Eltax Millennium 500 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer sigurd90 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av palmers11
    Kan du ikke heller kjøpe Tangent-SR500 funker det har jeg hørt av en jeg kjenner om du ikke skal ha så sinnsykt bra anlegg
    Eltax og tanget er samme merke da, de har bare forskjellige navn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Dantax spiller tålig bra til prisen syntes jeg. Har en del kompiser som har P-3000.
    right on :lol: jeg har P-2500.... på rommet mitt spiller de helt RÅTT men jeg trengr ikke gjøre noe annet en å flytte dem en meter til siden så har man orginal lyden som SUGER!!!!"...

skrudde de opp her om dagen grunnen til at de er billige er at det delefilteret som sitter der kan man kaste og ledningene inni der tror jeg brenner opp om man putter på noe større en 100W der. begge basselementene veide ganske mye(rundt 4kg) også så dem solide ut... kabinettet er laget i 22mm plater.... bra med oppstiving. kanskje litt dårlig festet demping for det lå mye løst inni der. det avr heller ikke noe skille vegg til mellomtone/bass men diskant'n hadde eget rom. den veggen er vel kanksje en ide for tetter man igjen bassreflexen og dutter på basserne beveger mellomotnen seg :S

får man Proson HFC10 MK2 nye nå? har ikke funnet dem noe sted. synes Proson ser ut som billige bra høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har millenium 500 selv, er ikke fineste diskantent du finner nei, men trykker fint=)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker litt trøkk til en billig penge, hvorfor ikke vurdere CV E-700 serien? Den selges jo superbillig på hi-fi klubben nå. Det er en veldig god CV-serie mener jeg. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ein kamerat som har dei... Dei speler liksom ikkje bedre enn det du betaler... For 2000 greier du nesten å skaffe deg Cerwin Vega V-10F som spiller mye bedre! Eltaxene har som andre har sagt, litt liten diskant.. Noe som er litt problematisk hvis du skal se film. Da blir det ofte for mye bass!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nighthawk1988
    Har ein kamerat som har dei... Dei speler liksom ikkje bedre enn det du betaler... For 2000 greier du nesten å skaffe deg Cerwin Vega V-10F som spiller mye bedre! Eltaxene har som andre har sagt, litt liten diskant.. Noe som er litt problematisk hvis du skal se film. Da blir det ofte for mye bass!!
    hehe en mpned siden siste post.... tror han har kjøprt høyttalere.... :P hehe

men men flere gode råd til andre som leser tråden :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WTF?

Eltax'ene suger max av alt! Lettdrevne høytalere skaper lettdreven effekt som tilsvarer: NO SOUND!

Har hørt et par sånne nå og blir like oppgitt hver gang over folk som faktisk i det hele tatt tenker på å kjøpe di...
    Diskanten suger for å si det mildt. Og mellomtonen blåser man fort ut vinduet uansett åssen forsterker man bruker!

Så et godt råd: Ikke kjøp di!

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltax burde være forbudt

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt uenig der, ja diskanten er grusom, men de spiller jo veldig høyt til prisen. Har en bror som bruker et par slike (jeg prøver å få ham inn på hifi-stien) og jeg må jo ærlig innrømme at de trøkker bra, selv med lite watt inn. Men ikke noe som passer til min lydfilosofi. Hadde heller kjøpt tannoy fusion 1, eller en annen grei billig stativ ht, og revet i sub etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fårstår ikkje hvorfor folk gidder å krangle om disse høytallerene,,,,
    du får de du betaler for, du finner aldri et bedre sett me høytallerer enn disse til rett over 1 lapp =PP du betaler for det du får..
    men eltax anvefallest IKKJE fra min side!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De trykker bra da i hvertfall. Er vel blitt en typisk ungdoms høytaler, og innenfor denne brukergruppen gjør den vel nytta si. Men high-end er det selvsagt ikke. Som sagt tidligere får du det du betaler for. Klart det er mange 14'åringe som synes det er spennende med en sånn høytaler, så hvorfor ikke bruke en høvding på det? Uansett så taper du ikke så mye på det.. Eltax Millennium 500 har vært starten på min interesse for hjemmekino og hi fi i hvertfall

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som sier at Eltax suger? Har alle hørt det? det tror ikke jeg...

Det er uansett 14 dagers angrefrist på høyttalerene... Så du taper vel 150kr i frakt eller noe om de ikke faller i smak.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt disse høytalerne og jeg har også hørt de med et modifisert delefilter. Kan anbefale de fleste til å putte inn et par kroner på et bedre delefilter. Og sette dem på spikes.. Men de fleste gjør jo ikke det og da er det like enkelt å bare kjøpe Cerwin Vega =)

Men problemet er at disse koster 189-250kr x 2 for å hente på posten (189kr pr stk og oppkrav på dem) Da er det ikke like billig lenger ,men jeg har sett at komplett har hatt et salg på dem flere ganger. 999kr kostet dem engang og det er jo mye morro for pengene

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Jeg har hørt disse høytalerne og jeg har også hørt de med et modifisert delefilter. Kan anbefale de fleste til å putte inn et par kroner på et bedre delefilter.
    Jeg kjøpte mine for 950,- på komplett. Jeg har hatt utrolig mye morro for de pengene. Har også brukt noen kroner på spikes og dempeplater. Dette forbedret lyden en god del.

Gjør det mye forskjell med et bedre delefilter? Kan du anbefale et delefilter som vil gjøre jobben bra?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Jeg kjøpte mine for 950,- på komplett. Jeg har hatt utrolig mye morro for de pengene. Har også brukt noen kroner på spikes og dempeplater. Dette forbedret lyden en god del.

Gjør det mye forskjell med et bedre delefilter? Kan du anbefale et delefilter som vil gjøre jobben bra?
    Bedre å kjøpe nye ht. enn nytt delefilter. Men hvis du absolutt skal ha nytt filter ville jeg gått for et av Eltek sine

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går selfølgelig for nye HT i stedet. Men tenkte at jeg kunne bruke Eltax'a på fest. Så hvis det hjelper med nytt delefilter så kunne jo det vært en grei oppgadering. Anyway, de bråker vel nok uansett.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronich
    Går selfølgelig for nye HT i stedet. Men tenkte at jeg kunne bruke Eltax'a på fest. Så hvis det hjelper med nytt delefilter så kunne jo det vært en grei oppgadering. Anyway, de bråker vel nok uansett.
    Hørtes fornuftig ut

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tangent SR500 har jo litt bedre anmeldelser av de som har kjøpt den - pluss lavere pris
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303948&cks=PRL

Prisen er jo så lav at man ikke risikerer mye - og de fungerer sikkert bra nok til fest. Utover det kan det tenkes at kabinettene (med f.eks. ekstra gipsplater limt innvendig) kunne fungere som basis for et selvbygger-prosjekt. Dvs skifte ut element og filter. Spørsmålet er bare hvor standard elementene som er brukt er ift montering.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •