Hvor høyt kan jeg dra på med Klipsch RF7? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 111
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan går det med feilsøkingen da?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høyt kan jeg dra på med Klipsch RF7?

spurte du i innledningen på tråden..........og jeg lurer fortsatt???

Mest sannsynlig klarer du ikke mer enn 110db, eller kanskje ikke mer enn 104/105db i det rommet du har nå.........eller...........?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Hvor høyt kan jeg dra på med Klipsch RF7?

spurte du i innledningen på tråden..........og jeg lurer fortsatt???

Mest sannsynlig klarer du ikke mer enn 110db, eller kanskje ikke mer enn 104/105db i det rommet du har nå.........eller...........?

Som jeg har sakt før, så har jeg fått et nytt hjemmekino rom. Det rommet er på 25kvm, og det jeg hadde før, var på 13kvm :wink:

Jeg vil tro jeg klarer 115db på det rommet :wink: Men skal kjøpe en radioschak nå, så kan vi se hva som er riktig

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det er helt vanlig med litt "knitrelyder" fra Klipsch-høytalere med horn...
    Det syns jeg var en merkelig påstand. Jeg har hatt 5 par med div. Klipsch høyttalere + at flere av mine kompiser har Klipsch. Jeg har aldri hørt noen form for "knitring" fra noen av dem.
    Jeg mente ikke noe negativt med det....

Det jeg mente var at p.g.a. den høye følsomheten Klipsch høyt. opererer med...( Husker i forbifarten at KLF30 har en følsomhet på 102db...husker ikke hva RF7.har..) så er det ofte vanlig at man hører litt "sus" fra høyt. når man sitter til dels nærme..... jeg er Klipsch entusiast selv jeg... mine KLF 30 spillte noe helt sinnsykt på hjemmekino.... det var ekstremt!!!!

Hadde jeg hatt et rom til jeg kunne ha dedikert til hjemmekino.. hadde det blitt foret med Klipsch produkter!!!!

8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Digital Drive
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det er helt vanlig med litt "knitrelyder" fra Klipsch-høytalere med horn...
    Det syns jeg var en merkelig påstand. Jeg har hatt 5 par med div. Klipsch høyttalere + at flere av mine kompiser har Klipsch. Jeg har aldri hørt noen form for "knitring" fra noen av dem.
    Jeg mente ikke noe negativt med det....

Det jeg mente var at p.g.a. den høye følsomheten Klipsch høyt. opererer med...( Husker i forbifarten at KLF30 har en følsomhet på 102db...husker ikke hva RF7.har..) så er det ofte vanlig at man hører litt "sus" fra høyt. når man sitter til dels nærme..... jeg er Klipsch entusiast selv jeg... mine KLF 30 spillte noe helt sinnsykt på hjemmekino.... det var ekstremt!!!!

Hadde jeg hatt et rom til jeg kunne ha dedikert til hjemmekino.. hadde det blitt foret med Klipsch produkter!!!!

8)

Det er riktig det du sier der! jeg hører denne suse og knittre lyden noen ganger. Men Klipsch er jo ikke en høyttaler som spiller likt som Jmlab heller, jeg vill si Klipsch er en penere utgave av CV :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for og ta med dette også. Når jeg nå bytta fra et 13kvm rom til et på 25kvm og kunne sitte noen meter ekstra fra htene, så ble knittringa og susinga vanskligere og høre.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du kan få en del kasse resonanse i RF 35 , spesielt på film så bør du sette de på small i oppsettet.. på musikk går det stort sett greit for min del, veit ikke åssen det høres ut hos deg?

Sitat Opprinnelig postet av cayin
    Er det forresten noen som har opplevd kasse resonanse eller litt "hul" lyd i Klipsch? Gjerne da rf-35? Mulig det bare er mitt noe utrente øre som som innbilder seg dette, eller er det bare en del av "ulydene" som er der inntil de er innspillt?

Noen gode tips til kabler? Skal ha meg alt nytt. Ble tipset om Xindak, og dette er np bestillt til høytalerne, men har ennå ikke vært borti noen som har testet Xindak på komboen Cayin/Klipsch!
    Helst ikke den værste prisklassen om det skulle komme noen tips...

Takker for svar...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Bare for og ta med dette også. Når jeg nå bytta fra et 13kvm rom til et på 25kvm og kunne sitte noen meter ekstra fra htene, så ble knittringa og susinga vanskligere og høre.
    Suse skal det gjøre, men knittring?
    Hadde knittring i den ene surround høytaleren og da trodde jeg det var noe galt, det forsvant når jeg bytta om på surroundhøytalerene..veit ikke om det var det som hjalp, men kanskje det bare var at jeg skrudde kablene ordentlig på plass for de hadde blitt litt slarkete og løse..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Suse skal det gjøre, men knittring?
    Hadde knittring i den ene surround høytaleren og da trodde jeg det var noe galt, det forsvant når jeg bytta om på surroundhøytalerene..veit ikke om det var det som hjalp, men kanskje det bare var at jeg skrudde kablene ordentlig på plass for de hadde blitt litt slarkete og løse..
    Når jeg sier knittring, så mener jeg ikke sprengt skurete knittring, men det kan noen få ganger komme en knittre lyd :wink:

Jeg er ikke så mye plaga etter jeg fikk det nye rommet og da sitter 4m fra hten før var det under 1m, så jo nermere du sitter, jo verre blir det :wink:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever ingen problemer red ressonans i mine RF-35!

Og du din jævel oppi der, CV og Klipsch sammenligning er og blir tøv, dem spiller jo ikke likt i det hele tatt.

Men når skal det i det hele tatt bli slutt på detta DB-maset :?: :!:

Hva pokkern har det å si, som sagt før skal db-drag utføres, start med bilstereo!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg skjønner heller ikke poenget med å spille høyest mulig. Hva er vitsen med å spille høyere enn det som er behagelig for ørene?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skremme fanden på mark.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner heller ikke hva poenget med å spille høyest mulig er.

Spill så høyt så du sprenger alt, da vet du ihvertfall hvor høyt du ikke kan spille, så spiller du litt lavere med det nye utsyret. hehe

Eller du slutter å spille høyere når musikken begynner å låte dårlig. (er vel den billigeste løsningen)

Om du spiller 90bd eller 130 db spiller vel ingen rolle.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Ja du kan få en del kasse resonanse i RF 35 , spesielt på film så bør du sette de på small i oppsettet.. på musikk går det stort sett greit for min del, veit ikke åssen det høres ut hos deg?

Sitat Opprinnelig postet av cayin
    Er det forresten noen som har opplevd kasse resonanse eller litt "hul" lyd i Klipsch? Gjerne da rf-35? Mulig det bare er mitt noe utrente øre som som innbilder seg dette, eller er det bare en del av "ulydene" som er der inntil de er innspillt?

Noen gode tips til kabler? Skal ha meg alt nytt. Ble tipset om Xindak, og dette er np bestillt til høytalerne, men har ennå ikke vært borti noen som har testet Xindak på komboen Cayin/Klipsch!
    Helst ikke den værste prisklassen om det skulle komme noen tips...

Takker for svar...
    Jeg bruker de kun i stereo for tiden! Hjemmkinoen måtte vike plass for ymse annet!
    Jeg kjøpte de som demo model, de har stått siden midten av oktober i fjor, så de burde nærme seg ferdig innspillt nå! men jeg sliter litt med denne nevnte susingen jeg også, forsterkeren min er kliss ny, samme med kablene, så jeg vil ikke tro det har noe å si! Vil den susingen forsvinne med tiden?
    Angående resonans så er jeg faktisk litt usikker! Jeg har prøvd diverse spikes på de, utne spikes og det hele! Men jeg syntes lydene generellt høres så hul ut! På en måte som om bassen drar med seg den lyden du får om du dunker på kassa! Vet ikke om noen bedre måte å forklare det på desverre! men jeg føler at det er noe som ikke helt stemmer her!

Kan det være så enkelt som at de ikke er ferdig innspillt, eller er det rett og slett resonans i de som høres godt i mindre rom?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, har kun fått kasseresonans på de dypeste dts spor så vanskelig å si hvorfor du da eventuelt hører det samme.. hva annet utstyr har du? kan være dårlig match som gjør at det høres hult ut, eller kanskje du mangler litt demping i rommet ditt? når det gjelder susing så er det lite man får gjort..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja beklager ser du har cayin, så da er jeg blank, for den komboen har jeg ikke lyttet til, skulle jo tro det skulle være en grei match iallefall..prøvd å bytte til andre kabler?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    motfase får man når man bytter om pluss og minus på den ene høytaleren. når de står mot hverandre vil elementet slå ut på den ene og inn på den andre. da kansellerer disse bevegelsene hverandre. resultatet blir lavere lyd så du kan skru opp mer og få større bevegelse på elementene som igjen medfører kortere innspillingstid.

Mener du her at jeg skal sette htene mot verandre? hvor lang avstand skal det vere mellom htene for at dette skal funke da?

Og hvor lenge må jeg ha de stående sånn? det ser jo ikke helt bra ut :?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    motfase får man når man bytter om pluss og minus på den ene høytaleren. når de står mot hverandre vil elementet slå ut på den ene og inn på den andre. da kansellerer disse bevegelsene hverandre. resultatet blir lavere lyd så du kan skru opp mer og få større bevegelse på elementene som igjen medfører kortere innspillingstid.

Mener du her at jeg skal sette htene mot verandre? hvor lang avstand skal det vere mellom htene for at dette skal funke da?

Nei, det er ikkje det han meiner. Det er fasen han pratar om. Når den står mot satt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra

Nei, det er ikkje det han meiner. Det er fasen han pratar om. Når den står mot satt.

Aha, så jeg skal bare bytte om - og + bak på terminalene?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det skal du gjere. Berre på den eine..

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •