Hvorfor finnes det ikke System Audio i bruktmarkedet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor finnes det ikke System Audio i bruktmarkedet?

Jeg har i det siste vært meget oppmerksom på bruktbørsene rundt om på nettet. Til min store frustrasjon har jeg kun sett ett gammelt par i feil farge. Typisk? Begynner nå å lure på om System Audio eiere er så fornøyd med høyttalerene sine, at de ikke vil selge samme f..n. Jeg har sett det meste av merker de siste mnd men ingen System Audio! Nå ser det nesten ut som om jeg må kjøpe de helt nye. Jaja, kanskje like greit. De skal jo glede meg resten av livet ser det ut som

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok som du sier, veldig fornøyde kjøpere på disse... kjenenr ingen som er missfornøyd med sine iallefall.. selvfølgelig savner de litt bass, men kompisenem mine med SA høyttalere har suplementert med Velodyne SPL1000-2 og spl1200-2.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel bekrefte dette. Derfor er sub snart på vei. Velodyne er sikkert et bra valg ja.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går litt sa på qxl da.
    Noe som for meg tilsier at de fleste som selger dette ikke er blant oss på disse forumene etc.
    Er det mange her på forumet som har sa?
    samt at sa ligger i det prissjiktet at det er verken billig eller dyrt, og hva er vidresalgs kostnaden?
    Så er det høytalere som ser alright ut, istede for å dra inn nye store ht så velger mange som dere sier å suplidere med sub.
    Selv er jeg ikke sa fan. Men slakter de ikke av den grunn, helt ok høytalere, er man ute etter en ok kino/hifi til moderat penger så er det ett fint valg.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vært inne på Qxl så veldig ofte, så kanskje jeg bør ta turen innom litt oftere.
    Det er godt at ikke alle har samme smak! Tenk så kjedelig minHjemmekino hadde vært hvis alle hadde samme utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke SA selger så voldsomt mye. De har en price/performance ratio litt under gjenomsnittet, det du betaler for er designet og historien om de hurtige elementene. Mange små elementer koster mere enn færre store.

Jeg mistenker de som kjøper SA for å være under tøffelen, og at valget faller på SA for å tilfredstille konemors innredningsplaner

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det rart at de får så gode omtaler :wink:
    For enkelte stemmer det nok godt det du sier der ang tøffler :lol:
    For min del var jeg dritlei de store CVene, og ville ha noen mindre og lysere. Kunne ikke vært mer fornøyd nå, tror jeg....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg tror ikke SA selger så voldsomt mye. De har en price/performance ratio litt under gjenomsnittet, det du betaler for er designet og historien om de hurtige elementene. Mange små elementer koster mere enn færre store.

Jeg mistenker de som kjøper SA for å være under tøffelen, og at valget faller på SA for å tilfredstille konemors innredningsplaner
    Dette blir litt for synsete etter min mening. Performance dreier seg ikke bare om lydtrykk. De små elementene yter mye bedre i mellomtonen enn store elementer. Supplering med subwoofer er nødvendig for kraft i dypbassen, men hva gjør vel det når sluttresultatet er bra.

En kamerat som er singel, og har den stiligste ungkarsleiligheten jeg vet, har byttet ut HK+JBL med Primare+System Audio (inkludert Electra200-subben). Flott kombinasjon. Og han er IKKE tøffel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville vel ikke være første gang at hifipressen lot seg rive med Også finnes det noe som heter smak og behag, og noen foretrekker sikkert lyden av SA fremfor alt annet.

Men for å ta en modell, SA7K som i sin tid ble hyllet pav pressen. Nå i dag mener langt de aller fleste at den er et misfoster (det finnes en egen tråd angående det på hifi4all.dk)

Jeg var selv på tur til å skifte over til SA i fjor. Solgte mine Dali Evidence 470 og C70: Også dro jeg ut på lyttetur. Den eneste SA jeg inntil da hadde hørt var 2K, og den likte jeg veldig godt. Jeg var mer eller mindre bestemt på at det skulle være 1750, og dro derfor for å lytte til de. Til mitt store sjokk spillte de ikke særlig godt, tynne i bunnen, slitsomme i toppen, eneste jeg likte var mellomtonen. Jeg dro da til en annen forhandler som også solgte SA og hørte på nytt igjen 1750, men på en annen forsterker. Men lyden var den samme som forrige gang.

Jeg spurte så selgeren om jeg var den eneste her i verden som ikke kunne like 1750. Svaret jeg fikk var at det var jeg langt derifra, og i hans ører var den eneste gode SA på markedet i dag 2K. Jeg prøvde så å lytte til DLS R55, og jeg vil påstå at hvis du skal ha en smal høytaler spiller den langt bedre, og er billigere enn 1750.

Det hele endte med at jeg fant ut at ingen av høytalerene like i overkant av 10k egentlig var bedre enn Evidence 470. Så det endte med at jeg kjøpte et par brukte 470 og dermed var tilbake der hvor jeg startet

Skulle jeg kjøpt de nye ville valget stått i mellom Evidence 470, 470SE og DLS R55.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der Roffe, hvis du leser mitt innlegg så vil du se at vi er enige om mellomtonen

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching av komponenter er jo meget viktig. Selv kjører jeg SA+NAD. Kanskje ikke den mest optimale paringen, men jeg får godt med punch og krefter.
    Eneste minus er den berømte susingen. Den kan bli litt for fremtredende spesielt på klassiske innspillinger, men det er forsterkeren sin feil. Derfor står ny forsterker høyt på ønskelisten.
    Slitsomme i toppen er nytt for meg. Selv ved svært høyt volum (der ørene mine sier stopp) er de ikke slitsomme. Det er bare sinnsykt høyt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan kanskje moderere meg til litt slitsom i toppen. Men sammenlignet med R55 fremstod 1750 litt skinger og ekkel å lytte til. R55 med kun 2 basselementer hadde mere fylde, og var behageligere å lytte til.

Jeg har siden hørt både 1750 og R55 supplert med sub, og fremdeles vil jeg påstå at R55 var den beste høytaleren av de to.

Jeg kan godt se at jeg virker litt krass, og jeg bør vel egentlig understreke at 1750 ikke er så dårlig at den stiller i samme klasse som Eltax Men jeg synes ikke man får meget lyd for pengene hos SA, men desto mere design.

SA er allerede diskutert side opp og side ned på danske fora. Konklusjonen har blitt at SA ikke er en høytaler for alle, men at det er større sjangser for at man vil like 1280mkII og 2K fremfor noen av de andre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med hificenter.no eller oslohificenter.no, en av de har gunstige priser på SA nå en tid fremover. Husker ikke hvem av di. Du må nok ringe dem for å høre... står ikke på weben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det glemte jeg å si. Her i Danmark er SA kanskje det høytalermerket hvor det er størst prutningsmonn (rabatter mellom 20-33% er vistnok ikke uvanlige). Regner med at noe lignende burde la seg gjøre hjemme i Norge?

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hør med hificenter.no eller oslohificenter.no, en av de har gunstige priser på SA nå en tid fremover. Husker ikke hvem av di. Du må nok ringe dem for å høre... står ikke på weben
    Den er god :wink:

Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger det er par system audio høyttalere på torget!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sa10k til 5995,- tok kaka. den finner du nok ikke brukt

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigurd90
    Nå ligger det er par system audio høyttalere på torget!
    Hadde det ikke vært for frontplaten, hadde jeg nok slått til
    Passer ikke inn. Dessuten blir det salg på centeret om 2 uker. Gjør regning med å gjøre et kupp da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •