Velodyne VS svs!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 73
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller for de som er på et stramt budsjett, en Behringer og Room EQ Wizard til PC'en?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får se hva valget mitt faller på, er så mye rart der ute:P

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode innlegg i denne tråden.... begge parter har mye rett!!

Jeg er kanskje litt inhabil...

Jeg har all respekt for SVS... det jeg har lest om dem og det som blant annet flageborg forteller.. gjør at man forstår at Svs leverer varene til de grader!!!

Blant anna så er det vel en del THX-kinoer som bruker sylinder prinsippet i bassområdet... hørte av Mr. Morel at man helst ikke skulle holde hånda foran sylinderen (utblåsningen).. hehe.. forståelig... uten sammenligning forøvrig.. så har svs brakt teknologien inn i hjemmet til en fornuftig pris!!!

En DD18 går dypt!!! Meget dypt.... men det som har ført til at jeg bare blir mer og mer begeistra for den.. er at du har så uendelig mange gromme innstillinger på den... snakka med Lars, ved Neby hifi, for noen dager siden.. han fortalte at nå var det en ny software utgave på vei... følg med på velodyne sine sider.... der det blir enda flere innstillingsmuligheter samt mulighet for å kjøre testkurve/er på alle de innstillingene du gjør.....

Alle som har dvd-en : Metallica "cunning stunts" vet at lyden på denne dvd-en er vanskelig å finjustere.... Metallica leverer "uncut" for å si det mildt... 8)

Langt enklere er det å stille inn Waters "in the flesh".. for å si det sånn....

Jeg savna litt mer fraspark i frekvensen.. 80 - 120hertz... spesielt på bassguitarmedley og nothing else matters.... da var det bra at jeg kunne gå inn i menyen til DD18.. og fysisk stille opp et innstillt program til 120hertz + å stille inn subsonic slope til 24.....

For deretter å sette mikrofonen i favorittposisjon og teste ut endringene... dette ble meget vellykka!!!

Og slik har det blitt.... et program blir brukt til Metallica.. et annet til waters.. et til 2 fast to furious etc.......

Dette mener jeg gjør DD-serien så spesiell i tillegg til at den leverer bass... så det griner... spør naboene mine.. og de vil ikke protestere...

Den er dyr... men så leverer den presisjonsservobass for alle penga!!!

Hørte også at Velodyne er ute med en rimelig tweakingsboks. som blant anna alle subgærninger og tidligere HGS eiere.... vil dra nytte av....

Hadde tidligere en HGS 10.... da jeg hadde anlegget i kjelleren... den funka sinnsykt på film.. men ble vanskelig på musikk.... der er DD18.. noe helt annet.... men på ekstrem tysk tekno... kan den bli litt for brutal.... men der er JBL-14tommerne mye bedre... og mer presise.. og leverer så det rekker....

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Digital Drive
    ... snakka med Lars, ved Neby hifi, for noen dager siden.. han fortalte at nå var det en ny software utgave på vei... følg med på velodyne sine sider.... der det blir enda flere innstillingsmuligheter samt mulighet for å kjøre testkurve/er på alle de innstillingene du gjør.....
    Verson 2 softwaren har kommet og kan lastes ned hos Velodyne.
    Om du vil holde deg oppdatert om Velodyne er direktøren Bruce Hall ofte å møte på Veldyne forumet til AVTALK :wink:

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.. magking!! Takker for bra link!!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen kan vel risikere å gå for evig og alltid. Imidlertid kan vi jo ved anledning kjøre en test av det nevnte utstyr innen SUB. Da må et rom av normal type benyttes sammen med utstyr av samme normalitet ++.

Gorm er vel den som så langt sitter på rammeverket av fasiten. Imidlertid er det jo (rent lydmessig) egen preferanse som teller mest. Hva du i overveiende grad benytter suben til, og ikke minst; hva slags materiale du forer anlegget med.

Det å høre noe utstyr her og annet utstyr der - det blir lite sammenlikningsvennlig. Så det er bare å samle sammen gutta (og det de har av utstyr) og kjøre i vei! :wink:

Tipper dette ville gi nytt syn på saken for enkelte av oss.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen dum ide har overhodet ingen mulighet til og delta her på noe sett, men hadde vært artig om noen gjorde d

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Denne diskusjonen kan vel risikere å gå for evig og alltid. Imidlertid kan vi jo ved anledning kjøre en test av det nevnte utstyr innen SUB. Da må et rom av normal type benyttes sammen med utstyr av samme normalitet ++.

Gorm er vel den som så langt sitter på rammeverket av fasiten. Imidlertid er det jo (rent lydmessig) egen preferanse som teller mest. Hva du i overveiende grad benytter suben til, og ikke minst; hva slags materiale du forer anlegget med.

Det å høre noe utstyr her og annet utstyr der - det blir lite sammenlikningsvennlig. Så det er bare å samle sammen gutta (og det de har av utstyr) og kjøre i vei! :wink:

Tipper dette ville gi nytt syn på saken for enkelte av oss.
    De klokeste ordene jeg har sett på lenge, synd det ikke var jeg som var så klok :?
    Men er selvfølgelig helt enig!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så hva blir det til gutter? Skal vi en helg i nær fremtid troppe opp hos en utvalgt representant blandt oss og kjøre fullt trøkk...?

Who will it beeeeeee.... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, så hva blir det til gutter? Skal vi en helg i nær fremtid troppe opp hos en utvalgt representant blandt oss og kjøre fullt trøkk...?

Who will it beeeeeee.... :P
    Nå står det en PB12 plus/2 i høyre hjørne i kinoen min, venstre hjørne er TOMT!
    Der kan man sette en DD18 eller DD15, så kan vi sammenlikne både på film og musikk.

Noen som kan ta med en hit?

Dag

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som tør og stille opp altså`? :lol:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig vil det være mulighet til å oppleve en Velodyne DDxx som skal prøve seg, men hvis ingen på forumet stiller så fixer vi 1 stk. fra importøren.............. :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe skal vi vell klare og få till, men er vell ingen velodynere her på forumet som er for "feige" får vi håpe?:P :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noe skal vi vell klare og få till, men er vell ingen velodynere her på forumet som er for feige får vi håpe?:P :lol:
    Dette har ingenting med "feighet" å gjøre, men uansett ville det vært moro om noen "ihuga" Velodynere'e kunne slenge med SUB'n sin for å gi oss andre muligheten til seriøs vurdering.................. :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Noe skal vi vell klare og få till, men er vell ingen velodynere her på forumet som er for feige får vi håpe?:P :lol:
    Dette har ingenting med "feighet" å gjøre, men uansett ville det vært moro om noen "ihuga" Velodynere'e kunne slenge med SUB'n sin for å gi oss andre muligheten til seriøs vurdering.................. :wink:

Vet da det prøver bare og få liv i noen velodynere, har faktisk stot tro på velodyne her og 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Vet da det prøver bare og få liv i noen velodynere, har faktisk stot tro på velodyne her og 8)
    Er det derfor du veeeeeeeeeeeenter på innspill?????????? ops: eller er du sugen på en skikkelig SVS-demo?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget sugen på en skikkelig svs demo ja og jeg venter samtidig på noen innspill:P

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag, gi beskjed hvis det blir krig mellom SVS og Velodyne hos deg!
    :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Dag, gi beskjed hvis det blir krig mellom SVS og Velodyne hos deg!
    :twisted:
    Hey,

vi får se om noen kan ta en Velodyne med seg hit, men jeg tviler på at noen tør det.
    Hvis ikke skaffer jeg en fra importøren for test.

Dag

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også sinnsykt klar for en SVS test, har dessuten en skeptisk kamerat som skal ha seg sub og bruke 10 lapper, prøver å få han til å skjønne at SVS er tingen, men er litt vanskelig uten å få bevist morroa 8)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •