Velodyne VS svs!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil du ha superavansert romkorreksjon som også kan ta seg av frontene dine osv i tillegg til selve subben går man for Velodyne, hvis man ikke føler behov for slikt er vel SVS kongen omtrent uansett.

Men denne krabaten her fra Velodyne holder nok allikevel følge med det meste, med 6000 watt peak, en 18" og en 12":

http://www.velodyne.com/velodyne/pro...p;sid=653y896h

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ojda, trur den skulle klare seg mot det meste ja "lille krabaten" :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en veil. pris på 158 000,- så bør den være bra. Du får mange SVS'er for den prisen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Vil du ha superavansert romkorreksjon som også kan ta seg av frontene dine osv i tillegg til selve subben går man for Velodyne, hvis man ikke føler behov for slikt er vel SVS kongen omtrent uansett.

Men denne krabaten her fra Velodyne holder nok allikevel følge med det meste, med 6000 watt peak, en 18" og en 12":

http://www.velodyne.com/velodyne/pro...p;sid=653y896h
    Når Neby hifi testet den tok den kvelden, ikke særlig tillitsvekkende.

Det eneste problemet jeg har hørt om på SVS var sikringen til ROKO som måtte skiftes, eller var det Akto....uansett problemfritt er deilig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt om andre som har hatt problemer med den Velodyne subben. (ingen av Velodyne subbene liksom). Så tror de har veldig god kvalitet. Nå er det CHT, SPL og DD serien jeg har erfaringer med hos kamerater da. SPL12 er kanskje ynlingen . Selv om den ikke spiller øredøvende høyt og trykker så extremt i lave frekvenser.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .........Vil du ha superavansert romkorreksjon som også kan ta seg av frontene dine osv i tillegg til selve subben går man for Velodyne...................

http://www.velodyne.com/velodyne/products/product.aspx?
    ID=3&sid=653y896h
    Beklager å si det som det er: Det er LYDEN og TRYKKET (80Hz-20Hz) som SVS'n produserer som avgjør valget. Ingen andre er pr. dags dato på SVS-nivået. For tilpasning til ethvert rom, kan Behringer levere til hvermannsen-pris. Altså en totalpakke som leverer MYE bedre til en BRØKDEL av prisen Velodyne prøver seg på............

Den krabaten du viser til over ble vel demonstrert på Plaza i høst?

Det var heller IKKE imponerende, og på ingen måte på høyde med tidligere nevnte SVS'er :wink:

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Velodyne VS svs!!

Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Da skal dere slippe å tro lenger........ :wink: .....da jeg på bakgrunn av praktisk demo kan bekrefte at
    SVS PB12-Ultra/2 og
    SVS PB12-Plus/2 og
    SVS PB12-Plus og
    SVS 2531PCPlus
    er BEDRE enn Velodyne DD18, både på film og musikk.

SVS 2531PCPlus, som er sylinder, krever et større rom enn "kassene" fra SVS for å fungere optimalt.
    Hvor passer PCUltra inn på denne listen, synes den ser litt "fetere" ut enn 2531 PCPlus. Hovedsakelig bruksområde er film. Og med 2 stk PCUltra, vil den da "avansere" på listen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .........Vil du ha superavansert romkorreksjon som også kan ta seg av frontene dine osv i tillegg til selve subben går man for Velodyne...................

ID=3&sid=653y896h
    Beklager å si det som det er: Det er LYDEN og TRYKKET (80Hz-20Hz) som SVS'n produserer som avgjør valget. Ingen andre er pr. dags dato på SVS-nivået. For tilpasning til ethvert rom, kan Behringer levere til hvermannsen-pris. Altså en totalpakke som leverer MYE bedre til en BRØKDEL av prisen Velodyne prøver seg på............

Det var heller IKKE imponerende, og på ingen måte på høyde med tidligere nevnte SVS'er :wink:
    Kan den vanlige mannen i gata høre eller føle stor forskjell her eller må du hete flageborg og ha DB måler for å merke dette ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    .........Det er jo en smaks sak, noen liker Velodyn andre SVS, men jeg tror nok om du drar på med en Velodyn DD18 at den basser litt bedre en hva en SVS PB12-Ultra/2 er villig til og gjøre :wink: Er ikke 100% sikker, men jeg TROR

I denne diskusjonen må vi nok ha med snickers-is og den gjengen :lol:
    Da skal dere slippe å tro lenger........ :wink: .....da jeg på bakgrunn av praktisk demo kan bekrefte at
    SVS PB12-Ultra/2 og
    SVS PB12-Plus/2 og
    SVS PB12-Plus og
    SVS 2531PCPlus

SVS 2531PCPlus, som er sylinder, krever et større rom enn "kassene" fra SVS for å fungere optimalt.
    Vel, syns det å si at DD18 er dårligere enn PB12-plus er en veldig grov påstand. Da burde det jo være mulig å selge en slik sub til rundt 20000kr til en person da?! Mange er jo "redde" for å bestille online, så her kan du begynne butikk, hvis påstanden holder mål.
    Og når jeg ser på elementet til plus, så ser jo det ut til å være av presset chasis? Hvordan er det mulig at det ikke gjør utslag på lyden, det er iallefall da utrolig!. Og elementet er jo så totalt forskjellig i design og utseende at lyden/basskvaliteten burde være stor mellom plus og ultra serien.... Men men, basskvalitet er vel smaksak... :roll:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ID=3&sid=653y896h

Jeg har ikke selv hørt den, men den burde jo være temmelig mye bedre enn alle andre sub'er i DD-serien, og de går jo for å være veldig bra. Hvis den ikke imponerte på plaza kan jo det selvsagt ha vært rommet sin skyld. Men ikke prøv å vri dette til at jeg foretrekker Velodyne fremfor SVS flageborg, for det er feil :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvor mange av dere andre som har både en Velodyne DD og en SVS subwoofer?
    Jeg kan i hvert fall konkludere med at SVS'en min (PB12-Ultra/2) aldri blir brukt ved musikk avspilling. Til det er den for ekstrem og vanskelig å tune til nogenlunde linjær bassrespons. DD12 derimot er null problem å få helt linjær, selv i "vanskelige" rom. Den basser også godt nok når filmscenene krever det, men her kommer den selvsagt til kort i forholdl til PB12-Ultra/2. Det er også grunnen til å jeg bruker begge, da spiller DD12 sofistikert (og riktig) til musikk, mens de to sammen setter hele huset i sving når jeg ser film.

Å sammenligne de to subwooferene er ikke mulig, til det er de for forskjellige (også prismessig).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas

ROKO på forumet synes at hans Ultra er mye bedre enn DD15,
    DD18 klarer ikke å levere filmeffekter i samme klasse som PB12 plus/2 eller PB12 ultra/2. (Les testen i DVD og hjemmekino, Ultra/2 er i en egen klasse på film, og en plus/2 leverer det samme til 1199 dollar, nesten bedre på film enn Ultra mener flere)
    Skulle tro at man burde kunne danne seg et greit inntrykk hvis man tar seg litt tid til å bla igjennom andre tråder som omhandler SVS. Vanvittig bra til film og noen er bra også til musikk. DVD&HK testene er intetsigende og ikke spesielt gode. Lytt til folket er mitt tips.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke lytt til meg som har begge (og som forøvrig skrev den intetsigende testen). :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Og ikke lytt til meg som har begge (og som forøvrig skrev den intetsigende testen). :wink:
    Nå tenkte jeg ikke spesielt på denne testen men mange av testene i det aktuelle blad mangler både konklusjoner og nyttig info. Forumene her derimot er langt mer nyttig for å skaffe aktuell informasjon.

Dette er uansett veldig OffTopic fra tråden.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldoyne er vell bedre til musikk en svs og svs er vell bedre til film,

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så spennende med diskusjoner der debattantene har gjort seg opp en mening før de faktisk har fått fakta på bordet. Selv når en person som eier de to produktene det er snakk om kommer på banen, så fastholder man det man tror uten å ha hørt dem selv. Fantastisk...

Takk for at du prøver å bringe erfaring som angår problemstillingen eksplisitt på bordet, Gorm!
    Virker dessverre som om en del nekter å endre sin synsingsbaserte mening selv med fakta på bordet. Det er vel ikke så lenge siden at Jehovas vitner måtte krype til korset og endre sin definisjon av pi. De trodde lenge at et så viktig tall måtte svare til treenigheten, og definerte derfor pi til å være 3. Moral: Ansett aldri en entreprenør fra Jehovas vitner til å bygge den sirkelformede poolen i hagen, ihvertfall.

Og for å komme tilbake til tråden: Jeg har ikke hørt noen av dem, og det er min bastante mening at de ut fra konstruksjonen er helt ulike produkter, som gjerne kan sammenlignes, men som åpenbart vil ha temmelig ulike bruksområder. For ingen av dem baserer seg på ukjent teknologi. Det er kjente designprinsipper som er benyttet i begge produktene, og når Hi-Fils erfaring samsvarer med det teorien tilsier, da er det etter min mening lite å lure på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    .........Det er jo en smaks sak, noen liker Velodyn andre SVS, men jeg tror nok om du drar på med en Velodyn DD18 at den basser litt bedre en hva en SVS PB12-Ultra/2 er villig til og gjøre :wink: Er ikke 100% sikker, men jeg TROR

I denne diskusjonen må vi nok ha med snickers-is og den gjengen :lol:
    SVS PB12-Ultra/2 og
    SVS PB12-Plus/2 og
    SVS PB12-Plus og
    SVS 2531PCPlus

Sikkert sant det du sier her :wink: Jeg hakke peiling :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Nå vet jeg ikke hvor mange av dere andre som har både en Velodyne DD og en SVS subwoofer?
    Jeg kan i hvert fall konkludere med at SVS'en min (PB12-Ultra/2) aldri blir brukt ved musikk avspilling. Til det er den for ekstrem og vanskelig å tune til nogenlunde linjær bassrespons. DD12 derimot er null problem å få helt linjær, selv i "vanskelige" rom. Den basser også godt nok når filmscenene krever det, men her kommer den selvsagt til kort i forholdl til PB12-Ultra/2. Det er også grunnen til å jeg bruker begge, da spiller DD12 sofistikert (og riktig) til musikk, mens de to sammen setter hele huset i sving når jeg ser film.

Å sammenligne de to subwooferene er ikke mulig, til det er de for forskjellige (også prismessig).
    Her har vi fasit, enkelt og greit. Gorm er en av de beste referansene her, og det er blandt annet hans uttalelser jeg støtter meg til mht til at SVS PB12/2 subbene har overtaket til film. Her er det mange fler i mange verdensdeler som sier det samme, motsatt har jeg aldri hørt.
    At Velodyne appelerer til mange "hifile`s " smak mht til bass er hevet over enhver tvil, personlig velger jeg å kun bruke store fronthøyttalere dersom jeg ønsker hifi-bass. Og er jeg i rampe-humør fyrer jeg opp SVS subbene, den type bass jeg får da er jeg veldig glad i 8) Samtidig aksepterer at smaken helt klart er delt og at servobassen i Velodyne er meget bra i manges øyne, langt bedre enn SVS for mange. Det som er synd er at Velodyne er så vanvittig dyre, uanstendige priser er ikke bra når de er uanstendig høye
    Gorm har tidligere sagt at SVS PC-Ultra er noe av det beste han har hørt på musikk, vet ikke om det fremdeles er status.
    Flageborg har hørt mange både SVS og Velodyne, og hans smak er IKKE Velodyne, mens andre synes omvendt.

Uansett, de fleste av oss er ikke i nærheten å ha råd til en av de gode Velodyne subbene, så da blir SVS det eneste reelle valget for de fleste av oss, da det for øyeblikket er disse to merkene som klart skiller seg ut i subwoofer universet.

Dag

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Jeg har ihvertfall hatt to SVS suber; 20-39PC Plus og nå PB12-Plus/2, og jeg synes de klarer seg veldig bra også på musikk.

Jeg har to korrekte engelskmenn som fronter, og det er ikke aktuellt lenger å spille musikk uten suben på for meg. Da får jeg den bassen jeg vil ha. Samtidig må jeg påpeke at ihvertfall med min receiver er det veldig stor forskjell på filmbass og musikkbass. På samme Gain og voluminstilling, spiller suben så det dundrer på film, men stramt og korrekt(og med lavere volum) til musikk. Klart det er litt 'fyldig' bass også, men står man i det samme rommet som f.eks. en ståbass eller en stortromme vil jeg tro bassen er ganske 'fyldig'?

Mulig selvsagt at Velodyne er enda bedre på musikk(selv Ultraene fra SVS er visst det), men for meg holder dette i massevis. Og Velodyne vil jeg vel aldri ta meg råd til uansett.

Når det gjelder romkorreksjon, kan jo snart også SVS eiere nyte godt av Velodynes system når de kommer ut med boksen sin.

Jeg tenker nok også at dersom SVS hadde vært solgt gjennom et vanlig fohandlernett som andre merker, ville de vært betydelig dyrere(jevnfør Klipsch?). Da ville de ikke vært et fullt så godt kjøp, men de hadde nok solgt en del allikevel.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Gorm har tidligere sagt at SVS PC-Ultra er noe av det beste han har hørt på musikk, vet ikke om det fremdeles er status.
    Jeg mener nok fortsatt at PC Ultra er den beste "musikk-subben" jeg har hatt, men den hadde sine begrensninger. DD12 er (riktig kalibrert) tett på ytelsesmessig, men er også en mye bedre allrounder. Den fungerer til alt, i alle rom. DD12 er på grunn av equalizeren tilnærmet 100% linjær i rommet mitt, noe som er utopi fra enhver SVS sub.

En PC Ultra med Velodyne SMS må være tett på nirvana. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •