Dali 810 Hva heter de i dag ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 810 Hva heter de i dag ??

Hei

Jeg har et par gamle Dali 810 høytalere.
    Det jeg lurer på er hvilke Dali høytalere som pr. i dag er mest lik.
    Hvis jeg skal høre på f.eks en forsterker i Hifi klubben så er det greit å vite hva som låter noenlunde likt.Er ikke særlig aktuelt å ta med egne høytalere da disse er for sto til å få inn i en personbil på fornuftig vis.

M V H

Pip

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel tro at Dali 850, er den som blir mest lik foruten 810 selv hvis de har den... :wink:
    Men hva som er helt likt idag er jeg usikker på... for nå gikk vel disse ut av produksjon for en tid tilbake så vidt jeg vet....
    Hvis ikke kan du jo også spørre litt der du eventuelt drar for og høre.... de kan garantert hjelpe!

Når det kommer til forsterkere kan jeg anbefalle både Denon sine gode og Yamaha sine.. har Dali høyttalere selv, og disse merkene, som jeg har prøvd på de samme høyttalerene.. fungerer utmerket for de!
    Men må sette en extra knapp på Yamaha! 8)

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg spurte på hifi klubben svarte han som jobbet der at han hadde kanskje hørt om noe sånt men han visste ingenting om dem. Vet at det er noen år siden de gikk ut av produksjon (en gang midt på 90 tallet tror jeg). Det stemmer sikkert at Dali 850 var etterfølgeren, men hvilke bestykkning hadde den?

M V H

Pip

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Dali 810 som fronthøytalere i hjemmekinoen fortiden, kjenner ikke 850 noe serlig , men du kan finne litt info her http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=3&M...17&PID=258

og tidligere Dali brukermanualer her http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=3&MID=8&PID=88

Dali 810 har en 8" og en 61/2" bass element nederst. Dette for at den nederste bassen skal få hjelp av gulvet til å spille som om høytaleren hadde 2 8" basser. Problemet er at 61/2" elementet ikke klarer samme effekt, og ryker lettere enn 8" hvis man liker å dra på litt i bassen.
    Kjøpte mine 810 brukt, da var begge 61/2" elementene sprengt, men det var lett å skaffe nye fra ELTEK.

Mvh

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 710.Kjøpte de i 93 og de er still g. strong
    Jeg bruker Rotel trinn til å drive de, og er godt fornøyd med
    lyden, litt feit og god med god punch i bassen, liker dali lyden veldig godt.
    De bruker visst bånd diskanten ennå ifølge en på ”klubben”
    http://www.regionpartner.com/maxxcars/Stian_HiFi.htm

Etter 710/810 kom 850 ja, en god høyttaler det også, men de hadde vist en svakhet i mellomtonen, som hadde lett for å ta kvelden har jeg hørt.

har alltid angret litt for at jeg ikke kjøpte 810 med en gang..
    hvor mye ga du for 810 dine brukt?? Ask4me2 ??

Var med på en liten budrunde rett over jul en gang, trodde jeg hadde dem, men plutselig var det 4-5 andre som heiv seg på de siste 10 min, og budene økte, så de er nok

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    hvor mye ga du for 810 dine brukt?? Ask4me2 ??
    Jeg ga 500,- på en bruktbutikk her i kristiansand for 810 parret, men da var begge 6,5" bassene gåene, noe de opplyste om i butikken. Var heldig og kom over ukens tilbud hos ELTEK for Vifa P17WJ-00-08 6,5" bassen, tror de kostet ca 600,- tilsammen. http://www.mamut.com/dynabel/subdet121.htm

Så da blir vel det riktige svaret 1100 kr... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •