Innspilling RF-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling RF-7

Hei alle sammen!

Jeg lurer på en ting. Hvor langt tid brukte dere på å spille inn deres RF-7?
    Da retter jeg meg selfølgelig mot dere som har denne høyttaleren. Jeg har hatt dem spillende i en og en halv uke nå, og det jeg merker minst framgang på er bassen. Er jeg alene om dette? Jeg lurer på om det har noe med plasseringen min å gjøre eller om det har med mer innspilling eller demping av rommet å gjøre?

Har hørt rykter om at de trenger 1000 timer eller 6mnd/12mnd å spille seg inn på, stemmer dette? Er det noen tips for hvor langt de skal stå fra bak- og sidevegg?

Er åpen for tips og triks!

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner en masse om dette dersom du søker litt. Eller du kan sjekke ut ~Chris~ sine siste 10 tråder :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker ikke bla gjnnom hans tråder. Det er så masse tullsnakk der

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et populært triks er å sette høyttalerene i motfase (koble "feil" på den ene ht-en) og plassere de nært inntil hverandre, front mot front. Da utfaser de hverandre og du kan dra på litt mens du er på jobb uten at naboen slår ned døra di. Legg gjerne en dyne over så dempes de ytterligere.

Når det gjelder plassering av ht-ene er det bare èn ting som duger; testing, testing og atter testing. En av de tingene som gjør hobbyen morsom

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja. takk for tipset erik. fikk det samme av finneruden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det jeg lurer på er om jeg må kjøper noe som kan dempe rommet. har dere noen tips? er ikke aktuelt med filt på veggene eller teppe på veggene enda. muttern spiller in også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får man ikke kjøpt noe dempemateriale som står på føtter, mener jeg har sett det. Men vet ikke helt hvam som selger det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 2-4mnd låter RF7 ganske kult, også er det bare fremover. Så etter ca 1år er det het RÅTT har jeg hørt :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Etter 2-4mnd låter RF7 ganske kult, også er det bare fremover. Så etter ca 1år er det het RÅTT har jeg hørt :wink:
    Så da er det vel bare å spille, og vente på godlyden da Chriz?? :wink: :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    det jeg lurer på er om jeg må kjøper noe som kan dempe rommet. har dere noen tips? er ikke aktuelt med filt på veggene eller teppe på veggene enda. muttern spiller in også
    Her er noen tips til romdemping som jeg skrev i en annen tråd om RF-7: "Prøv med noen tunge gardinger, en stor bokhylle, tykke tepper og kanskje et veggteppe eller noe slikt." Dette gjalt for å motvirke litt skarp lyd, men gjelder som generell demping av rommet.

får man ikke kjøpt noe dempemateriale som står på føtter, mener jeg har sett det. Men vet ikke helt hvam som selger det
    Tenker du på dempeføtter ala Valhalla? Disse selges på Hi-Fi Klubben.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får man ikke kjøpt noe dempemateriale som står på føtter, mener jeg har sett det. Men vet ikke helt hvam som selger det :)

Du vet at det går an å redigere innleggene?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer vel an på hvor mye man spiller?? Man kan vel ha anlegget på i 24 timer i døgnet i en uke, og innimellom skru opp mens man hører og på natten og på dagen når man ikke er hjemme skrur man ned... På en slik måte må det vel ta mindre enn 2mnd??

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette kommer vel an på hvor mye man spiller?? Man kan vel ha anlegget på i 24 timer i døgnet i en uke, og innimellom skru opp mens man hører og på natten og på dagen når man ikke er hjemme skrur man ned... På en slik måte må det vel ta mindre enn 2mnd??
    Hvis man skrur opp om natten og ned om dagen når man ikke er hjemme, vil man kanskje bli så paranoid at man opplever at det tar mye kortere eller lengre tid :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skrev det forrige inlegget mitt litt fort, glemte kanskje noen kommaer.. mente: Man kan vel ha anlegget på i 24 timer i døgnet i en uke. Og innimellom skru opp mens man hører på! Og på natten og på dagen når man ikke er hjemme skrur man ned.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt ca 6mnd jeg pleier å spille 5 timer+ hver dag. Nå syntes jeg det virkelig begynner å høres bra ut... Men jeg merka ikke forskjell før godt over 100 timers innspilling for å si det sånn... Men det er en viktig ting som gjelder hvis/når du skal ha Klipsch, liker du ikke lyden i de serlig godt i begynnelsen kommer dere aldri til å bli "bestevenner"... De blir en del bedre etter innspilling, men om det blir en helt annen verden det er en annen sak. Det har mere med matching av kabler elektronikk osv og gjøre...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •