Høytalere til 4000kr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Tja... Da jeg var 15, hadde jeg et par Dali 400 på en Rega Brio stereoforsterker og en Denon CD spiller, og hørte på John Lee Hooker og Stevie Ray Vaughan bl.a...

-Nå har riktignok aldri jeg vært spesiellt kul da.

[edit]forresten, det er mulig jeg var 17 da jeg hadde det anlegget.[/edit]
    :lol: Det var kanskje ingen på 12 som så opp til deg med det anlegget og den musikksmaken nei..... mere spessielt en kult kanskje ( no offense!!!)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin-Vega! Nad 218
    kjøp deg Cerwin-Vega! du! best dersom du vil ha høyttalere som spiller både høyt, noenlunde klart og bra bass...
    Helt klart! Så sant man ikke er inne i samme sjageren som John P. da. Da blir det helt feil. Men er man som tenåringer flest, mpetre på radioeb og "listetpop" er CV! veien å gå. Mye lyd for penga. De er lettdrevne og trenger derfor ikke alt for mye kraft. Men som de fleste her inne sier har de mer å gå på.....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid hatt en ganske bred musikksmak, så jeg hørte vel på litt av hvert, både pop og rock og elektronisk musikk og klassisk og jazz og blues......! Poenget er vel at selv om jeg var ung, hadde jeg ikke en "mest mulig bass og trøkk for penga" smak når det gjaldt lyd, så det er ikke alle som har det selv om de er rundt 15, mente jeg. Men for de fleste er nok det tilfelle, ja. Man skal jo helst kunne imponere kameratene og et par jenter med lyden også. Og da er det gjerne trøkk og watt som gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er det gjerne trøkk og watt] som gjelder.
    hehe watt sier mye om anlegget(egentlig ikke) jeg oppgir alltid 2ohms effekten på forsterkeren min når kamerater spørr. morro å kunne si 3* så mye effekt en det det egentlig er men alikevel ikke lyve :P hehe...

sier gjerne 2ohm peak med en kanal i drift(yamaha watt)

Men er man som tenåringer flest, mpetre på radioeb og "listetpop" er CV! veien å gå. Mye lyd for penga. De er lettdrevne og trenger derfor ikke alt for mye kraft. Men som de fleste her inne sier har de mer å gå på.....
    synes ikke listepop og sånn er bra jeg. hører faktsik omtrent på det samme som pappa hørte på når han var ungdom :P.... sånn som gamle iron maiden sanger AC/DC... hører jo også på nyere musikk da sånn som Alan Jackson kommer ikke på flere jeg azza vanskelig å liste opp det man hører på når man først må :S hehe :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alltid hatt en ganske bred musikksmak, så jeg hørte vel på litt av hvert, både pop og rock og elektronisk musikk og klassisk og jazz og blues......! Poenget er vel at selv om jeg var ung, hadde jeg ikke en "mest mulig bass og trøkk for penga" smak når det gjaldt lyd, så det er ikke alle som har det selv om de er rundt 15, mente jeg. Men for de fleste er nok det tilfelle, ja. Man skal jo helst kunne imponere kameratene og et par jenter med lyden også. Og da er det gjerne trøkk og watt som gjelder.
    Helt klart, det er vel detf ørste spørsmålet som kommer når menigman (spesielt unge) ser et anlegg. "Hvor mange watt?"

Jeg mente ikke å "disse" din musikksmak eller deg på noen måte. Jeg er faktisk av den oppfatning av at stort sett alle band / grupper har minst en låt som jeg kan like. Dette selv om jeg ikke har låta i min egen samling.

Newcomer n0en sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører for det meste for rock.. litt nytt og myye gamelt..

Gamle slagere som. Iron Maiden, ac/dc, Slade, doi, Red hot chilli peppers osv.. men går jo også litt i Rap da + noe blues :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut so CV en noe for deg :P hehe....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at mange kanskje vil le av dette forslaget, men om du virkelig ønsker MYE bass (ikke nødvendigvis dårlig heller) foreslår jeg at du titter på disse:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303948&cks=PLC

To av kameratene mine har disse og de har overlevd mange party`s og levert mengder med stemning til en utrolig billig penge! Hverken finishen eller lydkvaliteten indikerer at denne høyttaleren er såpass billig! Jeg som foretrekker litt lydkvalitet i tillegg til bass (har selv JM-lab) ble skikkelig imponert over disse, og de som ikke har peil tror ofte dette er høyttalere til en langt dyrere pris! I tillegg er det litt størrelse på dem og...

Men om du allikevel skal bruke 4000 kr. ville jeg lett etter et par Cerwin Vega DC12 brukt, lydkvalitet og "fun factor" du skal lete lenge etter, synes det er bedre lyd i disse enn i de nye....[/url]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grunnen til at tangent/eltax/dantax er så billig er pga innvendige ledninger og dlefilter... det er ikke mye å skryte av gitt....men resten er jo helt greit.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse må da i alle fall være morsomme på fest?

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=4884

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det ingen tvil om... En kompis har disse i filmrommet. Utrolig hva han får ut av dem med bare en H/K AVR130. De lager trøkklyd av all musikk og buldrer voldsomt på film. Sub er ikke nødvendig der. Har noe bløt og treg "one-note" bass med i overkant output, men forsterkeren er jo da i minste laget også. Kan umulig tenke meg at noen blir misfornøyd med disse til slik bruk og til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Disse må da i alle fall være morsomme på fest?

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main!filter!Prodnr=4884
    i teorinen regnet ut i fra watt og følsomhet spiller de jo ikke SINNSYKT høyt da... men det er nok en fewst hyøyttaler ja

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne teorien betyr over 118dB på 1 meter og det er sinnsykt høyt i et normalt rom uansett hva "målepatruljen" måtte mene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...