"Billige"FLATE vegghøytalere i kombinasjon med LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Billige"FLATE vegghøytalere i kombinasjon med LCD

Hei, skal endelig få kjøpt meg en skikkelig LCD plasma. Den skal henge på veggen, og må derfor ha noen skikkelige flate fine høyteler til å henge ved siden av.

Da jeg bor i leilighet, har jeg ikke noe behov for å legge alt for mye penger i skikkelig lyd, da det får vente til jeg bor i hus.

Noen tips om forholdsvis billige, bra og se på, spiller greit. Flate høytalere. Gjerne i sort utførelse.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte forresten godt synet av denne pakken. Om høytalerene finnes i virkeligheten er jeg dog ikke sikker på

OBS:meget høyoppløst bilde.
    http://vip.pioneer.no/presse/bilder/..._living%20.jpg

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å pirke litt, skal du nok ikke kjøpe en skikkelig LCD plasma.

Men spøk til side - hvis lydkvaliteten ikke er så nøye, så følger det jo gjerne med slike høyttalere til de fleste plasma og LCD skjermer, alá det du ser på det bildet. Og følger de ikke med i prisen, kan du kjøpe dem ved siden av. Da kan du jo kjøpe samme serie til senter og bak også så lenge. Slike høyttalere ligger vel på rundt 1500,- til 2500,- paret.

Men da kan du ikke stille store krav til lyden - de er som regel laget for å passe til tunerforsterkeren som følger med skjermene, og tåler lite trøkk.

Men det er da et forholdsvis billig forslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke god lyd viktig når du bor i leilighet?? Den skjønte jeg ikke.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg heller..

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos noen er vel god lyd = høy lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bodd i leilighet i hele mitt liv, men aldri i verden om jeg hadde lagt penger i slike flate høyttalere, uansett hvor smalt busjettet hadde vært. Flate høyttalere = flat lyd! Men selvsagt, hvis lydkvalitet er irrelevant og høyttalerne kun skal være et møbel, så er jo flate høyttalere et alternativ. B&W har jo noen høyttalere som kan henges på vegg:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=735

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, mye svar her. Takker.

Først, så veit jeg at det er forskjell på LCD og plasma. Skulle vært en / i mellom. Har aldri sett LCD som en konkurent før jeg så hvor bra bilde noen av de nye faktisk har. Da jeg også skal bruke den litt til datagrafikk, tror jeg valget faller på en 9986 philips..

Når det gjelder lyd, og leilighet er jeg av den oppfatning av at det ikke er noe moro og spille så naboene hører. Jeg er særdeles interessert i god lyd, og har planer om å kjøpe et skikkelig anlegg når man eventuelt flytter inn i et hus.

Dette får man ikke av små veggmonterte høytalere mener jeg, slik at dette er et anlegg jeg skal ha i maks 2-3 år. Gidder derfor ikke kaste de pengene ut vinduet.

Velger derfor å se en god del vekk i fra lydbildet, og heller at det skal være billig, men se bra ut.

Alikevel, må det gi et litt mer detaljert og fyldig lydbilde enn å bare kjøpe flere av de medfølgende høytalerene.

Tusen takk for alle som foreløpig har tatt seg bryet med å svare

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha noe som er billig, men ser ok ut ville jeg ta en nærmere titt hos Eltax og Dantax.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manfred
    Først, så veit jeg at det er forskjell på LCD og plasma. Skulle vært en / i mellom.
    Ja - prøvde å spøke litt, men...

Alikevel, må det gi et litt mer detaljert og fyldig lydbilde enn å bare kjøpe flere av de medfølgende høytalerene.
    Da hadde det vært greit å ha et budsjett å gå ut fra. "Billig" er ganske individuellt. Røkke ville nok si at mitt anlegg er latterlig grisebillig f.eks.

Og skal det være stereo, eller surround?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God lyd handler jo ikke bare om å spille så høyt som mulig og med så mye bass som mulig. Hvis du vil ha troverdig lyd uten å plage naboene, er kanskje et par stativhøyttalere en god ide. For eksempel disse:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=280

Koster drøye 3000 pluss evt. stativer, da får du høyttalere med super lyd til prisen! Mye mye bedre enn det som følger med TV'en! De har andre modeller som koster mer/mindre også, alt etter budsjett... Og hvis du senere vil bygge ut anlegget ditt til surround, kan du jo beholde disse og bruke de til bakhøyttalere.

Uansett: Om du putter ekstra penger i høyttalere, får du stor glede av dette selv om du aldri spiller høyt!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri sett LCD som en konkurent før jeg så hvor bra bilde noen av de nye faktisk har. Da jeg også skal bruke den litt til datagrafikk, tror jeg valget faller på en 9986 philips..

Gidder derfor ikke kaste de pengene ut vinduet.

Velger derfor å se en god del vekk i fra lydbildet, og heller at det skal være billig, men se bra ut.
    Jeg fikk 9986 på døra forige dagen her, og må si jeg ble imponert over lyden i orginalhøytalerene. Mange instillinger på lyden gjør at du bør investere i skikkelig gode flate høytalere, før det blir merkbart bedre enn orginalt spør du meg. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjetilB
    Jeg har bodd i leilighet i hele mitt liv, men aldri i verden om jeg hadde lagt penger i slike flate høyttalere, uansett hvor smalt busjettet hadde vært. Flate høyttalere = flat lyd! Men selvsagt, hvis lydkvalitet er irrelevant og høyttalerne kun skal være et møbel, så er jo flate høyttalere et alternativ. B&W har jo noen høyttalere som kan henges på vegg:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=735
    Da har du verken hørt B&W FPM serien eller KEF 9000 ACE. De leverer meget bra lyd til størrelsen og være. Men en skikkelig sub er selvfølgelig ett must. Cabasse har også noen pene og smale høyttalere som skal ha bra lyd, selv om jeg aldri har hørt dem.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker en økende tendens til at jeg svarer så direkte på trådstarters spørsmål som mulig, utfra de opplysningene vedkommende gir, for så å føle meg 'dum' når andre sier "Mnååååh!! Du må jo kjøpe noe dyrere da! Dette er det du trenger!"

Jeg kan også si "Du burde uansett legge noen tusenlapper mer i dette, og vegghøyttalere gir ikke så god lyd som stativ/gulvstående vil gi, så du burde også gå opp i størrelse" men her var det spørsmål om flate, billige høyttalere.

Det letteste i verden er å si "bruk mer penger, da får du kvalitet". Det klarer jeg også å si. Og selvsagt stemmer det - hver gang.

Samme dealen var det da en fyr ønsket å kjøpe en sub som ikke kunne være dyrere enn 1500,- og måtte være ny, ikke brukt. Selvsagt kunne jeg da si "du må spare opp mer, for til 1500,- får du bare dritt - kjøp heller brukt". Og selvsagt er det riktig. Men når jeg svarer, prøver jeg å svare så direkte på trådstarters spørsmål som mulig.

På Hardware.no får folk i motsetning kjeft når de anbefaler dyrere løsninger enn trådstarter spesifiserer.

Ja ja.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

Da hadde det vært greit å ha et budsjett å gå ut fra. "Billig" er ganske individuellt. Røkke ville nok si at mitt anlegg er latterlig grisebillig f.eks.

Og skal det være stereo, eller surround?
    Hehe, tåler en spøk. Men følte meg litt dum her som nybegynner.

Skjønner at det er vanskelig, uten å ha en pris å komme med. Ser for meg et budsjett på 3-4000 for 2 front og en center. Bak kan jeg bruke de jeg har.

Kan dog strekke meg lenger, men igjen er det poenget med å ikke bruke så mye penger da dette helt sikkert skal skiftes ut ikke så alt for lenge

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjetilB
    God lyd handler jo ikke bare om å spille så høyt som mulig og med så mye bass som mulig.

Uansett: Om du putter ekstra penger i høyttalere, får du stor glede av dette selv om du aldri spiller høyt!
    Er klar over dette. Men får uansett ikke den lyden jeg i lengen ønsker med dette anlegget som må sitte på veggen.

Og, vil som sagt ikke putte så mye penger i det.

Ble faktisk overrasket over hvor billige B&W w1 var. Mulig det er en løsning

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Det letteste i verden er å si "bruk mer penger, da får du kvalitet". Det klarer jeg også å si. Og selvsagt stemmer det - hver gang.

Ja ja.
    Ja, jeg er nybegynner så turde ikke si så mye. Men merket rask "mer penger" holdningen her inne.

Som sagt tidligere føler jeg det blir sløsing av penger å legge mye penger i dette.

Selv om jeg er en type som mener at man bør kjøpe kvalitet og det man trenger først som siste. Så ser jeg dog ingen mulighet til å sette drømmeanlegget inn i min lille loftsleilighet her i oslo. Jeg må derfor ha et pent et som egentlig har som jobb å se fint ut

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Jeg fikk 9986 på døra forige dagen her, og må si jeg ble imponert over lyden i orginalhøytalerene. Mange instillinger på lyden gjør at du bør investere i skikkelig gode flate høytalere, før det blir merkbart bedre enn orginalt spør du meg. 8)
    Godt å høre. 37 tommern? Veit det er litt off topic, men kan du fortelle litt om bildet. eventuelt i en PM om det ikke passer å poste det her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •