Spraking/støy i DD18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spraking/støy i DD18

Hei

Dere er vel lei meg og masingen om DD18. Men har nå satt den opp. Noe annet som irriterer meg med den er at det kommer ut "støy" i form av en slags spraking. Jeg lurer på om andre har vært ute for dette, og hva det evt kan være? Kan det være prosessoren eller er det noe feil inne i suben?

Har det noe med DSP'en i suben å gjøre? Hører det stort sett bra på lavt volum og til musikk. Også på noen faste klipp i filmen Signs... Jeg skjønner ikke hva det kan være.....?

Jeg lurte derfor på om noen av dere med litt mer erfaring og ekspertise kan hjelpe meg å finne ut hva dette kan være? og hva jeg evt kan gjøre med det?

Kan jeg gjøre noe med dette i set-up til suben?

Jeg takker veldig mye for alle forslag og tips!!

Mvh

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spraking, hørtes ikke bra ut. Har du kjøpt den ny eller brukt? Kan det rett og slett være dårlig kontakt et sted? Det utstyret du har er såpass dyrt at du bør slippe ulyder av noe slag egentelig. Jeg har ingen erfaring med denne suben, har bare lest en del.
    Kan det være at den er satt opp litt feil slik at den overkompenserer på enkelte frekvenser og derfor sliter litt? Jeg bare tenker høyt her nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er bare å komme med tanker å og forslag. jeg er helt enig i at jeg burde slippe ulyder. det er mer ulyder i denne i forhold til yamaha yst-sw1500. litt tragisk

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å spør på dette engelske forumet. Der er det mange eiere av DD subber pluss at Bruce Hall fra Velodyne poster der ofte.

Skal ikke være noe spraking i subben, men et lite sus fra servoen hører du nok på kort hold.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva det er. Det ligger i suben iallfall. Har prøvd andre prosessorer og kabler, samme problem. Skal nå prøve å koble videre fra dd18 til yst-sw1500 for å se om det er forsterkeren eller elementet.

Er veldig rart. Det høres spesielt ved lave volum og på musikk. Og på test tone. Si jeg har volumet på 20 på 1068 og 15 på DD18. Da hører jeg ingen test signal fra suben. Skrur jeg opp på 1068 til vol 37-40 hører jeg "chh chh chh chhhh" i intervaller (ikke faste). kommer jeg over 40-42 så går lyden over til "chhhhhhhhhhhhhhhh" i en jevn tone og jo høyere jeg skrur opp jo mer bass kommer det, men støyen er der fremdeles. Det samme gjelder hvis jeg har volumet på 1068 på 20 og skrur opp på DD18 istedenfor.

Jeg synes dette er ekstremt dårlig til å være en subwoofer av dette kaliberet. Jeg har ikke oppgradert til versjon 2.0 (noe jeg skal gjøre idag), men dette burde strengt tatt ikke ha noe å si.....

Hvis dette gjør dere noe klokere er det bare å si ifra!

Tusen takk på forhånd!!!

Mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skjønner du vel at det er noe galt med akkurat din sub. siden den er så drit tung så bør enhver seriøs forhandler komme hjem til deg og hente den for service.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruce Hall har sendt deg en PM på AVTALK :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja så det

Newcomer LydMekk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde et lignende problem med min DD-18. Ble tilslutt byttet av forhandler i Trondheim Tonart via Neby.

Den nye er helt ok, mye bedre trøkk og futt.

Virket som om servostyringen i den gamle var ustabil.

Min ulyd steg i takt med volumet på selve suben helt til det klirret i vinduene og da var kun strømkabelen koblet i...

Men, som sagt, den nye er helt ok. Drawbacket var at det tok 3 måneder før Neby fikk ut fingeren og byttet med en ny... :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •