Kva sylinder SVS passar meg best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kva sylinder SVS passar meg best?

Eg har bestemt meg for å importere ein SVS. Det må bli ein sylinder fordi det er nokre venner av meg som skal ta den med på flyet og då er vekt begrensinga på 32kg pr enhet. Pr. i dag er stua mi på ca 15,5 kvadrat. (Er ferdig prest om ca 6 mnd, og reknar med at stua på prestegården er litt større) Eg har ein Pioneer 1014, dali concept bak og center og dali 350 som fronter. Anlegget brukes mest til film, og litt til musikk. Eg har mest lyst på Ultra, men frykter kanskje at dagens stue er for lilten, og at bassen vil overdøve alt anna. Kva vil dykk råde meg til???

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den du har mest lyst på, du kan justere nivået på subben slik at den blir slik du ønsker.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-ultra veier 68lbs. Dvs nesten 31 kg.

Dette er det sikkert MANGE som har mye mer greie på en meg, men jeg vil tro PC-Plus 20-39 er en fin all-rounder.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare spørre sjefen da :wink:

20-39 tror jeg kan være det beste valget, og den har ikke noe problem med å fylle store rom

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for synspunkt hittil! Trudde eg hadde lest ein plass på dette forumet at sylinder sub frå svs ikkje var noko særleg i for små rom, men det stemmer kanskje ikkje? Uansett virker 20-39 til å være eit fornuftig alternativ. Sjefen får jo seff det siste ordet :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale ultra versjonen SVS lager suverene subber , men som nevnt i en annen tråd er de ikke akkurat kongen av stam bass , så det er kanskje lurt å gå får det beste de har .
    Sitat Opprinnelig postet av Nybegynner
    Sjefen får jo seff det siste ordet :wink:
    Trodde forøvrig ikke at han der oppe hang seg opp i slike trivialiteter

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gobble
    ......men som nevnt i en annen tråd er de ikke akkurat kongen av stam bass ,
    Hæ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hæ?
    Det jeg mener er at jeg selv lurte lenge på hvilken SVS jeg skulle velge , for min del sto valget mellom PLUS2 og ULTRA2 .
    Jeg endte opp med å kjøpe ULTRA2 og er meget fornøyd med den , den er suveren på spl , suveren på evne til å grave seg dypt ned i frekvens og tildels meget bra på stramhet .
    Når en leser innleggene her på forumet klarer ihvertfall ikke jeg å danne meg et tydelig bilde av hvilke preferanser andre har når de beskriver et produkt .
    Med MINE preferanser ("amerikansk mengde engelsk stiff upper lip bass") ville jeg ikke vært fornøyd med PLUS2 og hadde jeg kjøpt denne ville jeg antagelig solgt den for oppgradering til den jeg har nå .
    Jeg prøver absolutt ikke å rakke ned på SVS produkter og jeg mener de er enestående i forhold pris/kvalitet , men MIN mening er at ankepunktet her ligger i at bassen kunne vært strammere og dette er begrunnelsen til at jeg ønsker å anbefale ultra modellene.
    Gobble
    Det var forøvrig ikke jeg som hadde "konge" replikken i annen tråd så jeg er heller ikke alene om mine meninger .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Preferanser er ikke enkelt, en manns gjødsel er en annen manns møkk.

Hos SVS kan man finne en sub som passer ens lydpreferanser nesten uansett hva de skulle være. Og at Ultra subbene er de strammeste er det vel ingen som er i tvil om. Men jeg vil samtidig si at krone for krone, med en god margin oppover tror jeg også ISD og Plus subbene spiller minst like stramt som sine konkurrenter. Det er i alle fall min opplevelse.

Det jeg forsøker å si er at det ikke blir helt riktig å påstå at SVS ikke er stramme. Det blir kanskje mere riktig å si at i dine ører er ikke billige subwoofere, SVS inkludert, stramme?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •