PA effektforsterker til Hifi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PA effektforsterker til Hifi?

Lurer på om det går ann å bruke PA effektforsterker til vanlige hifi høytallere...

Har et par CV E715, men ingen forsterker.. trenger en skikkeli forsterker, og disse er ofte dyre
    Jeg har lagt merke til at PA effektforsterkere er billigre, og man får mer watt av den samme pengesummen.

Noen som har noen ideer?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det er ikke noe problem, flere som bruker det til CV, har brukt det selv når jeg hadde CV v15f og det funka som bare rakkeren :wink:
    Eneste problemet er bare att lyden blir kanskje litt mye "disco" lyd.

Mvh Thomas

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette kan være en lur ide for da får du dratt litt mer liv ut av cv høyttalerne dine. Men husk at det er mye juks og fanteri ute å går i pa bransjen også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm,høres good ut hvilke merker er å anbefale?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: PA effektforsterker til Hifi?

Sitat Opprinnelig postet av Powerslave
    Lurer på om det går ann å bruke PA effektforsterker til vanlige hifi høytallere...

Har et par CV E715, men ingen forsterker.. trenger en skikkeli forsterker, og disse er ofte dyre
    Jeg har lagt merke til at PA effektforsterkere er billigre, og man får mer watt av den samme pengesummen.

Noen som har noen ideer?
    En PA-forsterker kan godt brukes, det største problemet er som oftest viftestøy. For å unngå dette, har jeg montert 12dB Papst vifter i min.

Frode

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA forsterkere funker utmerket til CV hi-fi :wink: Skal jeg annbefale et merke innen PA så må det bli Carver. :P Har ikke hørt så mye annet PA, men jeg vet ihvertfall at de forsterkerne funker fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et merke jeg kan anbefale er CROWN K2 .
    Dette er en forsterker på 2*500w 8 ohm med dempefaktor på 3000 (få hifi forsterkere har mer en 500) Den er i tillegg vifteløs og designet for å tåle ekstreme temperaturer .
    Dette er en forsterker som står på ønskelista mi der jeg vil bruke den til biamping sammen med en hifi forsterker .
    Du finner denne på lydrommet.no
    Dempefaktor sier noe om hvor godt den kontrollerer tunge\store element hvis du ikke allerede visste det .
    Lykke til

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gobble
    Et merke jeg kan anbefale er CROWN K2 .
    Dette er en forsterker på 2*500w 8 ohm med dempefaktor på 3000 (få hifi forsterkere har mer en 500) Den er i tillegg vifteløs og designet for å tåle ekstreme temperaturer .
    Dette er en forsterker som står på ønskelista mi der jeg vil bruke den til biamping sammen med en hifi forsterker .
    Du finner denne på lydrommet.no
    Dempefaktor sier noe om hvor godt den kontrollerer tunge\store element hvis du ikke allerede visste det .
    Lykke til

Hvilken prisklasse snakker vi her da?

Jeg kan anbefale en gemsound5505 som er på tilbud hos www.raaudio.no til 6000,- har selv hatt den og vare MEGET fornøyd med hva den leverte.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crest audio er fine forsterkere... synes jeg..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss han ikke har tenkt til å kjøpe en dyr forsterker så er vel både carver, crest og crown ute av bildet :wink: Her snakker vi fort om 8000 og oppover for små modeller, viss man ikke er å heldig å finne brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke peil på hva crest koster, men selv bruker jeg et oppsett på 2 crest forsterkere (en til subbene og en til toppene) så jeg vet litt hvordan de låter og er, og jeg liker dem

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    viss han ikke har tenkt til å kjøpe en dyr forsterker så er vel både carver, crest og crown ute av bildet :wink: Her snakker vi fort om 8000 og oppover for små modeller, viss man ikke er å heldig å finne brukt.
    Hva med electrovoice? Er de dyre også? De har jo noen veldig fine høyttalere... Her er vel kanskje noe for deg? http://www.musikkweb.no/musikkpraksi....php?aid=63323

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paroa
    Jeg har ikke peil på hva crest koster, men selv bruker jeg et oppsett på 2 crest forsterkere (en til subbene og en til toppene) så jeg vet litt hvordan de låter og er, og jeg liker dem

Edit:
    Hva med electrovoice? Er de dyre også? De har jo noen veldig fine høyttalere... Her er vel kanskje noe for deg? http://www.musikkweb.no/musikkpraksi....php?aid=63323
    ja ev er også dyrt for kraftige modeller. Men nå koster jo også den gemsounden rundt en 10 lapper, for det er det flere firmaer om har solgt den for, så det er ikke no billig amp. Den driver veldig lett 4 18" hornsuber og den gjør det 10 ganger bedre enn QSC til doble prisen. Man må ikke kjøpe det veldig billige heller, feks zackary fra ljudia er ingen suksess på cv høyttalere som man skal ha det morro med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ev er også dyrt for kraftige modeller. Men nå koster jo også den gemsounden rundt en 10 lapper, for det er det flere firmaer om har solgt den for, så det er ikke no billig amp. Den driver veldig lett 4 18" hornsuber og den gjør det 10 ganger bedre enn QSC til doble prisen. Man må ikke kjøpe det veldig billige heller, feks zackary fra ljudia er ingen suksess på cv høyttalere som man skal ha det morro med.
    hmm, så alt fra ljudia skal man holde seg langt borte fra? Har sett litt på noen amp der...
    Gemsounden virker som en grei forsterker, men jeg trenger vel forforsterker til denne, og hva skal man da velge?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ingen mikser eller noe sånt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ingen mikser eller noe sånt?
    næ, dårlig med det...har en dvd spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du kun har en singnal kilde så burde vel det gå? Forforsterker er vel liksom en mikser som du velger hvilket singnal som skal gå igjennom til forsterkeren...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist du kun har en singnal kilde så burde vel det gå? Forforsterker er vel liksom en mikser som du velger hvilket singnal som skal gå igjennom til forsterkeren...
    Hmm,ja...men uten en forforsterker, blir ikke volum innstillningen veldig grov? Har vel heller ikke mulighet til å stille bass og diskant..?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en mixer til salgs.. Behringer 2 kanaler. Send pm om interresse..

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA forsterkere har ofte bare en signal inngang, går greit siden du bare har en kilde (hva med TVen?). MEN forsterkeren er avhengig av at lydsignalet blir forsterket (via miksepult) for at du skal få nok volum.
    Et eks:
    Min NAD T 752 (2*100watt) spiller like høyt som en PA forsterker på 2*310 watt uten miksepult. Med miksepult er det noe helt annet. MYE høyere volum!

Kjøp miksepult hvis du skal ha PA forsterker!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Powerslave
    hmm, så alt fra ljudia skal man holde seg langt borte fra? Har sett litt på noen amp der...
    Gemsounden virker som en grei forsterker, men jeg trenger vel forforsterker til denne, og hva skal man da velge?

den cambridgen fra HK som koster 1600 elns!! http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=128

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •