Cerwin Vega CLSC 215 vs. Klipsch RF-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega CLSC 215 vs. Klipsch RF-7

Heisann

Jeg bare lurer på hva dere tror spiller høyest og trøkker mest av Cerwin Vega CLSC 215 og Klipsch RF-7?

mvh Espen

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er to høyttalere med helt forskjellige lydkarakteristikker og kan vel i bunn og grunn ikke sammenlignes så veldig.
    Hvem som spiller høyest? Levner vel ingen tvil, CV spiller sikker høyt dem og, men RF-7 spiller høyt og ennå bevarer fatninga og leverer god lyd!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge spiller øredøvende høyt, men tenk på forsterkeri, her må det til MYE. Rotel 1090 til rundt 20000kr (bare effekttrinnet) puster fint med liv i di. Enda ikke testet de på Midgard sine ICEpower blokker på 600watt 8ohm/ rundt 2000 i demping...

Uansett, hvem som spiller høyest, rett svar er vel kanskje: Begge .
    På trøkket er det nok CV som leverer mest, men Klipsch leverer varene bedre på selve kvaliteten legre opp...

Hører du bare på Pop, rock (av typen metallica, Slayer, Slipknot, ACDC...) så er det liksågreit med CV. Hører du mye på blues og rock ala Pink Floyd, Bob Dylan, så er nok KLipsch mer rett valg. Men ser du på prisen, så er det vel lommeboka som bestemmer endel også regner jeg med .
    Begge er stygge og store som kjøleskap.. . Og de må stå ca 1 meter ifra bakvegg...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk mer tro på at clsc-215 spiller høyere enn RF-7. clsc-215 spiller helt sinnsykt høyt! Det gjør sikkert RF-7 også men allikevell.. Til uka nå så skal jeg få lånt en dB måler til bil, så skal jeg måle dB`en til clsc-215 med 1200 watt rms på hver. Har fått meg ny amp nå.

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen Klipsch folk forklare disse CV tullingene at det bare er bullshit det de sier, CV gunnar hvor har du fått de utsagna dine fra? Du har jo for faen ikke testa det engang :lol:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke testa det. Har du?? :lol: Tror det skal veldig mye til for å holde følge med clsc-215 i dB. Men det er jo ikke sikkert da at dem spiller høyere enn RF-7. Men jeg vet jo at du tror RF-7 spiller høyest da..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Nei jeg har ikke testa det. Har du?? :lol: Tror det skal veldig mye til for å holde følge med clsc-215 i dB. Men det er jo ikke sikkert da at dem spiller høyere enn RF-7. Men jeg vet jo at du tror RF-7 spiller høyest da..
    Du vet faen ikke en dritt,,, å jeg påstår ingen ting, det gjør derimot du...
    Men jeg driter egentlig i hva som spiller høyest. Det er alt sånne som du ahr å skryte av alikevel :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kødd med meg da! Tror dere virkelig de dynge høyttalerene der spiller bedre en RF7 :roll: Det er dagens beste løgn :lol:

Men jeg er seriøs, dere kan ikke tro at de CV htene spiller bedre en RF7 :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Kan noen Klipsch folk forklare disse CV tullingene at det bare er bullshit det de sier, CV gunnar hvor har du fått de utsagna dine fra? Du har jo for (sensurert) ikke testa det engang :lol:
    Du kan jo prøve du!? Forklar meg hvordan 2*10 kan spille høyere enn 2*15 med samme effekt...... Følsomheten på CV! CLSC-215 er 97 mot RF-7's 102(?) Dette blir riktignok teoretisk mye mølje, men det er bassen som lager lydtrykk og de 15" er ikke så dårlige......

Et annet aspekt er: Man kjøper seg høytalere til 30k for å se hvor høyt de kan spille? Sjeldent..... En annen kjøper seg et par til 8k og vil teste det samme, meget trolig..... Som regel totalt forskjellig alder og musikksmak på kjøperne......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Ikke kødd med meg da! Tror dere virkelig de dynge høyttalerene der spiller bedre en RF7 :roll: Det er dagens beste løgn :lol:

Har ingen av kameratene dine CV! CLSC-215 da? Da hadde det jo vært enkelt å teste.....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kan noen Klipsch folk forklare disse CV tullingene at det bare er bullshit det de sier, CV gunnar hvor har du fått de utsagna dine fra? Du har jo for (sensurert) ikke testa det engang :lol:
    Du kan jo prøve du!? Forklar meg hvordan 2*10 kan spille høyere enn 2*15 med samme effekt...... Følsomheten på CV! CLSC-215 er 97 mot RF-7's 102(?) Dette blir riktignok teoretisk mye mølje, men det er bassen som lager lydtrykk og de 15" er ikke så dårlige......

Et annet aspekt er: Man kjøper seg høytalere til 30k for å se hvor høyt de kan spille? Sjeldent..... En annen kjøper seg et par til 8k og vil teste det samme, meget trolig..... Som regel totalt forskjellig alder og musikksmak på kjøperne......
    Nei folk har forskjellig musikksmak det er det som avgjør ett høytalerkjøp. Men alt har jo med følsomheten på høytalerene å gjøre for hvor høyt de kan spille...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei folk har forskjellig musikksmak det er det som avgjør ett høytalerkjøp. Men alt har jo med følsomheten på høytalerene å gjøre for hvor høyt de kan spille...
    Pengepungen har nok mest å si tror jeg.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~

Har ingen av kameratene dine CV! CLSC-215 da? Da hadde det jo vært enkelt å teste.....

Noop det er ingen av kompisene mine som har CV, de som har hjemmekino eller stereoi har Klipsch og kef :?

Dette er jo smak og behag sak, Men jeg liker ikke CV men gunnar gjør det, sånn er det bare :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel så du mener det, la meg si det sånn skulle jeg kjøpt høytalere til 10k i dag hadde jeg kjøpt B&W høytalere ikke CV,,, så det er nok heller smak å behag det går i...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker lydtrøkk til en billig penge. Så CV er perfekt for meg. Jeg skal få målt mine clsc-215 til uka så kan vi jo se å høyt dem spiller i hvertfall.
    Problemet ditt Ole18 er at du tror RF-7 er verdens beste høyttalere... :lol:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker lydtrøkk til en billig penge. Så CV er perfekt for meg. Jeg skal få målt mine clsc-215 til uka så kan vi jo se å høyt dem spiller i hvertfall.
    :lol: Jo,,, men er det ikke bra at jeg er fornøyd da?. Det er mange som aldri blir fornøyd med den hifien de har, det er jeg... Jeg syntes Klipsch dekker mine behov bedre enn CV å jeg har hatt CV selv... Sier ikke CV er dårlig, det blir for dumt å si forfolk har forskjellige preferanser når det gjelder lyd. Sier bare de passer ikke for meg. Men at folk krangel så det holder om SPL er vel kansje egentlig litt dumt det også. Er det ingen på forumet her som har begge høytalerene? Både Classic 215 og RF7 å kan måle resultatene å poste de, så blir alle fornøyde så blir det ikke noe mere krangel

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Cerwin Vega CLSC 215 vs. Klipsch RF-7

Sitat Opprinnelig postet av espenwangj
    Heisann

Jeg bare lurer på hva dere tror spiller høyest og trøkker mest av Cerwin Vega CLSC 215 og Klipsch RF-7?

mvh Espen
    Det avhenger fullstendig av rommet............... :wink: og en dag blir dere lei av å diskutere teoretiske "tulle-db", men sørge for en skikkelig måling i praksis......eller :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ihvertfall verdens lengste innspillingstid. En "viktigper" her inne solgte de, da han ikke likte lyden i de allikevel og syntes de tok for lang tid å spille inn......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel så du mener det, la meg si det sånn skulle jeg kjøpt høytalere til 10k i dag hadde jeg kjøpt B&W høytalere ikke CV,,, så det er nok heller smak å behag det går i...
    La oss si 60/40 da....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som solgte de htene syntes sikkert det var for lenge, men for noen er det gøy og høre forskjellen som kommer ettervert :wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •