Sub krise!!!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub krise!!!!!!

Har nå endelig fått Sony sa wx900 sub'en min. Har bare et problem, og det er stort. Fåt ikke lyd i den. Dvs. det er lyd men den er så lav at det er nesten ikke hørbart? Har koblet fra "sub out" på forsterkeren til "line in" på suben (bare en tynn pistre ledning, ikke rukket å kjøpt skikkelig, var så gira når jeg hentet de :lol: )

Noen som kan komme med noen gode forslag her??
    VELDIG takknemlig for svar (gjør ikke noe om det går litt fort :twisted: )

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du satt opp rett i forsterkerens sub meny?
    sett sub til main og fronter til medium.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har surroundforsterker/reciever, bør du koble fra sub-out til subben.
    Har du stereo forsterker/forforsterker, må du koble fra preout til subben.Prøv å koble til LFE IN på subben, hvis det finnes
    Bare for å si det: Du har justert volumet på subben?

EDIT: geiri var kjappere

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en onkyo 602. Har koblet fra sub pre out til line in på subben. prøvde å koble den rett i dvd spilleren nå, da ble det sinnsykt lyd!!!
    Men skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan koble den via forsterkeren ops:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok noe med innstillingene å gjøre, som geiri sa.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er innstillingene:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett frontane dine til small. Test litt med innstillingane. Ta eit bilde bak på sonyen og, om du ikkje får lyd. Kva står crossoveret på sonyen på?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått litt mere lyd, fant ut at mye av problemene var romkoreksjonen. Har slått den av nå. Hele oppsettet fungere egentlig overraskende bra uten rom koreksjon. Level på suben står nå litt under kl 9 og freq står kl 1 til 2. bas boost står på 1 og fase står til "ikke normal"
    Er langt mere fornøyd nå. Men sykt mye testing for å få noe greie på det hele.
    Hvis det er noen som har noen gode tips, tar jeg i mot med åpne armer. (er første suben min ops: )
    (bildet over er btw tatt med tlf'en min og nedskalert ikke værst??) :lol:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke din feil at du ikke vet bedre når det gjelder å velge SUB :shock:
    Det er en grunn til at ALLE som har hatt Sony SUB har solgt den ......eller?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Det er ikke din feil at du ikke vet bedre når det gjelder å velge SUB :shock:
    Det er en grunn til at ALLE som har hatt Sony SUB har solgt den ......eller?

Det er vell ikke akkurat dette man vil høre når man har kjøpt seg noe nytt eller?

har hørt den selv og syntes da den brummet godt fra seg, hissigere en yamaha 1500 elr hva den heter syntes jeg!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Det er vell ikke akkurat dette man vil høre når man har kjøpt seg noe nytt eller? har hørt den selv og syntes da den brummet godt fra seg, hissigere en yamaha 1500 elr hva den heter syntes jeg!
    Hva du vil høre om din siste investering er egentlig irrelevant, for når det gjelder SUB, er det enten eller.................SVS mot resten! :wink:

Det er ikke no' vits i å kjøpe SUB som ikke klarer under 35Hz............eller?..... :wink:

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell ikke akkurat dette man vil høre når man har kjøpt seg noe nytt eller? har hørt den selv og syntes da den brummet godt fra seg, hissigere en yamaha 1500 elr hva den heter syntes jeg!
    Hva du vil høre om din siste investering er egentlig irrelevant, for når det gjelder SUB, er det enten eller.................SVS mot resten! :wink:

Det er ikke no' vits i å kjøpe SUB som ikke klarer under 35Hz............eller?..... :wink:

Joda det er sant det du sier, og som du sa lenger oppe om att det er en grunn til at alle selger de subbene kan sikkert stemme ikke vet jeg, men om du kjøpe deg nye høytalere eller subb til 10-20k så er vell ikke det første du vill høre fra folk i forumet att de suger og de spiller grisedårlig osv osv, eller?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......Joda det er sant det du sier, og som du sa lenger oppe om att det er en grunn til at alle selger de oxo kan godt stemme, men om du kjøpe deg nye høytalere til 10-20k så er vell ikke det første du vill høre fra folk i forumet att de der suger og de spiller grisedårlig, eller?
    Hva du vil høre er irrelevant.....................sannheten kan du få GRATIS her på forumet :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......Joda det er sant det du sier, og som du sa lenger oppe om att det er en grunn til at alle selger de oxo kan godt stemme, men om du kjøpe deg nye høytalere til 10-20k så er vell ikke det første du vill høre fra folk i forumet att de der suger og de spiller grisedårlig, eller?
    Hva du vil høre er irrelevant.....................sannheten kan du få GRATIS her på forumet :wink:
    Vel, finnes vel ikke så forferdelige mange sannheter om lyd da. Har hørt mang en såkalt "lydekspert" som skal prøve å prakke på deg god lyd. Kommer i samme rekke som en musikkekspert som har såkalt peiling på god musikk. Hmmm... merkelig at sputnik og Bang & Olufsen fortsatt selger.

Sony subben ER en god sub som du sikkert blir fornøyd med, du blir sikkert også fornøyd med en SVS også, selv om det er tungvindt å handle den. Flageborg er bare fornøyd så lenge db målern hans er fornøyd :wink: Han er nok i det ekstreme sjiktet så du skal vel ikke ta han så alvorlig

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i blokk, så er ikke ute etter Db anyway
    Men hadde håpet noen kunne komme med noe informativt jeg da??
    Regner med at svs er sykere suber, var ikke pengene det sto på heller, men jeg likte Sonyen når jeg var å hørte den. Men folk kan for all del le av at jeg kjøpte den hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Bor i blokk, så er ikke ute etter Db anyway
    Men hadde håpet noen kunne komme med noe informativt jeg da??
    Regner med at svs er sykere suber, var ikke pengene det sto på heller, men jeg likte Sonyen når jeg var å hørte den. Men folk kan for all del le av at jeg kjøpte den hehe.
    Det dummeste du kunne ha gjort var feks å kjøpe en sub fordi feks flageborg likte den. (bare et eksempel flageborg, ikke no personlig), det er deg selv som skal like den. Ikke andre. Med mindre du ikke er ute etter å bygge et skryteanlegg for å imponere nabon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasmaboy har du hatt besøk av svs patruljen????
    Det har jeg, og er evieg takknemlig for det.Flagborg var så snill og ta med sin svs hjem til meg for og se hvordan den fungerte der, og ikke hjemme hoss han med sitt"skryteanlegg".. Og ja det fungerte og jeg skal ha svs om ikke lenge.. SVS patruljen gør en kjempe job stå på.
    V Hilsen
    Aslak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    Plasmaboy har du hatt besøk av svs patruljen????
    Det har jeg, og er evieg takknemlig for det.Flagborg var så snill og ta med sin svs hjem til meg for og se hvordan den fungerte der, og ikke hjemme hoss han med sitt"skryteanlegg".. Og ja det fungerte og jeg skal ha svs om ikke lenge.. SVS patruljen gør en kjempe job stå på.
    V Hilsen
    Aslak
    Tviler ikke på at det fungerte. Skulle bare mangle. Har selv hørt SVS "Tønna" hos Anfield og den spilte meget bra den. Har selv en Yamaha SW-1500 og er foreløbig fornøyd med den. Er bare litt optatt av at folk tar helt av. Du kan ikke si at Sony Suben er dårlig. Subbene i disse klassene trykker bra alle sammen. Det er ikke noen store forskjeller å bry seg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store forskjell er dypbass. 20 Hz med masse trøkk...

V Hilsen Aslak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    Den store forskjell er dypbass. 20 Hz med masse trøkk...

V Hilsen Aslak
    Ja ja et par Hz som du ikke hører er ikke så mye å bry seg om :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •