B&W 604S3 på vegg?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fyren fra hifiklubben har forsåvidt rett. Å sette disse høyttalerne på en hylle er ikke noe "stort" problem. Forutsatt at de står støtt og har noe klaring til sideveggene. Når du fjerner høyttalerne fra gulvet så veier det mer en nok opp for økt bass pga av at høyttalerne står inntil veggen. Kanskje vil du synes at det er for lite bass. Men mellombassen vil nok få et noe hevet nivå. Men hjernen er ganske snill og vil garantert venne seg til dette også.

Arendal:
    Rumling er ingen erstatning for subwoofer.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, hvis du liker rumling :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjernen min er ikke snill

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Davidlyd
    :?:

edit: aha , skjønte det nå... ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Davidlyd
    Det har jeg skjønt for lenge siden. :wink: Men vi "normale" har snille hjerner.

Men seriøst, mener du å si at hjernen din ikke venner seg til ting??
    Da har hjernen din lurt deg!
    Den har garantert vent seg til ting som er mye verre enn å plassere høyttalere inntil veggen.

Newcomer Cherox sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nylig innom hi-fi klubben og hørte på 604 og denon 3803, må jo si at det sparket godt i mellomgulvet! Glemte selvfølgelig å å sette høytalerne nært veggen for å finne ut hvordan det ble... for prøve det neste gang.

Har ellers funnet ut hvordan jeg skal plassere, og forankre, disse hyllene på veggen. Spikerslagene ligger som kjent med 60cm mellomrom på veggen. Hylla blir da 60cm bred, og festes da i 2 spikerslag. Sannsynligvis blir det 2 stag som går i vinkel nedover for å støtte opp. Material har jeg ikke bestemt meg for enda, men enten noe solid i tre (har noe solid tømmer som kan brukes), eller få det laget i stål.
    Tror dette skal bli solid nok til at tilogmed jeg kan sette meg på hylla uten at den detter ned (2 meter, 100 kilo).

Når det gjelder bass så tror jeg det blir nok av den slags. Har ikke tenkt å bruke sub med det første. Synes det er viktigere med fronthøytalere med skikkelig bass, da jeg også spiller mye musikk. Sub+musikk er jeg ingen stor fan av, med mindre man spiller tekno, men det gjør man da selvsagt ikke!

Skal forøvrig legge kabler i veggene denne uka før det blir altfor mange gipsplater der.

De andre komponentene i anlegget blir:
    Center: B&W DM LCR 600 S3
    Bak: DM 601 S3
    Prosjektor: Ikke helt avklart, men sannsynligvis Infocus X1 eller SP 4800.
    DVD: Den Samsung-saken som får så mye skryt om dagen.
    Kabler: Tara Labs Nexa til front, og TL Klara til bak(langt strekk).

Takker igjen for alle innspill og svar!

Jeg kommer tilbake med oppdateringer når det skjer noe.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veli kke mye vits å kjøpe Samsungen, forutsatt at du refererer til den med DVI utgang.

X1 har jo ikke DVI inngang?

Sats heller på en med en GOD scaler og komponent utgang evt. VGA utgang.

Du bør også vurdere en anamorfisk linse, da dette hever bildekvaliteten flere hakk på denne projectoren.

Newcomer Cherox sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at X1 ikke har DVI, derfor er jeg fortsatt i tvil om proj.
    Satser på at når tida kommer for innkjøp så er det kommet noe med DVI-inngang som ikke koster en fot og en arm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoppass Cheese:

Hehe, akkurat lyd venner ikke hjernen seg til så lett, nei

Jeg er (lyd)syk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lest mye om akustikk, det har jeg fått med meg, kanskje du burde lese om hjernen også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, tja, hva skal jeg si...

Den dagen jeg hadde vent meg til en plassering nær vegg kunn jeg like godt gitt meg med hobbyen min - og bare lyttet til musikken deretter.

Det er jo nettop å evaluere lyden som er min hobby. - "Hvorfor låter det slik, hva kan gjøres, står HT feil plassert, er det kluss med opptaket.., har jeg en peak i den frekvensen mon tro" - er nettopp hva jeg syns er gøy å tenke på.

Jeg kunne aldri vent meg til lyd som ikke er nesten 100%. Da kan jeg like godt bytte hobby.

Men det var dog ment litt på spøk :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Skjønte at det ikke var så alvorlig ment.
    Det er faktisk mange som lager høyttalere som skal stå inntil bakveggen forresten. Og plassering nærme bakvegg skaper som regel ikke så veldig "gal" lyd. Mest annerledes. Hva som gir mest naturtro lyd er jo en annen sak. Men man plasser ikke høyttalere med fleskebass inntil bakveggen ihvertfall.

Men lyd som er nesten 100%? 100% hva? Hvis det er virkeligheten du sikter til, så må du ha et vanvittig anlegg med ekstremt godt tilpasset lytterom. Jeg har hørt svært mange anlegg, og alle har langt igjen til virkeligheten. Hva har du?

Hvis det er 100% rett frekvensgang du strever etter-->Kjøp EQ. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, vet godt jeg ikke har anlegg som er nesten perfekt engang. Det er langt, langt fra realistisk lyd fra det. Ingen anlegg klarer det, og i hvert fall ikke mitt. Så det var litt feil å skrive hva jeg skrev.

En EQ ødelegger liksom mye av morroa med akustikk-hobbyen, så det dropper jeg.Syns ikke bare lyden er morro å høre på - men også jobbe med

Jeg har forresten en 120watter fra EC, preamp fra ec og cayin A8 cd-spiller.

HT mine er ødelagt, så jeg spiller på noen knøttsmå Infinity greier som faren min opprinnelig kjøpte til anlegget på kjøkkenet. Skal kjøpe meg nye HT, muligens noe fra Magnepan. (de skal helt sikkert ut fra vegg :wink: )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, EQ dreper litt av sjarmen med å flytte rundt på potteplanter og bokhyller.
    Jeg har forøvrig mine nåværende høyttalere bare 15cm ut fra bakveggen, men godt over en halvmeter til sideveggene. Dette gir mye bedre lyd en da jeg hadde de en halvmeter ut på gulvet og bare 15 cm til sideveggene. Høyttalerne jeg bygger nå er konstruert til å plasseres helt inntil bakveggen. Da sparer men litt plass på gulvet også. Nesten Ikea stil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, spennende. Tar du bilder av byggeprosjektet slik at du kan legge de ut her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bilder kommer. Skulle egentlig ha vært ferdig for lenge siden, men når man får 4 ødelagte elementer så er det ikke så lett. Jeg venter diskantene engang i løpet av uka, så får vi se.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherox
    Var nylig innom hi-fi klubben og hørte på 604 og denon 3803, må jo si at det sparket godt i mellomgulvet! Glemte selvfølgelig å å sette høytalerne nært veggen for å finne ut hvordan det ble... for prøve det neste gang.

Har ellers funnet ut hvordan jeg skal plassere, og forankre, disse hyllene på veggen. Spikerslagene ligger som kjent med 60cm mellomrom på veggen. Hylla blir da 60cm bred, og festes da i 2 spikerslag. Sannsynligvis blir det 2 stag som går i vinkel nedover for å støtte opp. Material har jeg ikke bestemt meg for enda, men enten noe solid i tre (har noe solid tømmer som kan brukes), eller få det laget i stål.
    Tror dette skal bli solid nok til at tilogmed jeg kan sette meg på hylla uten at den detter ned (2 meter, 100 kilo).

Når det gjelder bass så tror jeg det blir nok av den slags. Har ikke tenkt å bruke sub med det første. Synes det er viktigere med fronthøytalere med skikkelig bass, da jeg også spiller mye musikk. Sub+musikk er jeg ingen stor fan av, med mindre man spiller tekno, men det gjør man da selvsagt ikke!

Skal forøvrig legge kabler i veggene denne uka før det blir altfor mange gipsplater der.

De andre komponentene i anlegget blir:
    Center: B&W DM LCR 600 S3
    Bak: DM 601 S3
    Kabler: Tara Labs Nexa til front, og TL Klara til bak(langt strekk).

Takker igjen for alle innspill og svar!

Jeg kommer tilbake med oppdateringer når det skjer noe.
    Cherox, hadde vært gøy å kunne følge med på proskektet ditt, det er jo ganske originalt..
    hva med å lage en tråd under medlemmers utstyr? fint med bilder, slik at man ser hele rommet, og planleggingen...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig en imponerende komponent liste du disker opp med der Cherox.

B&W elsker som jeg er, må jeg totalt si meg enig i valget ditt!

Har selv :

Front: B&W DM602.5 S3
    Center: B&W DM LCR600 S3
    Bak:Gale 3040
    Bak Center: Gale 3050C
    Sub: Gale 3080W

Bytter ut alle Gale høyttalerne etter tur nå, men det er det lille problem som heter penger ops:
    Blir øyeblikkelig utsatt marsj ordre på Gale 3040 bakhøyttalerne, da hadde jeg tenkt og sette B&W jeg nå har i front der, og kjøpe inn storebroren B&W DM603 S3 eller B&W DM604 S3 forran, sannsyneligvis blir det 603`en.
    Er også på tide og bytte ut den trofaste Xboxen med en skikkelig DVD spiller 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har b&w 602s3 og b&w 601s3 hengende på vegg, jeg synes 601 spiller bedre enn 602 på vegg.. tror ikke 604 vil gjøre seg helt inntill vegg.

Kan heller satse på mindre samt sub f.eks?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på innlegget til janterje her: 602 på vell er helt grusomt.

604 må da være enda verre :?:

Sats heller på små høyttalere og sub, det er mitt råd.
    Jeg er ingen fan av B&W sub'ene selv om jeg er veldig glad i "alle" de andre høyttalerene deres.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •