SVS, valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS, valgets kvaler

Lurer på å anskaffe en svs etter all ros dette merket har fått blant annet her på forumet.

Bruker mitt nåværende anlegg kun til hjemmekino. minimalt med musikk lytting. Så hvis feriepengene strekker til så tenkte jeg på enten en stk SVS PB12-Ultra/2 eller eventuellt 2 stk SVS PB12-Plus/2. Blir jo litt forskjell i pris her, ca 400 dollar tror jeg.

rommet er 4X6.57 meter. Dedikert til hjemmekino, gips og finer på vegger. parkett på gulv og betong i tak. Er interessert i detaljert og kjapp/presis gjengivelse av bass effekter helt opp til 80hz må jo selvfølgelig ha endel headroom, men det er vel en standard feature på alle SVS'er :wink:

Har fra før av 2 stk Sony 900 subber, men føler at jeg mangler endel av de dypeste frekvensene. Har forsøkt noen laserdisc dts filmer som jeg kjenner godt, pluss en dts demo cd med litt frekvenser og stasj. Der hører man at Sonyene ikke makter eller klarer å gjengi dypere frekvenser med overbevisning.

Hva ville dere valgt? og hvorfor?

mvh
    Per Thomas

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.bkelec.com/new/HiFi/Sub_Woofers/monolith.htm
    Denne er skikkelig spennende. SVS er iallefall ifølge endel på forumet her ganske bra, selvfølgelig svarer nok ikke heller de helt til forventningene til de dypeste tonene på laserdiskene dine.

Men tror du ikke får noe problemer med å selge SVS'en igjen om du er missfornøyd, med tanke på all gratisreklamen det har fått her .

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm se der ja. for en pris a gitt. meget billig. Men kan dette konkurrere med SVS da.. mindre kabinett og mindre kraft ser det ut til iallefall. Uansett takk for utvidelsen av min horisont, må sjekke litt mer. Er jo en stund til feriepengen kommer uansett:-)

mvh
    pt

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville vært fint om du kunne lagt ut noen oppdaterte og mer illustrerende bilder på minHjemmekino siden din. Med bl.a. Sony sub'ene og den plassering de har i dag.

Skorob: Monolith - er IKKE spennende, heller suspekt, og det virker også som om du kun har noen "lest-meg-til" fakta om SVS også......

Så det er bedre om det kommer noen gode råd fra folk som VET hva de snakker om............ :wink:

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo mange som fant SVS suspekt fram til de faktisk hørte de "in action"...

Har du noe mer å gå på her, eller er det kun et dårlig første intrykk?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Skorob: Monolith - er IKKE spennende, heller suspekt, og det virker også som om du kun har noen "lest-meg-til" fakta om SVS også......
    Snakk om å skyte seg selv i foten. Her kritiseres at noen uttaler seg om en subwoofer man bare har lest om, samtidig som man selv kritiserer en subwoofer man bare har lest om... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: SVS, valgets kvaler

Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Lurer på å anskaffe en svs etter all ros dette merket har fått blant annet her på forumet.

Bruker mitt nåværende anlegg kun til hjemmekino. minimalt med musikk lytting. Så hvis feriepengene strekker til så tenkte jeg på enten en stk SVS PB12-Ultra/2 eller eventuellt 2 stk SVS PB12-Plus/2. Blir jo litt forskjell i pris her, ca 400 dollar tror jeg.

rommet er 4X6.57 meter. Dedikert til hjemmekino, gips og finer på vegger. parkett på gulv og betong i tak. Er interessert i detaljert og kjapp/presis gjengivelse av bass effekter helt opp til 80hz må jo selvfølgelig ha endel headroom, men det er vel en standard feature på alle SVS'er :wink:

Har fra før av 2 stk Sony 900 subber, men føler at jeg mangler endel av de dypeste frekvensene. Har forsøkt noen laserdisc dts filmer som jeg kjenner godt, pluss en dts demo cd med litt frekvenser og stasj. Der hører man at Sonyene ikke makter eller klarer å gjengi dypere frekvenser med overbevisning.

Hva ville dere valgt? og hvorfor?

mvh
    Per Thomas
    Per Thomas,

jeg vil anbefale deg en PB12plus/2 dersom film er 1. prioritet.
    Den er etter både min og andres mening bedre enn Ultraen på film, jeg og andre har hatt begge.
    En ny PB12plus/2 er på vei til meg nå for å si det slik.

Er det musikk som er 1. prioritet kan du vurdere Ultraen som spiller noe hardere, men igjen er Plus også meget bra.

Du vil ikke på noen måte savne dybde med en slik sub, heller ei headroom tror jeg, disse /2 modellene er bare vanvittige

Hadde du dratt til noen og hørt en /2 sub hadde du aldri vurdert noe annet, tro meg. Prøv å snik deg til en demo hos noen, hos meg kan du komme når det er klart om en uke eller 2.

Dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Snakk om å skyte seg selv i foten. Her kritiseres at noen uttaler seg om en subwoofer man bare har lest om, samtidig som man selv kritiserer en subwoofer man bare har lest om... :roll:
    Enig her! Flageborg, det var vel mange som var skeptiske til all rosen som SVS fikk, før unge hr Johnsen fikk "halve bygda" på demo, og demonstrert bøttene.... :wink:

Du har vel strengt tatt ikke hørt Monolith du heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Denne er skikkelig spennende. SVS er iallefall ifølge endel på forumet her ganske bra, selvfølgelig svarer nok ikke heller de helt til forventningene til de dypeste tonene på laserdiskene dine.

Men tror du ikke får noe problemer med å selge SVS'en igjen om du er missfornøyd, med tanke på all gratisreklamen det har fått her .
    SVS skuffer ingen mht de dypeste tonene, tvert imot er det nettopp i de dypeste tonene SVS virkelig leverer noe spektakulært som sjokkerer og imponerer alle som får en demo.

Spesielt den modellen som blir nevnt, PB12plus/2 er helt herlig helt der nede.

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du misforsto hovedpoenget, nemlig at han som la inn innlegget sansynligvis uttaler seg om SVS samtidig som han ALDRI har hørt SVS.
    Dette vet jeg irriterer Flageborg, og det skjønner jeg godt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. hadde SVS patrulijen hatt noe ala PreCrime så hadde nok jeg hatt glorie på hode nå. Så jo hvordan det gikk med det systemet .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. hadde SVS patrulijen hatt noe ala PreCrime så hadde nok jeg hatt glorie på hode nå. Så jo hvordan det gikk med det systemet .
    Ta med deg glorien og kom til Asker på demo om et par uker, gled deg!

Dag 8)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er poenget med lavere, en SVS kan spille 15Hz så det dundrer.... Mens Bagend har en som leverer 8Hz, men da er det så langt nede at man ikke kjenner noe, elementet går bare bananas.
    Så å uttale seg om at SVS ikke takler de dype tonene er rein bullshit selv om det er snakk om laserdisc!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........Snakk om å skyte seg selv i foten. Her kritiseres at noen uttaler seg om en subwoofer man bare har lest om, samtidig som man selv kritiserer en subwoofer man bare har lest om... :roll:
    Når en "seriøs leverandør" har denne informasjonen på sin web-side:

"Our black ash veneer not as popular with the Norwegians Ja,det var en drittfin finish . And what do us Englishmen do in their bathrooms???"

da må det være lov å bruke ordet "suspekt". Legg også merke til, som noen faktisk også gjorde, jeg uttaler meg IKKE om produktet's praktiske kvaliteter. Det lar jeg vente til en eventuell demo av produktet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville vært fint om du kunne lagt ut noen oppdaterte og mer illustrerende bilder på minHjemmekino siden din. Med bl.a. Sony sub'ene og den plassering de har i dag.

Så det er bedre om det kommer noen gode råd fra folk som VET hva de snakker om............ :wink:
    Hei Flageborg. Digital kameraet er ute av drift men skal se om jeg får lånt meg et idag. sony subbene står ifront av rommet ca en halv meter utifra bakveggen, på hver sin side av senterhøytaleren som er ca 1 meter bred.

Hele frontsystemet er koplet opp slik. 4 stk FLH 15 som centerhøytaler(drives av en Nad 760 receiver) 2 stk FLH 15B til høyre og venstre kanal. pluss to stk FLH 15b som kun spiller under 100 hz til høyre og venstre kanal. De to stk sony subbene spiller er delt på rundt 60 hz.

Dette står på rekke og rad foran bakveggen(verandaen) Dermed er det vindu rett bak dem. Bak bruker jeg inwall høytalere ifra Dynabel, tre stk i da et 6.1 oppsett. Front systemet står på Leca og granitt, deler av veggene er dekket med filt. Høyre side vegg er lektet ut og fylt med Glava.

Ellers skal jeg få tatt noen flere bilder, da det sannsynligvis blir lettere å se for seg hvordan ting er satt opp.

Takk for all hjelp sålangt.

mvh
    Per Thomas

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ingen mulighet for å dytte sonyene inn i hjørnene da? Dette gir i alle fall betydelig høyere volum.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian

Hva er poenget med lavere, en SVS kan spille 15Hz så det dundrer.... Mens Bagend har en som leverer 8Hz, men da er det så langt nede at man ikke kjenner noe, elementet går bare bananas.
    Så å uttale seg om at SVS ikke takler de dype tonene er rein bullshit selv om det er snakk om laserdisc!
    Nå virker det ut på trådstarter at han er VELDIG ypp på å få de aller dypeste tonene, har ikke sagt at SVS ikke takler de dype tonene jeg, men det gjør da Sonyen også, så derfor tror jeg han må prioritere noe annent, plassering etc. Nå kommer jo også Velodyne snart med romkoreksjon til externe subber, hva prisen blir vet jeg ikke men...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........har ikke sagt at SVS ikke takler de dype tonene jeg, men det gjør da Sonyen også,...
    Det er akkurat det som er viktig å merke seg: Sony'n TAKLER IKKE de dype tonene - ifølge testpanel, tidligere eiere og nåværende eiere og diverse tråder her på forumet :wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........har ikke sagt at SVS ikke takler de dype tonene jeg, men det gjør da Sonyen også,...
    Det er akkurat det som er viktig å merke seg: Sony'n TAKLER IKKE de dype tonene - ifølge testpanel, tidligere eiere og nåværende eiere og diverse tråder her på forumet :wink:
    Det kan jeg også skrive under på. Dem ruller rimelig bratt av rundt 26 hz faktisk. Har hatt Sunfire sin sub tidligere pluss en Terra sub fra Audio Physics(http://www.audiophysic.de/info/hallo...oduktblatt.pdf. )Sunfiren gikk dypt men ble for romlete og upresis, terraen gikk dypt og hadde en utrolig kontroll, men sannsynligvis var dette pga den ikke spilte særlig høyt. Den var kun laget som en ren musikk sub. Dvs den hadde kun høytaler innganger. Så det jeg er ute etter er på en måte en blanding av disse to. Sånn som jeg har lest omtaler her på forumet og andre steder så har SVSene alt dette og litt til. Samtidig som lommeboke ikke blir helt skrapa.

Har også forsøkt sonyene i hjørne og synes dem blir altfor blaute i bass gjengivelsen. Er ute etter Tørr, stram og superpresis bass helt ned i det dypeste av det dypeste.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg de 2 sony sub'ene og kjøp 2 stk pb12-ultra/2 evt send en mail til svs med romstørrelse/design, budsjett og hva du ønsker å oppnå, så får du sikkert veldig gode råd fra de ganske raskt! :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •