Forslag til center høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til center høyttaler

På tide å bytte ut centern. Noen som har noen gode forslag til center. Prisklasse ca 3-4000,-

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp center fra samme merke som fronthøytalerne !!!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil selvsagt anbefale det jeg selv har :wink: Koster 3k, er meget fornøyd med den. Spiller ganske dypt(50HZ) og ren i lyden. Det finnes ganske mange typer.

Kan være en fordel å ha samme "lydtypen" i center og front. Hvilke fronthøytalere skal center matches mot?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par JBL LX1000 som front og JBL Control 1 som bak. Kjører Sony SA-WX900 som sub

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke veldig imponert når jeg så på Hi-fi sentret sitt utvalg av senter høytalere fra JBL, det var tynt! Men hør på den dyreste JBL selv om den ikke gikk noe særlig dypt (75HZ).

Dette er viktig for å få god gjengivelse av stemmer. Senterhøytaleren trenger ikke å være fra samme produsent, men det gjør det enklere. Har du forsterker med rommkorreksjon?
    De fleste av disse justerer lyden slik at den blir så lik som mulig i alle høytalerne om nødvendig. Fungere fint hos meg ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du EC-35

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en EC35, og det er en god senter høytaler, siden den er treveis spiller den også ganske høyt. Den spiller fint til film og musikk, kanskje det er litt skarp lyd i diskant/mellomtone av og til. ikke noe en god/rett forsterker kan gjøre noe med

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kost på Centeren litt penger. NB 70% av lyden i filmen kommer igjennom den...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den jbl centeren man får på hificenteret fikk god kritikk i l&b for en stund tilbake, også at den er 3 veis er ikke akkurat negativt som du sier...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Erling/Plasmaboy!

Godt å se at feberen har tatt deg også... :wink:

Siden du kjører JBL runt baut, så er ikke det å holde seg til JBL et dumt tips. Men det er ikke nødvendigvis den eneste løsningen. Som det er sagt tidligere så blir center-høytaleren utsatt for en god mengde med informasjon den skal holde rede på. Derfor er det viktig at den er i stand til å tåle det trykket den blir utsatt for. At lydsignaturen er forholdsvis lik mellom de tre høytalerne fremme er jeg enig i. Men ettersom jeg kan huske, så er de frontene dine ganske store, og besitter bra med bassegenskaper. Da bør du også ha en center som kan klare å gjenskape noe av det samme trykket.

Tenk deg en stor lastebil som kjører fra høyre mot venstre i bildet. I det bilen er midt i senter av bildet blir lydtrykket i centeren større. Hvis centeren ikke da klarer å gjenskape noe av det samme lydtrykket som frontene gjør, vil jo sammenhengen bli dårlig. Og da er det uvesentlig om høytaleren heter JBL eller ikke! Tog du an... :?: :wink:

Synes at de centerne på HFCK-siden så litt spinkle ut, men forsøk en EC35 og hør. Nesten eneste måten å begynne på det......

PS! Så du endte opp på Sonyen, ja.. Gratulerer!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble EC35 ja. Er veldig fornøyd foreløbig spesiellt på dialog, men må teste litt mer.

Sony ja, det ble SA-WX900. Får se hva den duger til når jeg får den inn døra. Kan jo hende du blir missunelig og dumper oljefatet ditt på et ukjent sted

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •