Innspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: Innspilling

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling

hvor høyt kan man spille når man har nye høytalere?
    har cv clasc 12 nye...

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill så høyt du klarer........... :!:
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    in... hvafornoe? :lol:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada det går helt fint !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikkt samme lyden som clasc 10 men blir dette bedre etter hvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikkt samme lyden som clasc 10 men blir dette bedre etter hvert?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterhvert som ørene dine blir vant til lyden fra de nye høyttalerne vil det nok låte bedre.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men blir lyden anderledes etter insplingstiden og hvor lang tid tar dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Christian
    men blir lyden anderledes etter insplingstiden og hvor lang tid tar dette?
    Det vil ta såpass tid at du ikke vil merke noen forskjell..... ørene dine blir vant til det de hører under veis..... synes dette innspillingsgreiene blir veldig teit..... har egentlig ikke noe tro på det....

Hvis man liker det man hører fra de første tonene en høytaler gir fra seg, er det en KJØP høytaler. Liker du det ikke, vil det ikke låte spessiellt mye bedre om x antall timer. Ørene blir vant med det.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ville spillt rolig noen tilmer vertfall! og heller dra på etter det :wink:

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Liker du det ikke, vil det ikke låte spessiellt mye bedre om x antall timer. Ørene blir vant med det.....
    nei konrad da, dette mener du vel ikke ? er kanskje mer enig på billigere utstyr,men ta feks mine Jbl 250Ti .. spiller helt tragisk med spiss og fæl diskant hver gang jeg

kommer hjem for så etter ca 4-5 dager å spille så bra og fint at det er en fryd å høre forskjellen ...

Elementene blir jo mykere å kjappere osv etter hvert ... det legger jeg godt merke til hvertfall :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har spillt med di i 24 timer snart nå er det nokk?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Jeg tror jeg ville spillt rolig noen tilmer vertfall! og heller dra på etter det :wink:
    Hvorfor det?, jo høyere en spiller jo fortere blir høytaleren "spillt inn".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er vel at høyttaleren kan virke litt "dårlig" i begynnelsen, og du syns de spilte bedre i butikken, men det kommer seg på dine også. Men er bare det at i tidlig innspillings fase så "gir" de seg lettere (fortere forvrengning). Bare hold deg til et nivå hvor lyden er klar og fin.. så går det nok bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven
    Liker du det ikke, vil det ikke låte spessiellt mye bedre om x antall timer. Ørene blir vant med det.....
    nei konrad da, dette mener du vel ikke ? er kanskje mer enig på billigere utstyr,men ta feks mine Jbl 250Ti .. spiller helt tragisk med spiss og fæl diskant hver gang jeg

kommer hjem for så etter ca 4-5 dager å spille så bra og fint at det er en fryd å høre forskjellen ...

Elementene blir jo mykere å kjappere osv etter hvert ... det legger jeg godt merke til hvertfall :wink:
    Da hadde jeg seriøst skaffet meg noe annet...... ihvertfall hvis jeg bare var hjemme på helgene som deg. Du må altså be samboeren "varme opp" høytalerne 4 dager før du kommer hjem for å se film? Et annet aspekt er at det er vanskelig å huske lyd.....

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da hadde jeg seriøst skaffet meg noe annet...... ihvertfall hvis jeg bare var hjemme på helgene som deg. Du må altså be samboeren "varme opp" høytalerne 4 dager før du kommer hjem for å se film? Et annet aspekt er at det er vanskelig å huske lyd.....
    Noen hadde kanskje syns det var bra etter et par timer, men ikke jeg .. vet hva som bor i de, da blir det slik, tror åsså de fleste syns det er en del a sjarmen at det nettop er slik ..

Spiller ingen rolle om jeg skaffer meg noe annet i den prisklassen, resultatet blir ca det samme uansett ...

Selvfølgelig er det vanskelig å huske lyd skulle da bare mangle !

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulven

Noen hadde kanskje syns det var bra etter et par timer, men ikke jeg .. vet hva som bor i de, da blir det slik, tror åsså de fleste syns det er en del a sjarmen at det nettop er slik ..

Spiller ingen rolle om jeg skaffer meg noe annet i den prisklassen, resultatet blir ca det samme uansett ...

Selvfølgelig er det vanskelig å huske lyd skulle da bare mangle !
    Så du mener at alle høytalere i den prisklassen er slik at de må brukes kontinuerlig for å at de skal låte som de skal? Jeg kan skjønne at en bass må spilles inn. Dette med tanke på opphenget, men her også tror jeg det blir vanskelig å høre noen forskjell. Kunne vært moro å høre et par splitter nye mot 1 år gamle høytalere.....

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan uten tvil skje store forandringer under innspilling. Har nå et par patos symphonic III på hjemlån, og disse hadde stått ubrukt i nesten 1 år. Lyttet i en drøy time når jeg fikk de hjem, lot de så spille hele dagen mens jeg var på skolen, kom hjem og kunne ikke kjenne igjen lyden. Stor forbedring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Det kan uten tvil skje store forandringer under innspilling. Har nå et par patos symphonic III på hjemlån, og disse hadde stått ubrukt i nesten 1 år. Lyttet i en drøy time når jeg fikk de hjem, lot de så spille hele dagen mens jeg var på skolen, kom hjem og kunne ikke kjenne igjen lyden. Stor forbedring.
    Tvilsomt..... du bare vil at de skal låte bedre, derfor gjør de det..... dette blir litt som BMW eiere. BMW eiere er nå de som er mest fornøyd med bilen sin i Norge. Grunnen til dette er at de MÅ være fornøyd med bilen siden den var så dyr........

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvilsomt..... du bare vil at de skal låte bedre, derfor gjør de det..... dette blir litt som BMW eiere. BMW eiere er nå de som er mest fornøyd med bilen sin i Norge. Grunnen til dette er at de MÅ være fornøyd med bilen siden den var så dyr........
    Helt uenig med deg, jeg har hatt så mye høytalere og hørt så mange at dette er helt tilfelle.. det er ikke bare at jeg vet/vil/tror osv at de skal låte

bra, det bare er slik, enkelt og greit.. og dette gjelder ikke bare høytalere men selvsagt åsså forsterkere ..

jeg ringte Per Abrahamsen i Companiet og måtte bare spørre om han visste hva som skjedde med Nemoene mine pga at lyden bare ble bedre å bedre, og han sa det noenlunde slik :

lytter + div blir "brent" til på en viss temp, når denne temp er blitt helt stabil (etter lang tid) så vil det låte perfekt i forhold til hva utstyret er laget til/konstruert for osv .. han kunne ikke forklare det noe spesielt mer enn det

Han visste at det var slik, og det betyr igjen som sagt at det i hovedsak ikke bare er høytalerene som trenger spille bedre, men at ampene får stabil driftstemp slik at dette også er med på å lage bedre lyd.

Jeg har feks 2 blokker på hjemlån nå til over 300.000.-paret visst ikke de blir bedre etter en stund så kommer jeg til å hive de ut a vinduet ...importøren sier selv at en må regne med MINST 300 timer innspilling på de .. skjønner du ?

Og til slutt : Jeg har hatt rundt 40 Bmw`r deriblant noen råe M3`r med ca 400 gamper i, og ja Bmw = best uten at de er noe spes dyrere enn andre biler ...

god helg !!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •