Defekte Proson høyttalere!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Defekte Proson høyttalere!!

Hei, var på den lokale gjenbruksplassen nå på Torsdag og der fant jeg et sett med Proson høyttalere. De er bestykket med 2stk 6,5" basser og en dome-tweeter i hvert av kabinettene. Koblet de til min NAD 306 forsterker som jeg bruker i garasjen(også funnet på gjenbruksplassen,sammen med en NAD 502 CD-spiller), men ingen lyd. Demonterte elementene og kostanterer at kondensatorene til diskantene er "sprengt", samt at alle ledningene ifra tilkoblingsplata på elementene og inn til spolen på elementene er revet av!! HVA FORÅRSAKER SLIKE SKADER??Min teori er at noen har koblet de rett i nettuttaket på veggen.
    Greide faktisk å lodde fast alle ledningene osv, samt bytte kondensatorer og diskanter, slik at høyttalerne spiller igjen. De blir gode garasje høyttalere i framtiden.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.. koble høytaleren rett i stikkontakten, det må jeg prøve...

Men til saken, var det slik på alle elementene, og alle fungerer også?

Hvis det er sant at disse er koblet rett i stikkontakten (litt merkelig hvis dette er gjort med fullt overlegg på begge høytalerne egentlig) og ingen av spolene har tatt videre skade av det, vel, det høres litt merkelig ut spør du meg. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette hørres hels sykt ut .. hehe ... =) ja men de e vell bra for deg att dei funka

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    hmmm.. koble høytaleren rett i stikkontakten, det må jeg prøve...

Men til saken, var det slik på alle elementene, og alle fungerer også?

Hvis det er sant at disse er koblet rett i stikkontakten (litt merkelig hvis dette er gjort med fullt overlegg på begge høytalerne egentlig) og ingen av spolene har tatt videre skade av det, vel, det høres litt merkelig ut spør du meg. :shock:
    Ja, rett i stikkkontakten! Var på HFK i Trondheim en gang på 90-tallet, den gang da butikken lå i Fjordgata, der kobla dem en 18" Cervin-Vega Stroker i kontakten, funka etterpå den å.

Alle bassene hadde avrevet ledning ja.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •