B&W hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W hjemmekino

Hei

Hvordan trur dere dette blir å funke B&W 604 S3 som fronthøyttalere og bakhøyttalere. Center høyttalern B&W LCR600 S3. Dette burde vell funke fint ?

MVH

Eirik

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B&W hjemmekino.
    Men en ting er vel ganske så sikkert.....
    Jeg ville ikke hatt 604 som bakhøytalere.
    Det er litt bortkastede penger.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med geiri:
    BW 604 i front,
    BW LCR600 center
    BW 602 eller 601 bak.
    Og en GOD sub.
    Anbefaler Velodyne CHT-15R hos www.hificenter.no

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en siste ting, 2 par med 604, da trenger du en GROM amp hvis alle 4 høyttalerene der blir presset over tid. Disse krever endel effekt. Du kan liksom glemme Denon 3805 etc da.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har NAD 372 og 272 som jeg kan bi-ampe på front og vist man anskaffer Rotel RMB-1075 til resten av høyttalerne. Men som du/dere sier så kanskje det er bedre å gå for de dedikerte bakhøyttalerne, å da blir det kanskje 7.1 system for nesten samme prisen.

Men B&W DS6 S3 Bakhøyttalere funker dem å ha bak i et 7.1 system eller bør man ha B&W DM602 S3 bakerst og B&W DS6 på siden ? eller har dere noen forslag til B&W oppsett i ? eller er 7.1 ikke så lurt å satse på i første omgang siden det er få filmer med det ? men 6.1 er vell på en del filmer ? eller bør man begynne med 5.1 ?

MVH

Eirik

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke brokoble 372 og 272 da? Lydkvaliteten synker litt, men veldig lite...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også B&W kino , og var på linje med deg veldig ivrig på å ha gulvstående ht bak og , da med tanke på økt dynamikk bakfra . Da lommen var tom for penger og jeg ikke hadde bakht i det hele tatt , ble det til at jeg lånte noen gamle stativht bare for å få noe bakfra . Etter å ha eksperimentert litt med plassering av disse kom jeg frem til at den plasseringen som ga et mest realistisk lydbilde i mitt rom var helt oppe ved taket , så da pengene rullet min vei igjen ble mine B&W stativht kjøpt inn , og jeg har ikke angret på det (det finnes tross alt andre kriterier til lyd enn dynamikk)
    Vil med dette anbefale samme fremgangsmåte : Lån med deg noen stativht og plasser de først der en gulvstående ville blitt plassert (ergo med litt kronglete høydejusteringsmuligheter) . etter å ha gjort deg litt kjent med hvordan dette låter prøver du alle andre plasseringer en stativht tillater (her har du ikke mange begrensninger)
    Kanskje kommer du frem til det samme som meg , og ettersom du er intressert i 600 serien er jo ikke DM 602 s3 noen pingle akkurat .
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med disse surround høyttalerne til B&W
    --> http://www.hifiklubben.com/no/produk...re.htm?id=322#

Eller er det noen fordeler å gå for DM602 S3 i stedet for DS6 S3 og motsatt ?

Men i følge Dolby Digital sine krav til surround høyttalere skal man jo ha hele frekvensområdet i bakhøyttalerne, gjerne samme høyttalere bak som framme. Så da vil jo det si at man bør ha DM 604 S3 bak også så lenge man har forsterker kraft til disse, eller hva mener dere?

MVH

Eirik

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer litt ann på.. er det kort avstand ifra bakvegg til soffa, så er de B&W DS6 bedre, mens 602 er bedre om det er litt avstand ifra sitteplassen og bakover (mitt synspunkt . Mye mer "trøkk" ut av 602. (nå er jo 602 og 601 en av mine favoritter i prisklassa da. Så er nok derfor jeg brenner litt for disse).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men DS6 S3 bør kanskje henge på siden ikke bak ? siden det er dipol høyttalere ?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cube
    Men DS6 S3 bør kanskje henge på siden ikke bak ? siden det er dipol høyttalere ?
    Helt riktig. Og de er gode ja, det er veldig sikkert. Har 603 foran og 600 senter. Fungerer som fjell.
    Det sies at 604 trenger veldig mye mere kraft for å spille bra...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det Cube sier, var derfor jeg sa det kom helt ann på avstanden bakover ifra sitteplassene. Og 604 krever sykt med krefter egentlig, du kommer veldig langt med f.eks NAD 272 på de.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er det jo ikke noe galt i å kjøre DM 604 S3 bak så lenge man har forsterker kraft til det, vist man skal følge dolby digital sine krav om hele frekvensområdet i bakhøyttalerne også.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du pengene til det er det ingen som stopper deg. Om det er nødvendig kan diskuteres. Sitter selv med 604S3 foran og 602S3 bak. Det skjer ikke så mye spennende i bakhøyttalerene at jeg ville lagt mer penger i de.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Har du pengene til det er det ingen som stopper deg. Om det er nødvendig kan diskuteres. Sitter selv med 604S3 foran og 602S3 bak. Det skjer ikke så mye spennende i bakhøyttalerene at jeg ville lagt mer penger i de.
    Oki. DM 602 S3 går kanskje dypt nok i massevis, å så kan subben ta seg av det dypeste.

Men det jeg lurer på er det så at man kjører DS6 S3 på siden og DM 602 S3 Bakerst i et 7.1 system?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen kjennskap til DS6 S3. Har prøvd med 7.1, men prosessoren min støtter det "ikke". Altså jeg kan få lyd i 7 høyttalere, men det blir da bare et stereo signal spredt til fire høyttalere.
    Det var greit nok, men liker faktisk bedre løsningen med fem høyttalere.

Dersom du har skikkelig 7.1 dekoder er det vel bare å kjøre på. Men.
    Nå vet jeg ikke hvor godt denne komboen passer
    ( tre sett med høyttalere), kanskje er det best å bare bruke fire DS6 S3 og droppe 602? Hør med de som jobber på klubben og lån med deg noe hjem dersom det er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får høre hva dem mener på klubben.

Men takk for alle svar jeg har fått

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ds6 på sidene og 601 bak.
    Fungerte ikke så bra, 601 ble så klar og det var lett å plassere hvor lyden kom fra. Nå skal det sies at jeg har en forholdsvis liten kino, ca 13-14kvm

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cube
    Men det jeg lurer på er det så at man kjører DS6 S3 på siden og DM 602 S3 Bakerst i et 7.1 system?
    Det er så vidt jeg har hørt, den anbefalte løsningen.
    Jeg har selv DS6 S3, men kun i et 5.1 oppsett, eller rettere sagt et 5.0 oppsett, da jeg ikke har sub.
    Dette fungerer glimrende i mitt oppsett. Rommet er ca 20 kvm.

-------------------OT-------------------
    ...dagens ord: "Oppsett"..hehe ble flere oppføringer av det der, orket ikke skrive om.
    -------------------OT-------------------

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker DM602-S3 som fronter, med drahjelp av sub, så funker de egentlig greit i et såpass lite lytterom som jeg har.

Resten av høyttalerne er råtne eltax-satelitter, men blir forhåpentligvis store utskiftninger når feriepengene kommer (DM600-S3 bak og LCR60-S3 senter er planen. Spesielt bedre senter er et sårt savn..).

Får jeg råd blir det en vakker dag gulvstående i DM600-serien, tenker jeg, men da må jeg vel ha en effektforsterker også(en Marabtz SR5400 blir vel litt snaut på store B&W).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •