Noen som har eller har hørt på THX-Ultra 2 godkjent høytaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja - da er det edn jeg mener! den er tøff! jeg setter den på nå og da! :-)

Ellers har jeg ikke fått med meg karlsson og kyrne - men det høres egentlig ut som er like bra :lol:

Maken til uverdig oppstart på en filmseanse! 8)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    George Lucas gimmick - noe må jo han tjene penger på og nå som Star Wars sagaen er sluttet :!:

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over til det faktiske temaet, jeg har en THX sertifiset center fra Jamo (betalte 1600 kroner for den på QXL) Det er den beste centeren jeg noen sinne har hørt som ikke koster mer en anlegget mitt tilsammen.
    Jeg har også vært med på Forum, den største kinosalen i Bergen, da de hadde lydtrykksmåling. Det var sinnsykt! vet ikke hvor mange db, men det var ivertfall nok til THX sertifisering og litt til.
    Jeg har også hørt på det nye THX ultra 2 settet til Jamo. De var ganske imponerende i det 45kvm store rommet de ble prøvd i.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva slags preferanser har du? Har du hørt mange oppsett som spiller bra på musikk? Har du hørt noen av disse THX-oppsettene på musikk?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre bare hørt dette THXsettet i hjemmekinobruk etterfulgt av en kort seanse med musikk.
    Etter filmsnuttene ble jeg påtrengt noe forferdelig 90tallsteckno, men og litt klassisk musikk, deriblandt Valkyrenes ritt. Anlegget klarte oppgaven ganske bra, med god fylde i bassen, åpent lydbilde og flott stereoperspektiv.
    Husker ikke hvilken forsterker som ble brukt, men det var ikke noe billig rask ivertfall.
    Dette er det eneste ordentlige THX ultra 2 settet jeg har lyttet på, men teckno tross alt, anlegget var i mine ører helt potent til musikk.

Jeg har selvfølgelig hørt bedre anlegg på musikk, feks et med B&W 800D (front), B&W 803S (bak) og B&W en av de større centerhøytalerene. Samt den syke Denonforsterkeren de har inne på hifiklubben.
    dette var et anlegg som presterte like godt i stereo som i flere kanaler.

Om du sammenligner disse to anleggene, Jamo vs B&W, så syns jeg B&W var mye, mye bedre, men så er det prisforskjellen. Ikke alle retferdiggjør innkjøp av et annlegg som koster mer en to-tre luksusbiler. (B&W)
    Derimot har jamosettet, uten forsterker, en pris som ligger rundt 40-50000kr (Husker ikke helt, men tror ikke jeg bommet grovt). Så la oss si 100000kr, en god bruktbil.

Min mening er at Jamosettet er så godt som perfekt til hjemmekinosammenheng (for den prisen), men også potent som musikkformidler i to kanaler.

Jeg kan desverre ikke kalle meg selv noen ekspert, men såpass kan jeg at jeg hører om et anlegg ikke duger til musikk eller hjemmekino. Jeg har også klart å få med meg en god del lyteprøver på anlegg i prisklasser langt over det en normal norsk familie håver inn i løpet av et år.

Som jeg har sagt, jeg dømmer anlegget utifra hva jeg mener, det trenger nødvendigvis ikke å være rett i forhold til hva andre syns. For alt jeg vet kan anlegget høres ut som lærerens negler på fri vandring over tavlen for de virkelig jardbarkede hifiguruene. Jeg bare uttrykker min personlige mening om akkurat dette høyttaleropsettet.

Erlend.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Creative har PC høytalere som er THX godkjent, det er bare å løpe å kjøpe :lol:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    :wink: Har de jeg !
    Creative Gigaworks THX 7.1 til PC bruk :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll: THX sertifiseringen for multimediautstyr til pc har helt andre krav en det som brukes for hjemmekinoutstyr. Akkurat slik som hjemmekinoutstyr har andre krav enn kinoutstyr.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    :roll: THX sertifiseringen for multimediautstyr til pc har helt andre krav en det som brukes for hjemmekinoutstyr. Akkurat slik som hjemmekinoutstyr har andre krav enn kinoutstyr.
    Helt klart !
    Det bare kom fram at Creative hadde THX sertefisering !
    Lyden er helt grei den, TIL PC Bruk, eller til og med til en bitteliten kino, dersom plass var et problem. Men jeg ville ikke lagt for mye vekt på THX sertefiseringen av disse høytalerene :wink:

Uansett har jeg en egen kino til god lyd og godt bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har lest noen innlegg fra produsenter (avsforum) som stadig fikk produktene sine i retur fra testingen, med pålegg om forbedringer da produktene ikke var bra nok. De fleste syntes at THX godkjenningen var en fordel da de ofte fikk gode tilbakemeldinger om forbedringspotensiale i produktet, og at dette faktisk ble bedre etter at ekstern testing var utført, istedet for at deres egne folk tok seg av dette, og "godkjente" egne produkter.

THX standarden er IKKE bare et merke, men setter en minimums standard på produktet. Mange (de fleste) kvalitets merker overgår selvsagt ofte denne "minimums" standarden...skulle bare mangle :lol:

Har inntrykk av at de fleste som "fnyser" når THX diskuteres har mest i mot selve navnet, ikke hva dette har gjort for å oppnå høyere kvalitet på både filmer og utstyr opp gjennom årene.

Kanskje en grunn til at "Rimi varer" som en ser på f.eks Siba hvor merker som stort sett forbindes med brødristeren på kjøkkenet skilter med 7x170W, veier under 7kg og koster 5lapper...Det er da dem som ikke har drevet i dette "gamet" i tiår og ikke er klar over hvilke spec som teller mest (strømforsyning, ytelse med alle kanaler i drift o.s.v) vil kunne få et produkt som er testet etter vise minimumskrav til ytelse.

Kanskje det ville vært bedre å droppe "THX godkjent" og istedet få en ISO godkjenning istedet.... :wink:

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Det viste jeg vel (håper jeg hehe) Var bare jeg som ville dra en spøk, morsom hva :lol: ... Men jeg er også en av de som syntes logitech spiller konge til prisen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •