Hvor høyt kan jeg dra på med Klipsch RF7? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 111
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rommet i butikken vil uansett påvirke betydelig mye mer enn om høyttaleren er innspilt eller ikke. Det vil låte annerledes hjemme.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Rommet i butikken vil uansett påvirke betydelig mye mer enn om høyttaleren er innspilt eller ikke. Det vil låte annerledes hjemme.
    Helt enig! Og det kan helle begge veier.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Når du har utstyr i den prisklassen du nå har, Chris, så burde vel ikke spørsmålet være hvor høyt du kan spille, men med hvilken kvalitet du gjør det. :?

De fleste av oss hører (eller lytter :wink: ) vel ikke til musikk når det går langt over 100 db, det skjer jo på langt lavere volumer.

Synd at du ikke er fornøyd med lyden, når du først har investert såpass mye penger i dette. Men regner med at du hadde en god lytterunde før du kjøpte, så du visste hva du fikk??

Og er enig i at mange kanskje overvurderer forskjellene på en uinnspillt og en godt innspilt høytaler, men det varierer. Lyden i mine Mi3 ble mye klarere og mer oppløst etter at jeg rundet godt over 100 timer. Men selve lydsignaturen er jo den samme.... :wink:

Jeg har hørt på det 7 ganger før jeg kjøpte det, så det er bare innspilling som er problemet her!

Men hvorfor er det så mye ulyder i frontene? Har det noe med kabler og gjøre? nå bruker jeg bare noen kabler til 35kr m :roll: De er på 2,5mm2

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare pøs på til du hører at det blir stygt. eller har du ikke røde lyd på effektforsterkeren som sier at det klipper? spill til de lyser rødt og da skrur du ned.... Du skal nok greie fint å spille på full guffe.... gjør det ofte jeg med mine clsc 215 + 15s

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte inn til hifi centeret, og de trodde det var signal kablene,strøm kablene eller prossesoren det kunne vere noe galt med :?

Jeg kommer til og hive en god del penger i kabler så lenge den susete lyden og det andre forsvinner!

Noen andre med Klipsch som hørte det samme med 2 dager spilling?

Det er liksom når de spiller litt trommer og noen synger det blir litt sån susete skrapete lyd :roll: Jeg vet de ikke er sprengt, da hører jeg det med en gang! SÅ det må vere noe annet galt :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå satt jeg på en dvd film for første gang, også hører jeg når det nesten er helt stille på filmen at det er en skarp pipe lyd i høyttalerene. Hva er denne pipinga? :? :roll:

Er det bare fordi de ikke er spillt inn?

Så ellers liker jeg lyden, bare den pipinga forsvinner :?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å si om det er noe galt ut fra beskrivelsen din.

Skarp lyd er ikke uvanlig, spesielt ikke fra horn høytalere som Klipsch. Da spørs det jo om det bare er skarp lyd du hører eller om det faktisk er noe galt... Prøv å koble opp dine gamle høytalere (de som er på bruktbørsen) og hør hvordan det låter...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det er vanskelig å si om det er noe galt ut fra beskrivelsen din.

Skarp lyd er ikke uvanlig, spesielt ikke fra horn høytalere som Klipsch. Da spørs det jo om det bare er skarp lyd du hører eller om det faktisk er noe galt... Prøv å koble opp dine gamle høytalere (de som er på bruktbørsen) og hør hvordan det låter...

For og si det sånn, så har jeg kjøpt nye diskanter til de gamle høyttalerene mine i dag, og jeg må si det er en sånn pipe lyd i dem også, Så det er nok bare og få spillt dem inn :wink:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der skal absolut ikke være noen skrabende pipende eller anden rar lyd i de etter mine begreber....
    Er det en kabel der lager den lyden vil jeg gjerne se den kabel....
    Men, er der ikke noen andre der har hatt problemer med de Rotel prosessorer, mener det .....husker der var én med noe susing da ihvertfald, skal sjekke hvem det var.
    Har du en anden forsterker du kan prøve ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Der skal absolut ikke være noen skrabende pipende eller anden rar lyd i de etter mine begreber....
    Er det en kabel der lager den lyden vil jeg gjerne se den kabel....
    Men, er der ikke noen andre der har hatt problemer med de Rotel prosessorer, mener det .....husker der var én med noe susing da ihvertfald, skal sjekke hvem det var.
    Har du en anden forsterker du kan prøve ?
    Hmm, får håpe ikke det er prossesoren

Vil gjerne høre fra deg om dette!

Nei har ingen andre forsterkerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Har du en jordet stikkontakt . Hvis ikke kan det være lurt å prøve en skjøteledning (med jord) fra en annen jordet kontakt . Dersom problemet er relatert til jordingsproblemer blir de ekstra tydelige med høytalere med slik vannvittig følsomhet .
    Lykke til

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå trålet igjennom men finder ikke dette, er dog ganske sikker på det var keyserzose der havde dette problem. Prøv å spørg han. Kanskje jeg tar feil....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.

Men kan disse lydene ha noe med at jeg sitter under en meter inntil høyttaleren? Jeg føler høyttalerene spiller bedre når jeg trykker meg het bak i rommet :?

Eller kan disse lydene skapes fordi jeg har en sånn IKEA fjernstyrt dimmer ved høyttaler kablene?

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt vanlig med litt "knitrelyder" fra Klipsch-høytalere med horn...

De har en helt sinnsyk følsomhet... vet ikke hva dine RF7 har.. men mine tidligere KLF30 hadde en følsomhet på 102db.....

Knitringa forsvann ikke før jeg kjøpte Electrocompaniet og kunne kjøre med balanserte kabler.. + at jeg fikk egne 16amper kurser inn til anlegget...men det er lenge siden nå.... men KLF30 paret er nå borte.. syntes horna ble for skarpe på musikk.. særlig tekno.... JBL250ti-ene funker bedre der.... 8)

Det jeg ikke forstår helt.. er hvorfor du sitter 1meter fra anlegget... det høres litt ekstremt ut synes jeg..... er det på grunn av rommet.. eller lignende... pass på tinnitus!!! Klart anlegget spiller bedre lengre vekke som du sier... Selv sitter jeg ca. 3.5 meter fra anlegget når jeg spiller musikk eller film... får et helt annet bilde og åpenhet i musikken da ser du..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    OK.

Men kan disse lydene ha noe med at jeg sitter under en meter inntil høyttaleren? Jeg føler høyttalerene spiller bedre når jeg trykker meg het bak i rommet :?

Eller kan disse lydene skapes fordi jeg har en sånn IKEA fjernstyrt dimmer ved høyttaler kablene?
    Mulig du skulle kjøbt små monitor høyttalere med så lite plass da.....
    Prøv å fjern dimmeren da vel....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei.

HØyttalerene står sånn MAKS en uke til, har byggd nytt hjemmekino rom nå :wink: Og da vil høyttalerene stå CA 4m fra lytte posisjon :wink:

Det ble faktisk litt bedre når jeg flytta dimmerne

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 4 meter vil du oppleve en verden til forskjell, fra topp til tå......

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... har byggd nytt hjemmekino rom nå :wink: Og da vil høyttalerene stå CA 4m fra lytte posisjon :wink:
    Har vi gått glipp av bygginga, ikke bra :wink: Hva med bilder osv.?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    .... har byggd nytt hjemmekino rom nå :wink: Og da vil høyttalerene stå CA 4m fra lytte posisjon :wink:
    Har vi gått glipp av bygginga, ikke bra :wink: Hva med bilder osv.?

ELler, rommet er ikke ferdig, så det er ikke så mye og ta bilder av, men når det blir noe int jeg kan ta bilder av SÅ

Dere trodde vel ikke jeg skulle ha høyttalerene i det rommet jeg har nå

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal IKKE pipe i høyttalerene dine når anlegget er påslått og ikke spiller musikk.
    Vet ikke om det er tilfelle hos deg, men isåfall har du en jordingsfeil, eller en feil på utstyret. Eller dimmeren som Niels påpekte.

Rotel skal heller ikke generere suselyder slik enkelte andre merker gjør...

1066`en din er ihvertfall feilfri, det kan kan jeg garantere for :wink:

Fjern de feilkildene du kan, og la Klipschene få litt lenger tid på seg mtp innspilling. De trenger endel timer, men selv uinnspillt skal de låte bra på lavere volum. Hvis man liker Klipsch da :wink:

En annen ting du kan tenke på er å oppdatere 1066`en. Jeg husker ikke i farten hvilke forandringer som ble gjort på siste firmware, men det finner du kjapt ut ved et søk på www.rotel.com

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •