høyttalere til 30k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal dog sies at jeg merket at de nedre oktavene mangler på disse høyttalerene, spessielt på Another brick in the wall part2 savnet jeg det siste. Så tok 3mnd, så var det en sub av den musikalske sorten på plass . Men ellers, så syns jeg den spilte ringer rundt Helicon, mulig den er er bedre til klassisk og jazz, dette er musikk jeg ikke er helt innenfor enda. Går i Rock (av mange sorter) og blues her .
    Kan være at Helicon 400 spiller dypere, men de har ikke klarere mellomtone enn 703, i mine ører, og jeg syns diskanten er rimelig bra, og overgangen mellom de 3 delefrekvensene er så si perfekt.
    Men bra vi er forskjellige . Ellers hadde jo alle hatt Cerwin Vega.... :roll:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    703 og H400 har mange gode egenskaper, men det er ikke så mange forsterkere som fungerer veldig bra på begge. Derfor har de fleste som har hørt begge en veldig klar favoritt, og det varierer som oftest etter forsterkervalget. Demoer gjort på små forsterkere, spesiellt Denon receivere osv pleier å gå i BW sin favør. Demoer med Arcam går ofte andre veien.

Poenget mitt er ikke å liste opp hva som funker hvor men rett og slett å poengtere at samspillet mellom eff og HT er et av de klart viktigste i et oppsett.

Hehe, joa.. vi burde vel egentlig det. Uansett så prøver jeg ikke å si hva som "er best". Jeg sier bare meninga mi, og gir mine anbefalinger, og hva jeg syns. Jeg kan f.eks ikke fordra Klipsch under RB-75 modellen, men der er det mange som er uenige gitt, men jeg skifter ikke mening fordi.

Jeg mener altid at tråstarter skal teste det vi anbefaler, ikke bare bestille uten å selv å ha hørt. Hans ører er garantert forskjellig ifra mange av våres.
    Blir litt som SVS, mange som syns de er helt konge, har aldri testa de store versionene der.. sikkert bra de. Har selv bare teste BW og Velodyne sine modeller (testet godt, har mange andre merker også som er testet). Også sier SVS folka at Ultra/2 saken knuser BW 850.. mulig det, men siden den knuser 850, vil det da si at lyden er totalt forskjellig? At den er bedre på den måten? Huff nei.. Stoler mer på egne sanser enn hva som står svart på hvit i denne hifiverden gitt . Det anbefaler jeg de andre også.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker heftige rockerytmer, skjønner jeg ikke hvorfor du sitter med 703, men..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner ikke hvorfor de lager en 2veis-høyttaler til 30.000 :roll:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Fordi det er etterspørsel etter det. Man kan vel heller undre seg hvorfor det er etterspørsel etter det, men personlig finner jeg ikke det det minste rart. Det bor mange i små leiligheter med sans for musikk og uten mulighet til å klaske til med de store lydtrykkene.

Det jeg finner rart er at det er produsert 3-veis høyttalere til 3-4k pr par og enda billigere.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel talt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det er etterspørsel etter det. Man kan vel heller undre seg hvorfor det er etterspørsel etter det, men personlig finner jeg ikke det det minste rart. Det bor mange i små leiligheter med sans for musikk og uten mulighet til å klaske til med de store lydtrykkene.

Det jeg finner rart er at det er produsert 3-veis høyttalere til 3-4k pr par og enda billigere.
    Er vel ikke akuratt etterspørrsel etter tovei da? hehe, da har de sære krav . De kjøper vel det di liker liksom. "3veis? hah, FAGS! , da tar jeg det andre paret.." (FAGS, med eric cartman stemme!!)
    Syns det egentlig heller ikke er rart at man får 3 veis systemer under 4k, hvor gammel er denne teknologien liksom . Tror ikke forsterkere med moduler ala ICE koster 14000kr etc om 20-30år .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, siste siden på denne tråden har nok trådstarter hatt nytten av .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Hvis du liker heftige rockerytmer, skjønner jeg ikke hvorfor du sitter med 703, men..
    Jo det skal jeg si deg veldig greit hvorfor, på den typer rock jeg hører på iallefall, så er mellomtona det mest kritiske, og her kommer 703 til sin rett. Her syns jeg rett og slett ikke Daliene kom til sin rett, men som sagt, min smak, er ikke noe spessielt bassfreak så. Syns også at Audiovector har modeller i samme prisklasse(også rimligere) som helicon nå er, som er bedre.. men Daliene basser ørlitte mer. Nok om det.. tråstarter har nok fått med seg at BW 703 og Helicon burde sjekkes ut...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Er vel ikke akuratt etterspørrsel etter tovei da? hehe, da har de sære krav . De kjøper vel det di liker liksom. "3veis? hah, FAGS! , da tar jeg det andre paret.." (FAGS, med eric cartman stemme!!)
    Syns det egentlig heller ikke er rart at man får 3 veis systemer under 4k, hvor gammel er denne teknologien liksom . Tror ikke forsterkere med moduler ala ICE koster 14000kr etc om 20-30år .
    Det er ikke lett å finne noe fornuftig 3-veis under 20k. Kommer du på noen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel heller undre seg hvorfor det er etterspørsel etter det, men personlig finner jeg ikke det det minste rart. Det bor mange i små leiligheter med sans for musikk og uten mulighet til å klaske til med de store lydtrykkene.
    eh. h400 er større enn 703.
    kan ikke se noen fordeler utenom heller, bassen slører til mellomtonen og mellomtonen hindrer maximal utnyttelse av bassen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det skal jeg si deg veldig greit hvorfor, på den typer rock jeg hører på iallefall, så er mellomtona det mest kritiske, og her kommer 703 til sin rett. Her syns jeg rett og slett ikke Daliene kom til sin rett, men som sagt, min smak, er ikke noe spessielt bassfreak så. Syns også at Audiovector har modeller i samme prisklasse(også rimligere) som helicon nå er, som er bedre.. men Daliene basser ørlitte mer. Nok om det.. tråstarter har nok fått med seg at BW 703 og Helicon burde sjekkes ut...
    Det er jo nærmest opplest og vedtatt at Helicon kan være en skikkelig rocke-høyttaler, mens 703 er en høyttaler som liker seg best på akustisk og klassisk musikk. Helicon greier begge deler med bravur. Så den oppfatningen din må jeg si jeg har vanskeligheter med å forstå meg på..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel heller undre seg hvorfor det er etterspørsel etter det, men personlig finner jeg ikke det det minste rart. Det bor mange i små leiligheter med sans for musikk og uten mulighet til å klaske til med de store lydtrykkene.
    eh. h400 er større enn 703.
    kan ikke se noen fordeler utenom heller, bassen slører til mellomtonen og mellomtonen hindrer maximal utnyttelse av bassen.
    Det er en myte at alle 2,5-veis systemer har den egenskapen du beskriver over.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke lett å finne noe fornuftig 3-veis under 20k. Kommer du på noen?
    Kommer litt ann på hva du mener med fornuftig . Men har da noen som funker ganske fint:
    Audio PRO
    Canton (ikke helt topp, men har da noen modeller som funker)
    Monitor Audio
    B&W cm6 (selv er jeg ikke så ypp på disse, men er mange som liker dem)
    DALI Evidence 870/SE (heller ikke noe fan av disse)

Men joa, er enig med at mye skjer når man går over 20000kr streken, men er mye fornuftig under streken og.... Og mange er jo mer enn fornøyd med lyden i BW 604, da er vel det det mest fornuftige for han å kjøpe, istede for å bruke over 20000kr for noe han ikke trenger.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er jo nærmest opplest og vedtatt at Helicon kan være en skikkelig rocke-høyttaler, mens 703 er en høyttaler som liker seg best på akustisk og klassisk musikk. Helicon greier begge deler med bravur. Så den oppfatningen din må jeg si jeg har vanskeligheter med å forstå meg på..
    Som sagt før, jeg fikk ikke noe liv i rockefoten med Helicon, sånn er det bare. Men er det bassen du mener mangler i 703? alt anna er jo på plass.
    Hva gjør liksom 703 galt på rock sjangeren? iforhold til Helicon 400. Har fått dårlig inntrykk av 703 en gang jeg, men da var det TACT SDA2175 som sto som effektforsterker. Det ble ikke noe bra.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken vettu Skorb, den er delt :wink:
    Personlig så synes jeg den nye matrix serien til B&W lyder litt dafft og uengasjert. 803/804 har flott mellomtone og fantastisk luftig diskant, men det mangler liksom litt krutt i lydbildet. Kanskje de høytalerene jeg hørte ikke var innspillt, men til prisen så ble jeg skuffet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel forsåvidt noen gode eksempler der Skroob. Jeg burde kanskje satt grensa litt lavere.

Hvilken forsterker hørte du H400 på? Husk at de bør ha litt størrelse på rommet. Du bør også unvike ting som "erter opp" diskanten.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt forsterker modellene, men var Thulle både effekt, forforsterker og cdspiller. Var først Tact SDA2175 som var kobla til, den funka nok bedre på Dali enn BW, men dette er en effektforsterker jeg aldri ble tilfreds med uansett. Syns Ice modulene er mye bedre(men har bare testa embla sine).
    Uansett er jeg fornøyd med valget . hehe. En ting skal Daliene ha, de ser utrolig pene ut. Men rommet kan ha noe å ha sagt, men jeg fikk da BW'ene til å spille bra der. Og hos hificenteret syns jeg Audiovector hadde mer å gi meg enn Dali, og når dali uten sort baffel var å få tak i lengre(prismessig), så gjorde ikke det intrykket noe bedre for min del . Men nok om det.... Er nok veldig en smaksak dette, syns man at det er vedt nærmere 10000kr når en høyttaler skifter front, så får det være opp til de, og hvis de attpåtil liker lyden, så får de for all del bare handle.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sjekk Usher 6381! Sjekk også Emilie S2!

(Usher=www.dacapohifi.no og Emilie=www.norsklydogbilde.no)
    Støtter det forslaget fullt ut.

Klipsch RF7 er ikkje nokon musikk formiddlar etter min meining. Kan hende det fungerer bra på ein rør amp da men..
    Ikke for å kverulere Electra men du kan du vite det da, har du hørt Parasound Halo på RF7? Tenk om det spiller drittøft, den forsterkeren er ihvertfall helt konge

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Sitat Opprinnelig postet av Electra

Klipsch RF7 er ikkje nokon musikk formiddlar etter min meining. Kan hende det fungerer bra på ein rør amp da men..
    Ikke for å kverulere Electra men du kan du vite det da, har du hørt Parasound Halo på RF7? Tenk om det spiller drittøft, den forsterkeren er ihvertfall helt konge
    Det har eg ikkje nei. Kan hende det fungerar bra det for mangen, men ikkje for meg. Likte gennerelt ikkje lyden i dei. Eg høyrte dei på eit Rotel oppsett.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •