PSB Image vs B&W 600 series?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB Image vs B&W 600 series?

Går det an å si noe om forholdet mellom disse seriene? Skal i første omgang bare ha stereoutstyr, men sikkert mer senere og da er det jo greit å ta utgangspunkt i serier som også har center osv. Hører på det meste av musikk, tung rock, eletronisk, litt jazz, lite klassisk. Vil ha lyd som engasjerer, med trøkk og detaljer! De behøver ikke være helt "korrekte", men må heller ikke ha et lydbilde man blir lei av. Andre merker jeg bør vurdere? Prismessig 6-10.000 for front par.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kjøpt meg PSB T55. Er storfornøyd med dem. Men de krever litt strøm. Min 5X80 w forsterker gir litt lite kanskje.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AVforum, acryl!

Kunne være greit å vite litt mer om utstyret som skal knyttes til, rommet du skal spille i og hva du har av preferanser når det gjelder lydbildet.

Personlig synes jeg rimelige B&W er for lyse i diskanten, noe som etter min mening ikke er kledelig når de i tillegg ikke er så veldig detaljerte (ja, jeg vet at noen synes denne typen diskant lyder detaljert, men etter min mening er det den pågående diskanten som gir en illusjon av detaljering, uten at man får noe mere nyanser av den grunn).

Kjenner ikke psb Image, men er Platinum-seriens lydbilde representativt, så synes jeg diskanten er problematisk også der.

Personlig ville jeg vurdert Patos, Audio Pro, System Audio, Dali, Canton, Tannoy og KEF før jeg hadde vurdert psb og B&W, men det er mer basert på mine preferanser, og ikke nødvendigvis allmengyldig. Får du tak i noen brukte Patos Lyric 402 til under 10000 vil jeg si at det er en no-brainer. Av B&W og psb holder jeg nok en knapp på B&W.

Hvis du ikke er fremmed for selvbygg, så vil jeg jo også hevde at BEL 2.5 som jeg var med å ta initiativ til, og som Snickers-is har utviklet til et ferdig produkt, er et svært godt valg (Jeg er nok litt inhabil her, men likevel... ). Det tilbys også kabinetter fra separate leverandører, så har du en loddebol, en skrutrekker og ikke alt for mange tommeltotter, så får du en svært god høyttaler til langt under de 10000 du har satt som makspris.

Ellers er jeg av dem som synes gode stativhøyttalere supplert med subwoofer kan være et godt valg, spesielt i de lavere prisklassene. Grunnen er at man betaler mindre for store kasser og dypbass og mer for kvalitet i mellomtone og diskant. Dessuten er stativhøyttalere lettere å drive for små forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Nå har jeg bestemt meg for Audio Pro Diamnond, så nå gjelder det å finne passende forsterker. Denon AVR 3805 ligger vel høyest på ønskelista foreløpig. Vurderer også en rimligere surrond (rundt 5000,-) og heller kjøpe en effektforsterker til front, usikker på hva som best...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektforsterker til fronten er alltid best!
    Surroundforsterkere blir veldig fort andpustne i det prisleiet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •