Patos Symphonic IV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Symphonic IV

noen som har noen synspunkter på disse høytalerne?

vurderer å gå til innkjøp av noen slike nå

hvordan spiller disse på pop, dance, rock.....??

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er pop, rock, dance, rap osv osv som skal spilles, tror jeg rett og slett at du burde satse på noe annet. Jeg har hørt mye på denne høyttaleren, og det finnes mange andre høyttalere der ute, som gjør slik musikk på en atskillig bedre måte. Da er det nok bedre med en Patos i Lyric-serien. 502 eller noe slikt, tenker jeg
    Bare min mening.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan låter den på slik musikk da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den låter bra, for all del, men det finnes så mange andre alternativer i prisklassen som kan dette så mye bedre. Diskanten kan være litt slitsom for noen. De går heller ikke så veldig dypt, men spiller med bra trøkk i bass/mellombass-området. Mellomtonen er veldig organisk og er flott til vokaler. Men diskanten er det jeg liker minst ved disse høyttalerne. Den kan bli litt masete og skarp. Men til sitt bruk, er disse et funn på bruktmarkedet.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hvis det er pop, rock, dance, rap osv osv som skal spilles, tror jeg rett og slett at du burde satse på noe annet. Jeg har hørt mye på denne høyttaleren, og det finnes mange andre høyttalere der ute, som gjør slik musikk på en atskillig bedre måte. Da er det nok bedre med en Patos i Lyric-serien. 502 eller noe slikt, tenker jeg
    Bare min mening.
    Det får vere din meining og.

Kompisen min har 502, og eg har Symphonic 4.

Begge 2 er enige at mine kneler 502. Metallica,50 cent eller kva det måtte vere. Desse takkler det meste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken. 8)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den låter bra, for all del, men det finnes så mange andre alternativer i prisklassen som kan dette så mye bedre. Diskanten kan være litt slitsom for noen. De går heller ikke så veldig dypt, men spiller med bra trøkk i bass/mellombass-området. Mellomtonen er veldig organisk og er flott til vokaler. Men diskanten er det jeg liker minst ved disse høyttalerne. Den kan bli litt masete og skarp. Men til sitt bruk, er disse et funn på bruktmarkedet.
    Kva slags andre alternativ er det i 15-20k klassen brukt som er så mykje bedre da?

Går ikkje patosane djupt? Største vrøle eg har høyrt. Kva er djupt før deg?

Kva slags elektronikk har du høyrt dei på buril2000?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken. 8)
    Da er det langt mellom rompeskinkene her iallefall. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Kva slags andre alternativ er det i 15-20k klassen brukt som er så mykje bedre da?

Går ikkje patosane djupt? Største vrøle eg har høyrt. Kva er djupt før deg?

Kva slags elektronikk har du høyrt dei på buril2000?
    Hvis vi snakker om brukte høyttalere, så er patosene et godt kjøp, ingen tvil om det. Hørte de på meridian forsterker og cd-spiller. Mulig det var noe i veien med rommet jeg hørte de i, men jeg ble ikke imponert av dypbassen i de.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Hvis jeg skulle ha kjøpt brukte høyttalere i dette prissjiktet, hadde nok Helicon havnet høyt opp på listen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du vel i såfall opp på H800, og de er nok ikke så lette å få tak på til den prisen.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt IV men har et par III på hjemlån for tiden, og må si at jeg ble ikke spesielt begeistret. Nå skal det sies at rommet mitt var alt for lite for disse, og forsterkeren jeg bruker for tiden er ikke av überklasse akkurat, men etter noen timer foran disse byttet jeg til lyric 402ene, og det ble helt fantastisk. Nå har nok jeg funnet akkurat min høyttaler i 402 og smaken er delt ja. Det eneste jeg likte veldig godt på symphonicen var bånddiskanten, for den var fantastisk, men bassen ble for lite engasjerende og mellomtonen litt for flytende for min smak.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Symphonic serien trenger bedre elektronikk en Lyric serien for å prestere det dei i heiletatt kan prestere. Dei låter som ein dass med dårleg elektronikk. Plasseringen er og viktig for dei. No har ikkje eg høyrt modellen med Heli diskant, berre den med Morell(som eg har sjøl). Har høyrt fra andre at Heli diskanten er ikkje av den ypperste kvaliteten og.. Men smaken er som baken JA.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men dere mener at å kvitte meg med daliene mine og kjøpe patosene egentlig bare er tull???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patosene parkerer daliene dine, det er helt sikkert 8)
    Dette blir vel egentlig en diskusjon om smak og behag, noe som er ganske vanskelig
    Skuffet blir du helt sikkert ikke!

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er jo saken grei da

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe litt morro og lese dette. Poegnet er at hvis man setter opp Sym. IV på et hiend elektronikk oppsett, vil den spille mye bedre enn en Lyr. 402/502 i det samme oppsettet. buril2000 har ikke det hiend oppsettet som trengs for å drive Sym. IV og derfor passer lyr. 402 mye bedre hos han. Setter han Sym. IV på den samme forsterkeren blir denne for liten til og drive Sym IV. Derfor låter lyr. 402 bedre.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om man kan bi ampe disse høytalerne??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Hehe litt morro og lese dette. Poegnet er at hvis man setter opp Sym. IV på et hiend elektronikk oppsett, vil den spille mye bedre enn en Lyr. 402/502 i det samme oppsettet. buril2000 har ikke det hiend oppsettet som trengs for å drive Sym. IV og derfor passer lyr. 402 mye bedre hos han. Setter han Sym. IV på den samme forsterkeren blir denne for liten til og drive Sym IV. Derfor låter lyr. 402 bedre.
    Jegr har ikke prøvd denne høyttaleren på mitt oppsett, bare så det er sagt. Hørte den sammen med meridian elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forer du Symphonic IV med middelmådig elektronikk som meridian så ender du opp med trist lyd

Du må nok ha noe som kan forsyne de med mye strøm for at de skal fungere optimalt.

Når det gjelder sammenligningen med 501/502 og symphonic serien så blir det litt dumt, de er jo ikke i samme liga engang.

Til slutt, ja du kan med fordel bruke bi amping på disse.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •