During i sub - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33

Tråd: During i sub

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det fortsatt during hvis du trekker signalkabelen (fra receiveren) ut fra sub'en? (Hva slags kabel bruker du mellom receiver og sub?)
    Hvis det fortsatt er støy da, bruker du et y-ledd for å koble til begge inngangene på sub'en? (Regner med det er 2 innganger på sub'en) Hvis ikke, så ville jeg prøvd med et y-ledd.

Hvis det ikke er during når du trekker ut signalkabelen, ville jeg prøvd med en bedre skjermet kabel mellom receiver og sub...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Har du prøvd å koble vekk jord på sub?
    Hvordan kobler jeg vekk jord på sub? Har bare kontakter som er jordet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Har selv en Yamaha sub og der fulgte det med en jordingskabel som skulle skrus på forsterkeren. Altså mellom sub og forsterker. Skjønte ikke helt hva dette var før jeg leste i manualen at denne skulle brukes om du hadde during i subben. Prøv det, kanskje det hjelper.
    Jordingskabel som følger med. Hvordan ser denne ut? Eneste jording jeg har på sub er strømkontakten i strømfilteret mitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Er det fortsatt during hvis du trekker signalkabelen (fra receiveren) ut fra sub'en? (Hva slags kabel bruker du mellom receiver og sub?)
    Nei, durer ikke når det tar ut signalkabelen(hvis det er subwoofer kabelen du sikter til?)

Hvis det fortsatt er støy da, bruker du et y-ledd for å koble til begge inngangene på sub'en? (Regner med det er 2 innganger på sub'en) Hvis ikke, så ville jeg prøvd med et y-ledd.
    Bruker ikke et y-ledd. Subwoofer kabelen står plantet i line in (R). Ingen forskjell om jeg setter i (L).
    Kan prøve med et y-ledd.

Hvis det ikke er during når du trekker ut signalkabelen, ville jeg prøvd med en bedre skjermet kabel mellom receiver og sub...
    Hmm..ikke god nok subwoofer kabel. Kan alltids deponere på en bedre kabel og se om det hjelper.

Skulle tro det ligger noe der, da duringen forsvinner når receiver eller kabel trekkes ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifi-Centeret(Hifi-klubben, hvor jeg kjøpe anlegget ga så mange usikre svar. Virket ikke som de hadde peiling) i går og ekspeditøren mente at det var receiveren, men kunne også være kabelen.

Så jeg må prøve med en bedre kabel og Y-ledd før jeg drar med meg receiveren for testing.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hifi-Klubben i går. Tok med receiveren og sub'en. Det var noe bråk i lokalet, så var ikke lett å høre during. Brukte 2 receivere og 2 sub'er. Min og deres.

Først testet vi med min receiver og min sub. Ekspeditøren hørte during(usikker på om det er den duringen jeg hørte. Jeg hørte ikke. Måtte faktisk helt inn i sub'en for å høre noe).
    Vi byttet sub(ikke av samme type. Null during. Jeg hørte ingenting, selv med øret inntil.

Vi prøvde med deres Denon receiver og min sub. Verken han eller jeg hørte during og jeg hadde øret helt inntil.

Vi kom fram til at det måtte være receiveren. Jeg fikk ny og var fornøyd. Men tro du **** ikke jeg hører durelyden når jeg setter meg ned i stolen.

Jeg hører den selv på 2 meters avstand. Hva er egentlig galt? Hørte vi virkelig ikke durelyden pga støyen i lokalet, eller er det noe galt i strømsystemet i huset mitt?

Har fortsatt ikke prøvd med et y-ledd. Nå har jeg prøvd alle råd og ingenting har fungert. Hvorfor skal dette fungere? Men må nesten prøve det også. Men kan det være noe galt på strømverket i huset?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å ta med subben i et annet rom og koble den til med kun strøm? Durer den da er det enten forsterkern i subben eller strømmen (kan jo nesten utelukke strømmen med mindre det er spesielle forhold i din bolig).

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehem. nå har han da flere ganger nevnt at duringen forsvinner når han setter på mute eller kobler fra reciever o.l. så det er tydeligvis ikke subben som er problemet, men recieveren!

har du prøvd strømfilteret på recieveren? du sier du bare har jorda kontakter, er det jording på recieverkabelen? isåfall prøv å koble vekk jordinga(teip over de to jordkontaktene på støpselet)

prøv å koble vekk alt som er koblet til reciever (bortset fra subb) å se om det hjelper!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orka ikke lese hele tråden....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    det er tydeligvis ikke subben som er problemet, men recieveren!

har du prøvd strømfilteret på recieveren? du sier du bare har jorda kontakter, er det jording på recieverkabelen? isåfall prøv å koble vekk jordinga(teip over de to jordkontaktene på støpselet)

prøv å koble vekk alt som er koblet til reciever (bortset fra subb) å se om det hjelper!
    Har byttet receiver og duringen er der fortsatt. Kan det være en feil på Denon 1905? (mener at jeg ikke hørte noe durelyd i lokalet hos Hifi-klubben, men dette kan komme av generell støy fra gata)

Har et strømfilter. During
    Ikke jording på receiverkabelen.

Har koblet vekk absolutt alt til det bare gjenstår sub og receiver. Fortsatt during.
    Det kan være sub'en som har en følsom forsterker som gir utslag når receiver/forsterker blir slått på. Eller hva?
    Har den største fra Gale. 3090 tror jeg den heter.

Kan man utelukke feil på strømnettet i huset? Hvis det er noe feil(er ikke nødvendigvis en feil), hva kan det skyldes?
    Jeg har jo strømfilter, men like forbanna hører jeg duringen når receiver blir slått på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

During

Prøv å skru ned volumet bak på subben, og skru opp volumet i menyen på receiveren. Hvis volumet står høyt på subben blir den mer følsom på støy.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også during i Suben, men etter at jeg byttet skjøteledning, og tok bort en av de andre tingene som var plugget i samme ledningen, så forsvant durelyden helt!

Eneste jeg sitter igjen med nå er en veldig svak lyd av trafoen, og da må man helt inntil suben for å høre den.:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde også during i suben min. alt jeg gjorde var å flytte strømkabler så langt unna suben som mulig...
    (dette fungerte også for broren min)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •