basser, 2 stk Peerless 4' mellomtone og 1 stk, 1' Elac metalldome. Filteret er 6db/okt og bygget av spoler med Cardas Heptalitz tråd og kondensatorer av merket Chateau Roux.

Spiller svært rent og nøytralt. Autoritet så det holder. H165xB33xD41. Vekt 81 kg. Effektivitet : 92 dB/1W/1M. 200w kontinuerlig. Peakeffekt 800W.

Selges for kr. 8000,- Må hentes i Haugesund ! "

Gamle høyttalere som var gode den gang, er fortsatt gode. Mine Kef er forresten 14 år gamle...
    Har selv vært borti elementer på 15-20 år gamle høyttalere som måtte byttes, da membran har begynt å bli dårlig. (råtne?). Kondensatorer har jeg også sett har blitt byttet. Videre er det en ikke til å komme utenom at produksjons og delekostnader har falt endel de siste 15-20 årene, og det er lettere å få godlyd til en mindre penge i dag enn for så mange år siden.

Personlig kommer jeg nok aldri til å kjøpe så gamle høyttalere, men jeg liker tanken med å kjøpe brukt om man har et litt begrenset budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borti litt av hvert, og har funnet ut at PSB, Klipsch, Tannoy og patos er gode på metall. Men, det beste er vel å høre selv?
    Du må selv finne en klangbalanse du er tilfreds med;-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har selv vært borti elementer på 15-20 år gamle høyttalere som måtte byttes, da membran har begynt å bli dårlig. (råtne?). Kondensatorer har jeg også sett har blitt byttet. Videre er det en ikke til å komme utenom at produksjons og delekostnader har falt endel de siste 15-20 årene, og det er lettere å få godlyd til en mindre penge i dag enn for så mange år siden.
    Det tenkte jeg ikke på. Bra svart!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KlipschKlipsch! Trur klipsch kan bli ganske bra ja!

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtz er et merke som overraska meg voldsomt,her får du gull for pengene :smile:

Kjøpte selv disse http://www.fyndborsen.se/ecommerce/produkt_win.php?main!filter!Prodnr=11144 for en tid tilbake,og er storfornøyd.

Hører også selv mest på heavy (mye 80 talls) judas,maiden,dio,kiss,etc etc,og dette er jo som oftest veldig "tynne" innspillinger med liten tyngde på bunn og en overivrig topp.
    Selv om det her er snakk om en "billig" bånddiskant så låter det ikke påtrengende og skarpt i det hele tatt syns jeg,noe mange av de som har hørt de også sier.
    Tror ikke du hadde blitt skuffa over disse,men lyd er så individuelt at å anbefale spesielt høyttalere er så å si umulig.

Lykke til i jakten.

Mvh Helge

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •