hvilke høyttalere passer best for hardrock/metal? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt klart CV

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    har aldri eid en høytaler som ikke blir litt skarp i diskanten når man spiller metal, og klipsch er langt ifra skarpeste jeg har opplevd, kan du nevne en høytaler som ikke er skarp i toppen eller?
    BEL 2.5. Diapason Adamantes III.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i at System Audio virker som et godt valg. Har hørt Audioslave og SOAD på SA1750, og må si at det er en opplevelse jeg gjerne vil ha igjen Har også hørt litt tungrock på Audiovector og må si at disse er helt greie de også, men må ha en forsterker som ikke er så hard i toppen der.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med Patos Lyric 402. De spiller denne sjangeren som sjarmerer de mest elleville hardrockere i senk. Marantzen vil dog knele fort (og da også høyttalerene).
    Men Marantzen vil kunne dytte liv i Klipsch RF-35 .

"What do you wanna do with your life?"

"I wanna ROCK!"

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    har aldri eid en høytaler som ikke blir litt skarp i diskanten når man spiller metal, og klipsch er langt ifra skarpeste jeg har opplevd, kan du nevne en høytaler som ikke er skarp i toppen eller?
    Jeg sa kun at Klipsch var FOR harde i toppen. Er mye annet der ute som også er det, men SA1750 er ikke en av dem...

Og for å svare på spørsmålet ditt; Jeg har BEL 2.5 og disse klarer glimrende å låte agressive og spenstige i toppen, men uansett hva jeg putter i spilleren så har jeg ALDRI hørt de låte skarpt...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder skarp diskant: Alle høyttalere vil låte skarp og skjærende i toppen når forsterkeren begynner å klippe. Dette er etter min mening det første tegnet på at man har gått inn i klippingsområdet hvis høyttaleren ellers har en nøytralt avstemt diskant.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men alle som har hørt Klipsch og Rotel i sammen, så må dere vere 100% sikkre på at de er inspillt for og si om de er skarpe i toppen eller ikke. For et par Klipsch som ikke er inspillt låter veldig skarpt og hardt i toppen.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel har ikke hørt de nevnte merkene som da dere sier er mindre skarp i toppen, personlig har jeg ingen problemer med diskanten til klipsch, alt annet jeg har hatt har gått på hode ut av huset pga akkurat diskanten..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil heller si at klipsch blir hardere etter innspilling. den er meget slapp uinnspilt.

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har JBL E serie og synes disse er litt lyse i toppen, jeg bruker en yamaha receiver til å drive disse, har hørt at også yamaha kan helde litt mot det lyse.

Men jeg har hørt et par JBL E90 drevet av en McIntosh til 50k. det spilte det

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut B&W DM604.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller mest ekstremmetal og gammal heavy på mine B&W DM602-s3, og synes det låter fint, jeg. Ikke for skarpe i diskanten etter min mening. Jeg vet derimot ikke hvor mye dette avhenger av forsterkeren, jeg kjører på en Marantz SR5400, som vel er ganske "myk". Dette er dog stativhøyttalere, så det store basstrykket blir det ikke(uten hjelp av sub). Men med et budsjett på 10.000 er de større modellene i 600-serien oppnåelige. Jeg har ikke hørt dem men vil anta at de har stort sett lik diskant.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eldheim
    Jeg er ikke helt blank på høyttalere da så jeg styrer glatt unna CV og andre lettdrevne "monstre". Et bra lydbilde er mye viktigere enn bare trøkk og masse desibel. For meg vel og merke.
    Dessuten tenkte jeg meg noe i en prisklasse over CV eller to.
    Syns dette er litt rart, mange har vist får seg at CV ikke tar tak i detaljer til 5øre. Det er feil. Men på denne sjangeren burde man vel også ha en høyttaler som klarer å holde tempoet til gitarriffene samt trommene. Og her er CV enestående med sin enorme dynamikk. Det er på BRA innspillinger CV kan slite litt, men på heavy metall er det oftest mye komprimert allerede på cd'en, og da gjør ikke CV noe skam. Ta for eksempel KoRn's første CD, den låter ikke akuratt noe pent på et anlegg satt opp med Audiovector og Hegel. Eller BW og NAD..
    Men det finnes jo bra innspillinger i denne sjangeren også, men ha i bakhode at de som ikke har så bra innspilling låter EXTREMT dritt på gode anlegg.

Newcomer Maiden-VR6 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På metal, skal det låte METAL!.
    CV låter metal. Husker at det til og med sto i broschyren til CV DC serien, at musikk sånn som f.eks Iron Maiden, er CV lagd for. :roll:
    Metal musikk trenger bass, og trøkk på lavt volum. Det er ikke så mange høytalere som klarer det. Så CV fungerer utmerket til Metal, selv om mellomtona ikke her helt med, og diskanten kan være litt skarp.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt cv selv og min opplevelse var at de trengte volum (og det mye) før de kom til sin rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Til sånn musikk anbefaler jeg nok et par Black eller Blue Diamond V.2 høytalere. Om man leter finner man begge 2 for under 10 000...
    fikk mine Black Diamond V.2 for 4 000 ubrukt og di spiller som fan uansett hvilken musikk det går i

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Har SA1280 mk2 spiller megabra på metall. De går også ned til 35Hz i bassen på papiret...prøvde selv, begynte å bli stabile på 31.5Hz Disse får du nå for bare 6k, røverkjøp. CV høyttalere...off.

Newcomer Maiden-VR6 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp igjen denne tråden.
    Har nå Kappa 8.1 på Denon POA 6600. Dette låter slett ikke værst. Bare det at Kappa er så ufattelig tunge å gi nok strøm til.
    Hørte for ikke lenge siden Klipsch RF35 med SVS sub med 10". Det spilte helt hinsides. Det var som å være på konsert. Og etter snart 15 år med lytting til mye rart, så er Klipsch/SVS pakka noe av det drøyeste jeg har hørt. Spilte ikke så extremt høyt som mye annet. Men for en dynamikk og trøkk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en erfaren mann innom her nå og han sa JBL passer godt til hardrock..
    Kan tenke meg SA kan låte bra..

Ikke Jmlab!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her anbefaler ALLE det de spiller med selv... ?

Jeez...

For 10 laken i dag får man mye gromt på bruktmarkedet...

Det ligger noen Jamo Concert 11 for 10000 der nå.

Her er hva tnt-audio skriver om dem:

"But pay them justice and, positioned 1m from the back wall, you are rewarded with a bass and midrange that are very neutral, very open, tight, and controlled. In fact, the level of detail and the utter lack of colouration in these areas surpasses my electrostatics. A fine example is Ma's recording: this is a solo cello that my own system (courtesy of that room-induced suckout at 200Hz) portrays as slightly thin and unnatural, a bit incomplete. With the big Jamo speakers the instrument simply was there, with its body, the strings, the bow, sometimes Yo-Yo Ma's fingers ticking against the wood, and natural, powerful dynamics. Quite wonderful.

And more: these speakers retain their character consistently over the whole dynamic range. If you want to bang hard they just do it without a flinch. Massed music or crescendi sound utterly composed and open, the several melodic and rhythmic strands lead bare in the plane around the loudspeakers."

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •