Åssen funker denne Velodynen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Åssen funker denne Velodynen?

Hei,

Har sett litt på en subwoofer.

Hvordan vil denne funke inntil Klipsch RF7?

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=2547

Rister den mer en Yamaha YST-SW1500? ellers er det ingen vits i og kjøpe den, for yamahaen rista ikke så godt syntes jeg

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får vel bestille deg en svs er jeg redd. da får du nok risting

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius|
    du får vel bestille deg en svs er jeg redd. da får du nok risting
    Så denne Velodynen rister ikke mer en yst-sw1500?

Syntes det er litt for tynt med kun RF7ene

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fare for å ergre samtlige Klipsch-eiere:

At det låter lyst og tynt kan ikke alltid ordnes med en subwoofer. Hvis du synes dine høyttalere spiller for "tynt", så kan det være at det er for høyt nivå i øvre mellomtone/diskant. Da hjelper det ikke med subwoofer, som tross alt bare bidrar med noe fornuftig fra ca 100Hz og nedover. Hvis problemet ligger i nedre mellomtone (typisk fra 200-300Hz og oppover mot 1KHz, så hjelper det ikke å pøse på med bass...
    Er generelt litt skeptisk til høyttalerkonstruksjoner som drar 10-toms basser helt opp til en delefrekvens på 2200Hz, men det er jo mulig at Klipsch har løst oppbrytningsproblemene på en revolusjonerende måte.

Det kan også være at du har problemer med plassering/romakustikk.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det noen som snart ligger tynt ann her roffe :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

At det låter lyst og tynt kan ikke alltid ordnes med en subwoofer. Hvis du synes dine høyttalere spiller for "tynt", så kan det være at det er for høyt nivå i øvre mellomtone/diskant. Da hjelper det ikke med subwoofer, som tross alt bare bidrar med noe fornuftig fra ca 100Hz og nedover. Hvis problemet ligger i nedre mellomtone (typisk fra 200-300Hz og oppover mot 1KHz, så hjelper det ikke å pøse på med bass...
    Er generelt litt skeptisk til høyttalerkonstruksjoner som drar 10-toms basser helt opp til en delefrekvens på 2200Hz, men det er jo mulig at Klipsch har løst oppbrytningsproblemene på en revolusjonerende måte.

Det kan også være at du har problemer med plassering/romakustikk.

Hehe, mente ikke sånn tynt

Jeg vet hva grunnen til at det er så hard topp på de er. Det er bare plasering og rommet :wink:

Men da jeg sa tynt, mente jeg at jeg syntes de basser for lite Derfor vill jeg ha en sub til, og da har jeg sett på denne Velodynen. men basser den ikke mer en yst-sw1500 er det ikke noe for meg.

Litt av grunnen til at jeg syntes det basser for lite kan vere at all bassen forplanter seg i et hjørne Uansett så vil jeg ha mere bass en RF7 klarer og lage :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett ord: SVS.

Du får etter hva jeg skjønner ikke mer trøkk for pengene enn med dem. Målinger viser vel at Velodyne gjennom sin servostyring har noe mindre målbar forvrengning (selv om SVS-tilhengerne mener at SVS er presis som bare det).
    Det virker som om du ønsker å maksimere trøkk, og da er det vel SVS som har det som trengs uten å tømme lommeboka.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett ord: SVS.

Du får etter hva jeg skjønner ikke mer trøkk for pengene enn med dem. Målinger viser vel at Velodyne gjennom sin servostyring har noe mindre målbar forvrengning (selv om SVS-tilhengerne mener at SVS er presis som bare det).
    Det virker som om du ønsker å maksimere trøkk, og da er det vel SVS som har det som trengs uten å tømme lommeboka.
    '

Har tenkt på SVS, men du får vel ingen som trøkker mer en denne Velodynen til 6k :roll:

Eller at jeg bare sparer litt til, så får jeg råd til denne 8)

http://www.svsubwoofers.com/subs_pb12_ultra.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på dette bildet, den veggen som stikker ut mitt i rommet, den ødeleger hele bassen i rommet, alt forsvinner bak oppi kroken der

Men heldigvis skal den veggen ned nå til uka :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch har lite trøkk i lave frekvenser, riktig det, er mellombassen der som er sykt rå! Men den Velodynen er bra, men nå har Velodyne kommer med ny utgave av de.. greit, du må ut med 4000kr mer, men du får med MYE mer effekt, samt fjernkontroll.. CHT-R heter den serien.. se på www.hificenter.no . CHT-R 15 tror jeg vil fullføre dine våteste drømmer om bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    klipsch har lite trøkk i lave frekvenser, riktig det, er mellombassen der som er sykt rå! Men den Velodynen er bra, men nå har Velodyne kommer med ny utgave av de.. greit, du må ut med 4000kr mer, men du får med MYE mer effekt, samt fjernkontroll.. CHT-R heter den serien.. se på www.hificenter.no . CHT-R 15 tror jeg vil fullføre dine våteste drømmer om bass.

:lol:

Har gjort det sånn at jeg sparer penger og jobber litt over sommern, så kjøper jeg meg heller noe råere som SVS eller de du snakker om der :wink:

Bedre og betale litt ekstra for noe som er bra en og betale en del for noe som ikke du blir fornøyd med

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At det låter lyst og tynt kan ikke alltid ordnes med en subwoofer. Hvis du synes dine høyttalere spiller for "tynt", så kan det være at det er for høyt nivå i øvre mellomtone/diskant. Da hjelper det ikke med subwoofer
    jo! en sub balanserer toppen utrolig nok, skifter fokuset litt nedover.
    med noen klipsch som står her så ble det klart mer behagelig det samme jeg fikk et lite nivå med subben..

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    jo! en sub balanserer toppen utrolig nok, skifter fokuset litt nedover. med noen klipsch som står her så ble det klart mer behagelig det samme jeg fikk et lite nivå med subben..
    Dette er helt riktig. Man får en MYE BEDRE opplevelse av det totale lydbildet med en SUB som er skikkelig kalibrert. Da jeg kan kombinere 4 forskjellige frontsystemer med 4 forskjellige sub-systemer, er det klart at en kombinasjon av mine Koda EX686T med 1 diskant og 1 stk. 6,5" element SAMMEN med 1 stk. SVS 25-31PC-Plus spiller dypere og nesten bedre enn et par med Klipsch RF7 :shock:

Hvis du trekker påstanden i tvil, er det bare å gi beskjed, så kan vi avtale en demo................ :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    jo! en sub balanserer toppen utrolig nok, skifter fokuset litt nedover. med noen klipsch som står her så ble det klart mer behagelig det samme jeg fikk et lite nivå med subben..
    Dette er helt riktig. Man får en MYE BEDRE opplevelse av det totale lydbildet med en SUB som er skikkelig kalibrert. Da jeg kan kombinere 4 forskjellige frontsystemer med 4 forskjellige sub-systemer, er det klart at en kombinasjon av mine Koda EX686T med 1 diskant og 1 stk. 6,5" element SAMMEN med 1 stk. SVS 25-31PC-Plus spiller dypere og nesten bedre enn et par med Klipsch RF7 :shock:

Hvis du trekker påstanden i tvil, er det bare å gi beskjed, så kan vi avtale en demo................ :wink:
    Det tror jeg ikke noe på! Uansett! Blir som en Gang jeg satt i en Golf på hifiklubben for noen år tilbake. Frontsystem foran og stroker 18" baki...... "overkill deluxe" med bass. Og de koda greiene er ikke det sånne qxl dritt til en tohundrelapp paret..... hvis du er heldig så følger det med elementer i kassene.....

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet du har her, er det slik du skal ha det ?? Da skjønner jeg du har problemer med lyden da, snakker ikke så mye om den halve veggen her heller !!
    Har du flere bilder av rummet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Bildet du har her, er det slik du skal ha det ?? Da skjønner jeg du har problemer med lyden da, snakker ikke så mye om den halve veggen her heller !!
    Har du flere bilder av rummet ?

Neinei, den veggen som står mitt uti rommet skal vekk, også skal vi sette opp 2 vegger til, så blir det et helt firkanta rom på 25kvm. Jeg skal også ha teppe på veggene + røde kino gardiner foran de :wink:

Så det blir nok bra til slutt

Ønsker dere flere bilder? si ifra hva dere vil ha bilde av da

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At det låter lyst og tynt kan ikke alltid ordnes med en subwoofer. Hvis du synes dine høyttalere spiller for "tynt", så kan det være at det er for høyt nivå i øvre mellomtone/diskant. Da hjelper det ikke med subwoofer
    jo! en sub balanserer toppen utrolig nok, skifter fokuset litt nedover.
    med noen klipsch som står her så ble det klart mer behagelig det samme jeg fikk et lite nivå med subben..
    Dette avhenger veldig av musikken. Det er en god del musikkinnspilinger som ikke har så mye informasjon under 100Hz, men har fylden i området over 100Hz. Da må ofte hovedhøyttalerne gjøre jobben, selv om man har investert i en subwoofer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei chriz. vi kjøpte/fikk jo anlegget vårt så og si samtidig. Jeg hadde liknende problem som deg, mangel på bass, spesielt i nedre frekv områder. Men det viste seg at det handlet kun om skikkelig plassering. I ditt tilfelle tror jeg det også ville hjulpet å kjøpt et eksternt effekttrinn til frontene. det fortjener frontene for at de skal yte skikkelig. 1075 klarer ikke drive dem optimalt. det ligger jo også en 1080 tilsalgs på torget nå.

uansett, min erfaring er at plassering og effekt har veldig mye å si for bass og lydgjengivelse. ikke minst innspilling. det løsnet ganske plutselig for mine høyttalere på torsdag. jeg trodde min bror hadde tullet med EQ eller bass justeringer. men det var det slett ikke.

Så hvorfor ikke prøve å jobbe med plassering g anskaffe deg et nytt eff trinn? jeg tror det hadde hjulpet veldig på. jeg kan ikke si jeg sliter med dypbassen, og jeg venter på DD18......grøss

du kan jo prøve det kanskje? åssen gikk det med ht'ene dine hin dagen da, hva sa han fyren som skulle kikke på dem mtp sprakingen?

mvh

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, plassering er viktigere enn noe andet her. Da jeg så bildet fik jeg sjokk jo. Les litt i manualen hvad de siger, og les litt om plassering, eksperimentér.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hei chriz. vi kjøpte/fikk jo anlegget vårt så og si samtidig. Jeg hadde liknende problem som deg, mangel på bass, spesielt i nedre frekv områder. Men det viste seg at det handlet kun om skikkelig plassering. I ditt tilfelle tror jeg det også ville hjulpet å kjøpt et eksternt effekttrinn til frontene. det fortjener frontene for at de skal yte skikkelig. 1075 klarer ikke drive dem optimalt. det ligger jo også en 1080 tilsalgs på torget nå.

uansett, min erfaring er at plassering og effekt har veldig mye å si for bass og lydgjengivelse. ikke minst innspilling. det løsnet ganske plutselig for mine høyttalere på torsdag. jeg trodde min bror hadde tullet med EQ eller bass justeringer. men det var det slett ikke.

Så hvorfor ikke prøve å jobbe med plassering g anskaffe deg et nytt eff trinn? jeg tror det hadde hjulpet veldig på. jeg kan ikke si jeg sliter med dypbassen, og jeg venter på DD18......grøss

du kan jo prøve det kanskje? åssen gikk det med ht'ene dine hin dagen da, hva sa han fyren som skulle kikke på dem mtp sprakingen?

mvh

Jupp. Nå går de veggen ned til uka, og da skal jeg plasere sikkelig :wink:

Angående denne RB1080 på torget, så har jeg tenkt til og gi han et bud Jeg har også kikka på 2 stk RB991 som jeg kan bi-ampe på fronta :wink: Da blir det jo litt mere krefter en hva en RB1080 klarer igjen.

Hehe, når du får DD18 så blir det helt sykt da :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •