Jamo X 870?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Jamo X 870?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jamo X 870?

Har noen erfaring med denne høytaleren:

http://www.jamo.no/Default.asp?ID=38...roductID=16694

Jeg har fått tilbud på 4000 kr for paret. Selger påstår de koster 7500 opprinnelig. Vil de fungere greit med en Yamaha RX-V450 forsterker?

Har dere evnt. andre forslag til samme pris? Jeg hører mest på musikk (pop, ambient osv), men kommer også til å bruke dem til surround.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en test på de i Lyd&Bilde for noen år tilbake og da kom de rimelig godt ut av testen! Muligens noe stiv pris! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har sitt på de samme høytallerene, men når jeg skulle se på den kostet de 3998 kr på tilbud ... så han lyger vell litt om den prisen .. men høytallerene spiler vell ganske så bra til den forsterkeren vil jeg tro ... :wink: fin deg en ander seller ...

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Jamo X 870?

Han sier jo ikke eksplisitt at det er et tilbud på brukte han har fått, disse finnes å få kjøpt til 3990 nye. Det er gode høyttalere til den prisen, i hvert fall hvis du vektlegger trøkk og "moro" lyd.

I følge Oslo Hi-Fi Center koster de ikke bare 7500 opprinnelig, men hele 9395, lurer på om de selger mye av dem til den prisen. http://www.oslohificenter.no/prod/sp/gsp/jam_g.html

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at det iallefall var prisen for ca 5 år siden(rundt 10.000kr). Var med i testen hvor party lyd var tingen. CV al750mk2 og Patos var også med husker jeg. AL750 vant som partyAnimal, men Jamoen ble den som rocka og spilte annet stasj også rimelig bra. Jamo vant da testen pga allround.

Forsterker: Du trenger mye mer krefter enn hva yamahaen leverer. 120watt ++ (samt at den må være strømsterk).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Jamo X 870?

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Han sier jo ikke eksplisitt at det er et tilbud på brukte han har fått, disse finnes å få kjøpt til 3990 nye. Det er gode høyttalere til den prisen, i hvert fall hvis du vektlegger trøkk og "moro" lyd.

I følge Oslo Hi-Fi Center koster de ikke bare 7500 opprinnelig, men hele 9395, lurer på om de selger mye av dem til den prisen. http://www.oslohificenter.no/prod/sp/gsp/jam_g.html
    Ja, jeg fikk tilbudet i en butikk, men jeg hadde ikke tid til å lytte til dem, og jeg bor noen timer i fra butikken, ås jeg det er derfor jeg forhører meg litt mer om disse..

Hva mener du med moro lyd? I og med at jeg har 2 små unger, så blir det nok ikke så mye trøkk. Spiller de bra på litt lavere volum også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja då er di supre ... =)

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at disse kostet over 10000 i sin tid men de er jo over 6 år gamle nå...

så noe mer enn 4000 bør du absolutt ikke betale for de..

de har garantert blitt brukt hardt...ikke det at de ike tåler det..

hadde de i ett opp sett med nad 218 som forsterker og jeg må si at jeg blir fortsatt litt blank i øya når jeg tenker tilbake på den tiden..
    de spiller ekstremt høyt i forhold til størrelsen...hadde mange som slapp haka i borkanten når de hørte disse i aksjon..

nå er vel anbefalt maks effekt på 280w i 4 ohm....jeg ga de rundt 450w hver..spillte som fy...vokser en del med oppgaven...

De er relativt lette og drive har du en god 100 watter så kan du få utrolig mye morro ut av de...10"sparker skikkelig.

så har du mulighet så by han karen 3500 da vel..han må jo forstå at en høyttaler som er over 6 år gamle ikke kan selges for 4000...ihvertfall ikke denne typen.

lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •