Klipsch RF7? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 101

Tråd: Klipsch RF7?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uansett: Du vil aldri kunne klare å få de høytalerne til på noen måte å spille i nærheten av "teoretiske" lydtrykk, men det vil du erfare når du får deg en db-måler :wink:

Tipper du skal SLITE for å få de til å levere noe særlig over 110db....... :shock:

men det blir spennende å følge testen din..... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja, jeg vet det ikke var meningen av Jørn å henge noen ut, men de tolket det slik. Jeg personlig bryr meg ikke så mye i og med at det var et spørsmål jeg stilte for moro skyld...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig skal det testes hvor høyt et anlegg kan spille! Det er jo interresant uansett alder..... akkurat som å sjekke ut hvor fort bilen går. Man har jo ikke bånn gass hele tiden, men noen ganger er det moro å prøve seg litt. Et stereoanlegg blir ofte kjørt hardt på fuktige kvelder, noe jeg forøvrig ikke oppfordrer til enda Chriz! :wink: Derfor er det greit å finne ut av i forkant...... 110 dB flageborg? Nå får du jammen gi deg...... Kan tippe på 3-5 dB under teoretisk i lytteposisjon.......

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Uansett: Du vil aldri kunne klare å få de høytalerne til på noen måte å spille i nærheten av "teoretiske" lydtrykk, men det vil du erfare når du får deg en db-måler :wink:

Tipper du skal SLITE for å få de til å levere noe særlig over 110db....... :shock:

Nja Flageborg, der tar du feil

Jeg målte 123db på mine RF-35 med Rotel RB-1090 i lytteposisjon.

126dB er reelt på RF-7.

Men hele denne tråden er ganske vassen! Om det spiller 126 eller 127 eller 128, so what?! Alt kommer an på rom og elektronikk.

Kjøp deg en Radio Shack og test selv istedet for å tro hele tiden.

:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Agreed!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen

Nja Flageborg, der tar du feil

Jeg målte 123db på mine RF-35 med Rotel RB-1090 i lytteposisjon.

126dB er reelt på RF-7.

Men hele denne tråden er ganske vassen! Om det spiller 126 eller 127 eller 128, so what?! Alt kommer an på rom og elektronikk.

Kjøp deg en Radio Shack og test selv istedet for å tro hele tiden.

:roll:

HELT enig :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    ........HELT enig :wink:
    Så da er det like før du får deg en RadioShack for å måle dine RF7?
    ........eller må vi vente noen dager til?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........HELT enig :wink:
    Så da er det like før du får deg en RadioShack for å måle dine RF7?
    ........eller må vi vente noen dager til?

Kan godt kjøpe en Radioshack i dag, men det er ingen vits, Forsterkern of Forforsterkern har ikke kommet enå!

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heller ingen vits å diskutere over 5 sider hvor høyt RF-7 spiller.

:evil:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vite hvor høyt RF-7 spiller.At man kan få tinitus av de,i løpet av en helg,har jeg allerede fått konstantert.Men hvor mange dB de spiller vet jeg ikke. :?
    Det må da være nok av "hifidude's-med-RF-7-med-øresus-rett-rundt-hjørne",som kan måle?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes det ihvertfall spiller høyt nok for å si det sånn. Har ikke noe behov for mere power på mine ihvertfall. Kan sikkert måle når jeg får DB måler hvis noen er interesert.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi ikke bare slå oss til ro med at man kan ta hørsla med dem.

Og til trådstarter, ta vare på hørsla, den er grei å ha senere i livet også.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tinnitus er ikke moro skal jeg love dere, skal en drive med db-drag så start med bilstereo.
    Greit nok at høyttalerne spiller sinnsykt høyt, liker RF-7 sjøl men jeg gidder ikke diskutere opp og ned i ente på hvor mange db dem drar.

Noen som kanskje syns det er en smule useriøst å gå inn i en seriøs HiFi butikk og det første en slenger ut er hvor kraftig SPL har dem?? :?

Det er øret som hører, og det bestemmer hvordan det låter, SPL eller ei!

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Tinnitus er ikke moro skal jeg love dere, skal en drive med db-drag så start med bilstereo.
    Greit nok at høyttalerne spiller sinnsykt høyt, liker RF-7 sjøl men jeg gidder ikke diskutere opp og ned i ente på hvor mange db dem drar.

Noen som kanskje syns det er en smule useriøst å gå inn i en seriøs HiFi butikk og det første en slenger ut er hvor kraftig SPL har dem?? :?

Riktig Thomas :wink: Men det er litt festelig å vite da selvom det egentlig ikke er noe viktig. Men som du sier liker man lyden er det et fett om det er f.eks B&W eller Klipsch som spiller høyest...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian

Riktig Thomas :wink: Men det er litt festelig å vite da selvom det egentlig ikke er noe viktig. Men som du sier liker man lyden er det et fett om det er f.eks B&W eller Klipsch som spiller høyest...
    Må jo si jeg er enog det da :wink:

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsh

Hei..

Jeg er glad jeg er kommet over fjortis lyden :wink: di som sier att Klipsh har fin lyd burde høre på noe andre høytallere i noen dager, hva er vitsen med og spille med 112db? i ett vanelig hus? og ingen kan komme og si att det er detaljert lyd som kommer ut av Klipsh\ cerwin vega, denne typen høytaller er bygd for kun en ting : og det er og spille høyt..prøv og spille på normalt nivå og uten sub på uannsett Klipsh høytaller så vet alle hva jeg mener eneste unntaket er SP1..ingen mann\kvinne over 25 synest det er behagelig og høre musikk på en slik måte, ingen mann\kvinne med sans for detaljer i lyd bildet kjøper en slik høytaller (Klipsh\ cw..men klart er man hørsel skadet så hjelper det ikke og da er det nok greit med Klipsh slik att vedkommende hører musikken..hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Klipsh

Sitat Opprinnelig postet av wolfer
    Hei..

Jeg er glad jeg er kommet over fjortis lyden :wink: di som sier att Klipsh har fin lyd burde høre på noe andre høytallere i noen dager, hva er vitsen med og spille med 112db? i ett vanelig hus? og ingen kan komme og si att det er detaljert lyd som kommer ut av Klipsh\ cerwin vega, denne typen høytaller er bygd for kun en ting : og det er og spille høyt..prøv og spille på normalt nivå og uten sub på uannsett Klipsh høytaller så vet alle hva jeg mener eneste unntaket er SP1..ingen mann\kvinne over 25 synest det er behagelig og høre musikk på en slik måte, ingen mann\kvinne med sans for detaljer i lyd bildet kjøper en slik høytaller (Klipsh\ cw..men klart er man hørsel skadet så hjelper det ikke og da er det nok greit med Klipsh slik att vedkommende hører musikken..hehe..
    Kansje ikke DU syntes de spiller rent og fint og med detaljer i lyden, Det er jo en smaks sak :?

Den gangen jeg hørte på RF7 var det masse detaljer og god lyd hele veien.

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei..

Kansje ikke DU syntes de spiller rent og fint og med detaljer i lyden, Det er jo en smaks sak :?

Den gangen jeg hørte på RF7 var det masse detaljer og god lyd hele veien.
    Jeg har desverre så dårlig for og tru det, jeg har jo hadd Sp1 og RF-35 ..vesst du har RF7 så koster den flesk, spørst hva du kunne kjøpt til tilsvarende pris..husk att høy lyd er ikke det samme som god lyd..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei..

Blir litt feil å disse høyttalerne pga musikksmak.
    Hvis noen vil spille 120 db med eminem eller schnappy, så er vel dette en perfekt høyttaler, ikke sant?
    Og den spiller annen musikk bra også. Kanskje ikke like bra som andre høyttalere i denne prisklassen, men helt sikkert godt nok for de som kjøper RF7

Active wolfer sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Hei..

Blir litt feil å disse høyttalerne pga musikksmak.
    Hvis noen vil spille 120 db med eminem eller schnappy, så er vel dette en perfekt høyttaler, ikke sant?
    Og den spiller annen musikk bra også. Kanskje ikke like bra som andre høyttalere i denne prisklassen, men helt sikkert godt nok for de som kjøper RF7
    Ja klart, men di er ikke verdt prisen som det forlangest for disse kassene, men det er smak og behag..mange tror nok att di er hel amerikanks også.. :roll:

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •