Bang-Olufsen - Bra lyd eller bare design? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Newcomer Junior74 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de som kjøper b&o tv kan ikke kjøpe de av noen annen grunn enn designet.
    ...eller kanskje pga skryten beovision7 får på lydsiden!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de som kjøper b&o tv kan ikke kjøpe de av noen annen grunn enn designet.

sony, philips, panasonic osv har langt mer ekspertise innen slikt og gir deg bedre vare til halve prisen.
    Helt enig. Men som det sies under her, er det en ting B&O virkelig slår alt av konkurrenter på, så er det lyden i TVene deres. Den er helt sinnsyk! Til og med i min eldre CRT er det god lyd og bass så det monner. BeoVision 7 har en enorm byggekvalitet og luksusfølelse i tillegg til lydkvaliteten, men selve skjermen er jo MØKK.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W lager god lyd... men de tar jaggu godt betalt for designet jah!!!!!!! :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W herr. kinosjef?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bang&Olufsen Beolab Penta

jeg har aldri hørt noe som spiller like bra som B&O Beolab Penta
    har leita litt på nettet etter sånne ligger på en 7500 og oppover. til og med når man spiller på fult så skurrer det ikke spiller like klårt hele tiden. har hørt mange anlegg av forsjellige merker men har aldri hørt noe som spiller like klårt. dette er høytalere som kan anbefales

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med alex her.. Jeg har hørt og sett en god del overpriset utstyr fra B&O, men da jeg fikk høre Beolab 5 hos en kompis ble jeg virkelig sat ut. Hadde virkelig ikke trodd at de skulle låte som de gjorde. Uten tvil noe av det aller aller ypperste jeg har hørt.

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Sitter å ser på hjemmekino systemene til mange av brukerne på AVforum. Plutselig slår det meg at jeg ikke finner noen som har Bang-Olufsen anlegg.

Mange jeg kjenner mener Bang-Olufsen er noe av det råeste de har hørt. Jeg vet ikke om jeg er like overbevist som dem. Har ikke blitt spesielt imponert over lyden i Bang- Olufsen, spesielt ikke når man tenker på hva man kan få av andre merker til samme pris. (altså høytaler som komponenter)

Lager Bang-Olufsen bra lyd, eller fokuserer de mer på design? Å viktigst av alt, får du det du betaler for? :wink:

For å svare trådstarter på spørsmålet, så kan jeg bekrefte at

1 B&O leverer over gjennomsnittet bra lyd i sine produkter
    2 B&O fokuserer mer på design enn lyd
    3 B&O har god design og er kjent for god kvalitet, det koster og det betaler du for. Tilsvarende god lyd får du billigere andre steder.

Når det er sagt så er jeg innerst inne B&O fan :-D

Newcomer Peter Pan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd at denne tråd er gået i stå

Synd at denne tråd er gået i stå, det vil jeg gøre lidt ved.

Jeg har siden BeoMaster 4400 ejet Bang & Olufsens produkter og været oven ud tilfreds. Der er ikke så mange B&O ejere der prøver om noget evt. han gøres bedre, og det har jeg gjort en del for. Eks. Som front højttaler bruger jeg et sæt BeoVox Penta (modellen uden bund forstærkere) de drives af 2x500Watt ASP ICEpower moduler, og sammen med en B1-20 ACE-BASS aktiv subwoofer giver de en bedre lyd end B&O's nyere højttaler serier.

Integration er nøgle ordet.
    Prøv at se hvor mange fjernbetjeninger folk har liggende på deres bord.

Jeg har nu i 18 mdr. haft fornøjelsen af et BeoVision 7-40" MK II. LCD TV med indbygger DVD og Dolby digital 5.1 surround dekoder, og alt styres med kun 1 fjernbetjening.

På Onsdag kommer min B&O forhandler så og bytter min TV skærm til det nye BeoVision 7-40" MK III. Full HD TV, som nu også har fået 4 stk. HDMI indgange. Det glæder jeg mig meget til.

Priser og B&O.
    Rigtigt mange har en mening om Bang & Olufsens priser, og jeg er enig i at de er høje, mit nye TV koster mig 93.000 Dkk. men alt er jo en prioritet, nogle vil bruge penge på biler/både/ heste, jeg vil gerne bruge dem på B&O, fordi jeg har opnået en super god lyd, og får knald gode billeder via DVD, og en digital hybridnet dekoder. Og så er det også flot at se på når det er slukket.

Mvh Peter Pan

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&o

Ta en tur til en av butikkene og hør på de forskjellige modellene, har hørt alt
    i kr.sand. For å si det sånn så var det ingenting som ga meg følelsen av lyd- kvalitet kontra pris. Og jeg ble heller ikkje imponert når de demonstrerte et surround anleg til flere hundre tusen i stereo(4 stk beolab 5 og beovision 9)
    Dette er bare min mening og forøvrig så synes jeg designet er bra på b&o men heliconen/euphonia er for meg både varmere i lyd og design..

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg fikk gleden av å høre beolab5 hos en kar jeg var på fest hos. han hadde B&O i stua, og så spurte jeg om det spilte noe tesst, så sa han at jeg skulle få være med ned i kjellern å høre noe som var 5 ganger mye mer tesst, og det var visst nok beolab 5. Fytti katta. Jeg har hørt en del på B&O fra før som ikke imponerte, men det gjorde jaggu beolab 5. Definitivt en av mine favoritt høyttalere jeg har hørt i den prisklassen der. Med 2.5KW watt i HVER høyttaler, og det enste du trenger er en pre og en cd spiller så har du full pakke. Jeg ble så satt ut av den dynamikken:shock: og ikke minst den dype bassen! For dere som sier at B&O bare leverer design osv, så burde dere få dere en lytt til beolab 5, for jeg vedder på at dere ikke har hørt makan før! ;-)

Men jeg syntes uten tvil at Euphonia og helicon er mye mer lekker enn den beolab høyttalern.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er da godt der er noget for enhver smag.

3e1

Prisen på det nye BV. 7-40 Full HD TV skulle i vejl. udsalg lande på omkring Kr. 61.600,- for BV7-40 Fuld HD inklusiv Beo 5 værdi Kr. 4.200 og DVD /CD afspiller / forforstærker med Dolby digital 7.1, Tyveri sikring og Set-Top-Box Controller indbygget, mm.

Der ud over kommer så BeoLab 7-4 Kr. 23.995 og Kr. 7.395 for gulvstand med motor og plads til BeoLab 7-4 center højttaler.

For Surround 7.1 setup, kan valget være to BeoLab 9 fronthøjttaler Kr. 27.995 pr. stk. En BeoLab 2 Subwoofer. Kr. 21.995. Til bag og side højttaler fire stk. BeoLab 4000. MK II. Kr. 7.995 pr. stk. Samlet pris: 202.955 Kr. Så er man også godt kørende.

Og husk at en Gryphon Antileon Signature M Effektforstærkere brugt, fra år 2000 koster 326.000 DDK. og så har du ennu ikke købt højttaler.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hej Thomas

Vi er helt enige. Hvis BeoLab 5 kun køre i digital setup med en DVD/CD, behøver man ikke at have en forforstærker (Pre-anp) for at spille i stereo, og lydstyrken styres stadig med Beo4 diregte op højttalerne. Med en god CD afspiller er lyden sempelt hen fantastisk. Med BL.5 i et analog setup får man ikke nok lyd for den pris de koster, og så kommer BeoLab 9 ind i billedet til en lavere pris, men stadig med en rigtig god lyd.

Mvh Peter Pan

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny på forumet, men må slutte meg til dere som liker lyden og designet av B&O. Selv ønsker jeg ett kompakt og lite synlig system, og har investert i Beolab 3 i kombinasjon med Beolab 11.
    I forhold til andre systemer i samme størrelse, synes jeg at jeg har fått bra valuta for pengene både når det gjelder design og lyd.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hej ojbirke. Tillykke med dine BeoLab højttaler.

Her er noget til dig -

Bang & Olufsens Playmaker - stremer digital musik fra din smartphone-tablet-
    PC-Mac-NAS eller DLNA. Det er også muligt at etabeleere forbindelser med
    musik apps på iTunes, Spotify eller internet Radio stationer.

Playmaker Link -

PRODUKTOPLYSNINGER: BANG & OLUFSEN PLAYMAKER

http://www.avtainment.dk/nyheder/art..._playmaker.pdf

Manualen.

http://www.bang-olufsen.com//~/media...0pdf%20pdf.pdf

Hjemme side

Playmaker - Bang & Olufsen

På min tegning ser du muligheden for at tilslutte 3 lyd kilder plus analog lyd fra et TV.
    Har dit TV kun digital lyd udgange, kan Gefen's D/A konverterer digital til analog lyd.
    Lyd til aktive BeoLab højttaler, tilsluttes via Bang & Olufsens Powerlink kabler.

Køb High End digital converter til analog phono på Av-Cables.dk

/Peter Pan

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Peter pan

Takker for info. Har allerede en Sonos Connect tilkoblet høytalerne og er fornøyd med denne.

Venter på svar fra Bergen kommune på tilbygg til huset, og da er det i planene å integrere en hjemmekinoløsning. Sikler litt på Beovision 10. Vil da bruke Beolab 3 høytalerne som bakhøytalere, og så kjøpe noen nye front høytalere.

Men alt er opp til Bergen kommune enda....

|Ole

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •