Innstilling av Yamaha rx-v650 forsterker og "ekko"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstilling av Yamaha rx-v650 forsterker og "ekko"

Jeg har ett sett 2Xdoble12" høytalere og yamaha rx-v650 forsterker.. Tv`en er en dårlig 16\9 thomson,(uten audio ut). Så jeg måtte til med scart(ut) kontakt for å kunne høre lyd i fra tven. men så oppdaget jeg det at når jeg har lyden kun på høytalerene og skrur opp på tv`en, kommer det en slags ekko-lyd.. er vel ikke det men, høres ivertfall slik ut..
    Så jeg må ha lyden av på tven og bare bruke høytalerene.. noe som kan vere litt plagsomt å måtte passe på hele tiden.. noen som har opplevd noe lignende ? eventuelt om det er noe på forsterkeren jeg må stille inn på.. ? er en litt for avansert forsterker for min smak :P mye jeg ikke fatter.. men om noen har råd om hvordan å stille inn forsterkeren... og hvordan få til å kunne bruke høytakerene og "tv`høytalerene" samtidig uten "ekkel" lyd... så vær så snill å svar =) :roll: :roll: :roll: :roll:

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du mener at du får et slags ekko når du har på lyden på både tv lyden og høyttalerne på anlegg ditt, så kommer det nok av at det er en liten tidforsinkelse mellom tv'n og anlegget. (akkurat som når snakker i tlf med noen og har på samme tv programmet så blir det LITT ekko...)

Tror ikke det er så mye å gjøre med....ingen enkel måte ihvertfall.. som jeg vet om... :roll: :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki.-. thx anyway =)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ha lyd på både tv'en og høyttalerne da? Det blir jo bedre om du bare bruker de eksterne høyttalerne. De som sitte i thomsonen er vel ikke noe særlig å høre på?

Ekkoeffekten du hører når du skrur opp lyden på fjernsynet er jo lyden fra dets høyttalere som ikke er helt i sync med de eksterne. Hvis du har en jackutgang for headset i fjernsynet kan du plugge en jack i den, og lyden fra fjernsynets høyttalere blir "mutet".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •