Patos Lyrics Serien. Er dette virkelig bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Lyrics Serien. Er dette virkelig bra?

Var innom en butikk og fikk disse demonstrert på en HK forsterker av noe slag. Disse HT får jo en del bra kritikk her inne, men du verden hvor dårlig jeg syntes de låt. Jeg måtte sjekke forsterkeren for å se at den ikke sto i Surroundmodus, men den sto på Stereo den. Han som demonstrerte dem virka jo som han koste seg og ville selge, men si hva du vil, dette var noe spinkle greier. Bassen var stram og grei og diskanten var krispig og fin men mellomtonen var nesten ikke tilstedeværende. Vokalen i låta var tilbaketrukket og det låt litt telefonkioskaktig.

Det gjorde ikke saken bedre da jeg noen dager senere var invitert på høring hos en kamerat som hadde en Patos 12" sub av noe slag. Han hadde også en HK AVR 7 serie av noe slag og vi satt inn Irobot scene 18 i tunnellen hvor Will blir angrepet av alle robotene i bilen. Det begynte fint med ganske dyp rumling. Vi kjørte opp receiveren på -12db og da kutta subben. Vi klaret ikke å få liv i den etterpå. Dagen etter ble den levert inn for rep og da viste det seg det var noen ledninger som hadde rista av inne i subben. Trasige greier spør du meg. Patos virker litt oppskrytt for meg mao.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med ledningene høres jo rart ut.

Men når det gjelder det du har hørt, så mener jeg at HK har litt innebygget "partyfaktor" som krever matching på høyttalersiden. Det er ikke sikkert Patos passer så bra til HK-forsterkere.

* Kjente du musikken som ble spilt fra før?
    * Sjekket du innstillingen av Loudness, tonekontroller etc. ved demonstrasjonen? Det er slett ikke alltid at disse settes i nøytral posisjon av selgerne...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også stiller meg litt undrene til at de skal låte så dårlig. Tror du bør gi dem en sjanse til med musikk du kjenner en annen elektronikk kanskje. Patos går jo ikke av veien for kraftige forsterkere.

Jeg og Jonia hørte på dem en god stund(det var vel i patos demoromet vi var i lengst på messa i Horten)
    Der spilte de både lyric og symphonich med stort hell vill jeg si, jeg likte i hvert fall godt lyden(husker ikke helt hva de brukte av cd/forsterker). Jeg hadde med meg Alice in chains
    Hughe Masakela og Zero 7, det lått fett og kontant selv om rommet var tragisk

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var den skikkelig spillt inn? har en kompis med samme subben, og hos han var ledningene ofr lange så de lå på baksiden av elementet og klirra, men det ble seff ordnet av strandberg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det med ledningene høres jo rart ut.

Men når det gjelder det du har hørt, så mener jeg at HK har litt innebygget "partyfaktor" som krever matching på høyttalersiden. Det er ikke sikkert Patos passer så bra til HK-forsterkere.

* Kjente du musikken som ble spilt fra før?
    * Sjekket du innstillingen av Loudness, tonekontroller etc. ved demonstrasjonen? Det er slett ikke alltid at disse settes i nøytral posisjon av selgerne...
    * Hadde med meg min egen testelåt. Låt nr 6 på Achtung Baby med U2
    * Sjekket bare at forsterkeren sto i Stereomode

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Var den skikkelig spillt inn? har en kompis med samme subben, og hos han var ledningene ofr lange så de lå på baksiden av elementet og klirra, men det ble seff ordnet av strandberg.
    Vet ikke helt om subben var spilt in. Skal opp og få en demo til en annen dag så vi får se.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric fortjener en bedre forsterker enn Harman Kardon.Lyricserien trenger også mye power,for å kunne yte maksimalt.Det at basskassene til Patos ikke er av beste kvalitet,kan jeg skrive under på.En kompis har hatt masse problemer med sin basic sub12.Element,ledninger og loddepunkter har gått i stykker på hvert sitt tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harregud, h/k forsterker og patos spiller ekstremt bra, har egen erfaring med det, har h/k selv med patos...
    patos lyric serie krever mye strøm det har h/K, og den lager krem lyd me patos... =) anbefalest på det sterkeste =) har selv h/k avr 7000

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hein_tore
    harregud, h/k forsterker og patos spiller ekstremt bra, har egen erfaring med det, har h/k selv med patos...
    patos lyric serie krever mye strøm det har h/K, og den lager krem lyd me patos... =) anbefalest på det sterkeste =) har selv h/k avr 7000
    Bra at du er fornøyd,men har du prøvd med en annen forsterker enn AVR7000?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns HK kan låte altfor skarpt i toppen, passer ikke alle merker det nei. Helt jævlig på BW iallefall.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Jeg syns HK kan låte altfor skarpt i toppen, passer ikke alle merker det nei. Helt jævlig på BW iallefall.
    Nå låter vel BW helt jævlig i toppen uansett hva du kobler de til. :wink:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat at meg kjøpte for noen år siden Avr5000 som han kjører på B&W 602 s2 (?) Iaffal noen litt store med 2x7" aktive basselementer, 1x7" mellom tone og diskant. Det spiller helt greit enda det.

Jeg hadde Rotel stereoforsterker og Patos B500 og det spilte ganske bra. Byttet så til Yamaha Rxv 800 og gikk vel egentlig ned i kvalitet selv om jeg syns lyden ble mer behagelig enn med Rotel.

I ettertid har jeg solgt mine B500 til en kamerat som kjører de på en Yamaha Rxv1500 nå. I en periode har han brukt en gammel Denon integrert, og de spilte mye bedre da enn med dennye Yamahaen.

En annen kamerat av meg har Rxv 1300 på Lyric 501. På den sprengte han noen av utgangene, og mens den var på service fikk han låne en mindre integrert, også den Yamaha. Lurer på om den hette Ax 496 eller lignende. Også de høyttalerne spilte vesentlig bedre med den stereo-ampen.

Etter alt dette er jeg usikker på om jeg i det hele tatt vil anbefale noen å kjøre et sett "store" høyttalere på en "liten" surround sak. Velg heller en liten receiver med bra kvaliteter, og kjør på et effekttrinn på fronthøyttalerne. Ihvertfall til musikk vil du merke stor forskjell. Dette er også en av grunnene til at jeg satser på stereo neste gang og ikke surround.

Film er best på kino. Dette ble visst et langt innlegg, beklager det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har prøvd me merke varer som yamaha, kenwood, rootel(effektforsterker) , vincent (effektforsterker) ... disse spilte sammen med en thule .. husker ikkje hele ancnet men kostet rundt 14 000 ny ..
    jeg gjidd for h/k ... skapre toner får fu vekk me å stile på trebbel =P=P de hore det hoss meg ;D ...men folk diskriminerer jo alt jeg skriver .. har dere prøvt patos me alt da ? ...=P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men mitt forsla er å hørre det selv, fin deg et par forsterker som er bra å lytt selv, da får du det som passer deg best!

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hein_tore: Dersom du må begynne å justere på bass og treble er det noe som ikke stemmer ioppsettet ditt.

Jeg har ikke brukt de knappene siden jeg var 15 og ikke visste bedre. Det fine er som du skriver i siste innlegg, å høre produktene sammen før du kjøper de. På den måten slipper du å sitte og irritere deg over en pågående diskant. På den måten en finner den lyden en er ute etter. Ikke ved å høre på anbefalinger og kjøpe blindt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hein_tore
    Der er jeg totalt uenig.
    Jeg prøvde en H/K AVR 330 på mine Patos Lyric 402.
    Det låt helt forferdelig synes jeg. For å sette det på spissen,så hørtes det ut som høyttalerne sto innpakket i eskene når jeg spilte musikk.Telefonkioskaktig som trådstarter sier.
    Når jeg koblet Vincent SV-233 til etterpå,hørtes det ut som at høyttalerne var pakket ut av esken igjen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Patos Lyrics Serien. Er dette virkelig bra?

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Var innom en butikk og fikk disse demonstrert på en HK forsterker av noe slag. Disse HT får jo en del bra kritikk her inne, men du verden hvor dårlig jeg syntes de låt. Jeg måtte sjekke forsterkeren for å se at den ikke sto i Surroundmodus, men den sto på Stereo den. Han som demonstrerte dem virka jo som han koste seg og ville selge, men si hva du vil, dette var noe spinkle greier. Bassen var stram og grei og diskanten var krispig og fin men mellomtonen var nesten ikke tilstedeværende. Vokalen i låta var tilbaketrukket og det låt litt telefonkioskaktig.

Det gjorde ikke saken bedre da jeg noen dager senere var invitert på høring hos en kamerat som hadde en Patos 12" sub av noe slag. Han hadde også en HK AVR 7 serie av noe slag og vi satt inn Irobot scene 18 i tunnellen hvor Will blir angrepet av alle robotene i bilen. Det begynte fint med ganske dyp rumling. Vi kjørte opp receiveren på -12db og da kutta subben. Vi klaret ikke å få liv i den etterpå. Dagen etter ble den levert inn for rep og da viste det seg det var noen ledninger som hadde rista av inne i subben. Trasige greier spør du meg. Patos virker litt oppskrytt for meg mao.
    Hvilken lyric var det du hørte på. Hvis det var 502, så er jeg helt enig i at denne er rett og slett for dårlig. Mellomtonen ødelegger hele høyttaleren. Var det derimot 402 eller 302 du hørte så skjønner jeg ingenting. Hvis ikke de da var koblet med feil fase. Disse to har jeg ikke klart å finne konkurrenter til under 20000,-. Og jeg har prøvd en stund nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Patos Lyrics Serien. Er dette virkelig bra?

Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy

Hvilken lyric var det du hørte på. Hvis det var 502, så er jeg helt enig i at denne er rett og slett for dårlig. Mellomtonen ødelegger hele høyttaleren. Var det derimot 402 eller 302 du hørte så skjønner jeg ingenting. Hvis ikke de da var koblet med feil fase. Disse to har jeg ikke klart å finne konkurrenter til under 20000,-. Og jeg har prøvd en stund nå.
    Jeg vet faktisk ikke. Det eneste jeg vet er at den hadde 2 stk 6,5" basselement.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det var 2 stk 6,5 pluss diskant, så er det 402. De er nødt til å ha koblet galt, for denne høyttaleren er suveren i mine ører. Hadde slike tidligere i år, men solgte de for å oppgradere, men ga opp. Har nå bestilt nye 402 da jeg simpelten ikke finner noe bedre under 20000,-. 402 fikk tilogmed tittelen "best buy" på audiophile.no og 100 av 100 poeng i eyefi, samt skamrost av knut vadseth i fidelity. Dette behøver naturligvis ikke å bety allverdens, men vil tro at hvis du opplevde disse som dårlige, så er det enten koblet galt, eller så tror jeg du har funnet verdens dårligse utstyrs match
    Subene til patos har jeg derimot ingen erfaring med, men har også tidligere hørt at disse ikke er av de beste i klassen.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hein_tore: Kva slags Patos har du til din H/K 7000?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •