Cerwin Vega CLSC 215 vs. Klipsch RF-7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Han som solgte de htene syntes sikkert det var for lenge, men for noen er det gøy og høre forskjellen som kommer ettervert :wink:
    Helt enig det er det som er gøy, høre godlyden som kommer etterhvert. Selge høytalere pga for lang innspillingstid ser jeg ikke helt poenget med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som solgte de htene syntes sikkert det var for lenge, men for noen er det gøy og høre forskjellen som kommer ettervert :wink:
    Synes det uansett er rart at en høytaler kan endre seg så mye som det sies på disse. Fra at man ikke liker lyden i det hele tatt til himmelsk..... :shock:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Synes det uansett er rart at en høytaler kan endre seg så mye som det sies på disse. Fra at man ikke liker lyden i det hele tatt til himmelsk..... :shock:
    Prøve selv engang da vet du, så skal du høre :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Ikke umulig jeg liker de med en gang...... problemet er at det ikke finnes demomuligheter i nærmiljøet......

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke umulig jeg liker de med en gang...... problemet er at det ikke finnes demomuligheter i nærmiljøet......
    Det er jo litt trist. Du er velkommen på demo til meg, det er bare å sende en PM hvis du vil komme.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det for no tull prat? liker lang innspillingstid.. gøy å høre go lyden komme... herregud! betaler jeg så mye for en høyttaler gidder jeg da faen ikke sitte å vente på at de skal låte bra. det skal de gjøre etter ett par timer når elementene har fått myket seg opp.
    Dessuten så har alle sin smak. CV gunnar liker 215'ene sine og du liker rf'ene dine. SO WHAT??? dere er begge fornøyde, så vær fornøyde med det. den ene klarer ikke å frelse den andre uanset.. Dessuten, viss det er noen som burde dra på demo til noen så burde dere dra til CV gunnar, for det monstret han har fått tak i av en forsterker er vill på CV 215. Må bare grattulere deg der. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG ville tro at CV spiller høyere en RF-7 MEN jeg regner med at RF-7 spiller høyere på akseptabel lydkvalitet en det CV gjør. men er det noe morro å høre på grøt NEI.. derfor er RF-7 bedre men CV mer morro.

BTW jeg ville nok valgt CV hvis jeg kunne valgt. jepp heller den dv'en til 10 000 en RF-7 til 30 000 (er det den koster?)

jepp i know e ikke eldre en 15 så 15" med mye bass og høy grøt er morro :lol: nei da jeg liker kvalitet men det er ikke ALT

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her blir værre å værre. Hva smaker best av Big One og Grandiosa pizza? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her blir værre å værre. Hva smaker best av Big One og Grandiosa pizza? :lol:
    Grandiosa! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe jeg er nok dum er ikke sikker på om jeg skjønte den :lol:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var at folk har ulik smak,,, det er som i si CV er best samme faen eller Klipsch er best samme faen. Du kommer ingen vei med det uansett hva DU mener...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var at folk har ulik smak,,, det er som i si CV er best samme (sensurert) eller Klipsch er best samme (sensurert). Du kommer ingen vei med det uansett hva DU mener...
    er du nordlending ???? du sensurerer lixom så mye

bare sa det jeg mente (er meg du mener)

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjon Andreas. 8) Ja PT`en er vill på clsc-215. Alle er velkommen til CV og Carver demo hos meg. :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt sett skal vel flata til et 15" element flytte 50-60% mer luft enn 1 stk 10", nå er jo det selvfølgelig avhengig av magnetmotor og slaglengde på elementet.
    Men jeg tror ganske sikkert at CV'ene trøkker endel mer, men klipschene låter NOK endel bedre iallefall til en hvis grense (og med skikkelig elektronikk). Men vi snakker om høyttalere som selges for 29000kr, kontra CV til 8000kr.
    Er man på jakt etter trykk og morro, så kan ikke jeg si at jeg anbefaler Klipsch RF-7, da faller valget til CV. Jeg er også veldig forsikrig med å anbefale klipsch til folk, fordi den lyden de har passer på langt nært alle. Faktisk passer CV-lyden bedre til den normale mannen i gata tror jeg, som er vant til Sony Minianlegg etc.
    Selv syns jeg Klipsch RF-5 og 7(og rb-75) låter alldeles utmerket på endel McIntosh utstyr. RF-35 og under liker jeg veldig dårlig.. Og klipsch på rotel, joa funker, men langt ifra optimalt. litt troa på komboen til Ole18...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Normalt sett skal vel flata til et 15" element flytte 50-60% mer luft enn 1 stk 10", nå er jo det selvfølgelig avhengig av magnetmotor og slaglengde på elementet.
    Men jeg tror ganske sikkert at CV'ene trøkker endel mer, men klipschene låter NOK endel bedre iallefall til en hvis grense (og med skikkelig elektronikk). Men vi snakker om høyttalere som selges for 29000kr, kontra CV til 8000kr.
    Er man på jakt etter trykk og morro, så kan ikke jeg si at jeg anbefaler Klipsch RF-7, da faller valget til CV. Jeg er også veldig forsikrig med å anbefale klipsch til folk, fordi den lyden de har passer på langt nært alle. Faktisk passer CV-lyden bedre til den normale mannen i gata tror jeg, som er vant til Sony Minianlegg etc.
    Selv syns jeg Klipsch RF-5 og 7(og rb-75) låter alldeles utmerket på endel McIntosh utstyr. RF-35 og under liker jeg veldig dårlig.. Og klipsch på rotel, joa funker, men langt ifra optimalt. litt troa på komboen til Ole18...
    Neida hehe,,, er ikke fra nordnorge... Prøvde bare å utrykke meg. (kansje på en litt dum måte) Så du har troa på komboen min skorob, takker for det. Tror det er fleresom burde prøve denne komboen før de skriker ut at man må ha Rotel :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som kjøper CV vet hva dem får, morrohøyttalere. Jeg e en av dem, jeg liker d jeg hører, lommeboka liker d oxo. Perfekt til techno/dance & action filmer. Samt at man ik trenger extra sub. Det handler om å sjøl være fornøyd, ikke andres meninger. Klipsch e garantert en bedre høyttaler, men ærlig talt så e CV mer enn bra nok for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyokushinkai
    Folk som kjøper CV vet hva dem får, morrohøyttalere. Jeg e en av dem, jeg liker d jeg hører, lommeboka liker d oxo. Perfekt til techno/dance & action filmer. Samt at man ik trenger extra sub. Det handler om å sjøl være fornøyd, ikke andres meninger. Klipsch e garantert en bedre høyttaler, men ærlig talt så e CV mer enn bra nok for meg.
    jaddi jaddi han sa det (btw liker CW jeg også.. eneste er a man må koste på seg et kraftverk for å få skikelig lyd i de)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •