Velodyne VS svs!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg er også sinnsykt klar for en SVS test, har dessuten en skeptisk kamerat som skal ha seg sub og bruke 10 lapper, prøver å få han til å skjønne at SVS er tingen, men er litt vanskelig uten å få bevist morroa 8)
    Har han først fått en demo er det ingen vei utenom.

Sier ifra når neste demo er på gang.

Dag

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sykt lyst til oghøre på svs demo jeg og problemet er bare att det som regel er så langt unna

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor ikke du i asker, Dag? Jeg tar gjerne en tur hvis du skal avholde demoseanse 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asker ja.

Dag

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVTALK har gjort testen for dere allerede og resultatene ble presentert idag. Testen inneholder bl.a. SVS PC Ultra og Velodyne DD18 og er veldig grundig gjennomført.

Testforumet er kun for medlemmer så derfor må dere logge inn/registrere dere for å lese resultatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking
    AVTALK har gjort testen for dere allerede og resultatene ble presentert idag. Testen inneholder bl.a. SVS PC Ultra og Velodyne DD18 og er veldig grundig gjennomført.

Testforumet er kun for medlemmer så derfor må dere logge inn/registrere dere for å lese resultatene.
    Hva med å gjengi en liten oppsummering for oss som ikke gidder å registrere oss :lol:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har en summering av resultater etc, men vil anbefale å registrere. da får man se hvordan testen er blitt utført, testdata etc.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magking

Da ble det innlogging og registrering for å lese til øyet ble stort og vått:
    Hvis min engelsk ikke er helt på jordet, så ble SVS kåret til SUB-nivået's konger med å plassere seg øverst på pallen.......

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kun ser på SPL så var det PC Ultra som målte høyest ved 20hz med 98db med 9% THD, DD 18 målte 95db med samme THD.

Men PC Ultra har dårligere group delay resultat. Den har og stort sett dårligere THD ved samme volum som DD18.

Viktig å understreke at dette er PC Ultra modellen til SVS, PC Plus gjør det noe dårligere.

SVS PC Ultra:
    We tried to get a bit more out of this one, we really did! But as Jeff will attest, the driver was hitting the end-stops so we abandoned the final 105dB sweep. The distortion levels with the Ultra driver are considerably better than with the PC Plus and there isn't that annoying lump in the bass response around 23Hz that the PC Plus has. The response does tend to fall away somewhat at the top end. Group delay tends to increase around the port tuning frequency as expected.

SVS 20-39 PC Plus:
    Very similar to the PC Ultra except as noted above. Group delay was slightly less than the Ultra in fact, though the ETF plot shows quite sluggish performance below about 30Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut som om DD18 spiller høyest, men at den ikke leverer på de dypeste frekvensene når det skal gå høyt.

Mest overrasket er jeg over de dårlige resultatene REL subbene leverer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er oftest en smaksak om hva man liker. REL leverer iallefall noen av de mest musikalske subbene, men de går ikke djevelsk til verk når ting skal ristes. Sub er mye mer enn bulder og brak. Hva man vil ha er opp til en og enhver.
    Mange på forumet her mener sub er en uting i stereo, da har de ikke hørt skikkelig gode subwoofere, eller så har de valgt feil sub til sitt system.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mange på forumet her mener sub er en uting i stereo, da har de ikke hørt skikkelig gode subwoofere, eller så har de valgt feil sub til sitt system.
    Stereo med SVS-sub? Spiller som en DRØM

Jeg vil anbefale de av dere som mener noe om SUB, men ennå IKKE har opplevd en SVS - ta deg tid til en liten demo og bestill plass hos en av oss............som har SVS

Så kan du heller dele dine MENINGER med andre, basert på faktiske hendelser.

Velkommen skal du være..........til demo!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ot: flageborg, tror jeg må ta meg en tur ut til deg snart hvis det er mulig! er hjemme på evje i hele juli! 8)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •