Bang-Olufsen - Bra lyd eller bare design?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bang-Olufsen - Bra lyd eller bare design?

Sitter å ser på hjemmekino systemene til mange av brukerne på AVforum. Plutselig slår det meg at jeg ikke finner noen som har Bang-Olufsen anlegg.

Mange jeg kjenner mener Bang-Olufsen er noe av det råeste de har hørt. Jeg vet ikke om jeg er like overbevist som dem. Har ikke blitt spesielt imponert over lyden i Bang- Olufsen, spesielt ikke når man tenker på hva man kan få av andre merker til samme pris. (altså høytaler som komponenter)

Lager Bang-Olufsen bra lyd, eller fokuserer de mer på design? Å viktigst av alt, får du det du betaler for? :wink:

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X`en hadde B&O og det låt suverent på trompet men kun trompet. Dynamikk var ett neinei og dette var ett anlegg til 30k. Gulvstående høytalere osv. Design ûber alles. Tror nok du kan få fin lyd med punch og dynamikk med krystallklar diskant og nøyaktig avstemt mellomtone bare du er villig til å BETALE for det! Er det ikke litt kjedelig og ha alt i ett? Ikke kunne skifte ut komponenter etter smak og behag?
    Ha en fortsatt fin dag!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigers har et B&O anlegg. Som det ble nevnt her, dynamikk er et ikke-tema. B&O lager grei lyd, med mye fokus på design. Men de har jo også noen prosjekter som de hevdre er state of the art. Som denne:

http://www.bang-olufsen.com/web2/sys...amp;prodid=544

Men skal man gå etter best mulig lyd for pengene, og det gjør jo de fleste her inne, velger man noe annet.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigemor hadde et B&O TV som jeg fikk til oppgave å reparere, dette er mange år siden men allerede den gangen skulle B&O ha så super kvalitet.
    Har aldri sett så mange kaldloddinger noen gang som jeg fant i den TVen. Siden da har jeg holdt meg langt unna B&O

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt de høytakerne på bildet der og den subben, syntes da det spillte temmelig bra, var kanskje litt veldig beruset, men jeg var da borte og og hørte på det endel ganger men det var ikke så fin lyd som jeg hadde ventet, ble mektig imponert over subben:P

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beolab 5 er visst verdens beste høyttaler på flere måter, og der kan jeg skrive under på at dynamikken i aller høyeste grad er tilstedeværende, for jeg har fortsatt til gode å høre en bedre full-range høyttaler.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på hjemmekino systemene til mange av brukerne på AVforum. Plutselig slår det meg at jeg ikke finner noen som har Bang-Olufsen anlegg.
    da vet jeg ikke om du har sett helt nøye på min da... jeg har B&O Beolab Penta høytalere... de har ikke noe dynamikk i det hele tatt mens dypbass for eksempel, det har de... jeg er veldig fornøyd med de, men greia med B&O er at de er veldig overpriset og jeg er sikker på at hvis alt hadde vært 10-15 000 kr billigere hadde de solgt MYE mer av produktene sine!!

men som flere sier så har de ikke så bra lyd forhold til pris... Men en annen greie med B&O er at de skal være dyre og ekslusive, og de som kjøper B&O "kjøper" navnet og designet...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert design = smale stålfargede dingser? Jeg forstår meg virkelig ikke på folk som innreder i stål og nyanser av grått; det virker sterilt og en anelse påkostet venterom. Skulle jeg handlet anlegg etter design hadde det heller blitt noe i retning Sonus Faber enn en sånn stålkoloss.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis litt delte meninger om det her. :P Men saken er vel at B&O koster alt for mye i forhold til det du får. Har hørt at den sub'n dems ikke skal være så værst da.. men til den prisen?! :O

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beolab 5 vil jeg påstå er rimelig.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men som jeg sa, Bang & Olufsen er ikke bare en høytaler... de som kjøper B&O "kjøper" også navnet og designen... Det skal være et dyrt og ekslusivt merke! det er bare sånn det er...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og Pogwaq, alle høytalerne kan bestilles i andre farger enn bare stålfarger også.. grønn, blå, rosa, svart...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men når vi først er inne på bang & olufsen, kan det stemme at Beolab Penta høytaleren med forsterker har 93,7% effektivitet??? jeg regnet litt på det i går kveld nemlig... det er jo tross alt klasse D forsterkere tror jeg. en annen ting er, i et gammelt blad fra B&O står det <<maks lydtrykk>> hva menes med det?? er det hvor høyt de kan spille maks totalt?

sorry veldig rotete spørsmål...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er selsakt go lyd, men de kjører mest på design, men du kan få mer av et annet merke til den prisen bang og olufsen skal ha då mener jeg lyd , men designet må du lete lenge etter for å slå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&O er best på kvalitetsfølelse og byggekvalitet mener jeg. I det siste har de begynt å lage produkter som låter temmelig sofistikert også!

Newcomer Junior74 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Beolab 8000 koblet til Beosound 9000 som hifi-anlegg. Dette gir meg god lyd på min musikk, og gjengir detaljer i lyden veldig bra. Metallica i dårlig mp3 kvalitet bør man styre unna, men så er vel ikke dette kundegruppa til B&O heller. At noen mener designet ikke er spesielt bra får dem stå for. Jeg liker ikke store tretønner i stua uansett hva dem koster eller hvor mye dem bråker! Kjedelig hvis alle skulle likt det samme :!:

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som flere allerede har nevnt noe helt spesielt over B&O. I alle år har B&O vært dyre og hatt egne spesielle løsninger på det meste. Jeg har hørt endel forskjellige anlegg, både hos privatpersoner og på utstilling i vår lokale Expert butikk. Jeg syns det spiller helt greit, men jeg betaler ikke så mye for den lyden. Jeg er dessuten en av få som er imot aktive høyttalere, og liker det litt rått. Trekasser er digg.

Designet er bra for de som liker det, lyden er bra for de som liker designet og derfor kjøper B&O. Jeg ville brukt penga mine på noe annet.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vs

Er virkelig den til venstre penere?

Newcomer Junior74 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, skulle jeg dratt noe inn i en 35-40 kvm stor dagligstue ville det ikke vært di til høyre. Trekasser er best i kjellerstua!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den til venstre ser ut som noe fra star wars.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •