Klipsch rf-35\Jmlab

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch rf-35\Jmlab

Hei trenger hjelp skal oppdatre me ny center og front er usikker på hva jeg skal velge,Front-Klipsch rf-35-Center rc-35 eller JMlab-Center cc700. venter på ny JMlab 736,kommer om et par uker skal være mer en hjemmekino høytaler me kraftigere bass å dynamikk.. Men vet lite om denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått vidre med Klipsch :wink: Syntes det er best og ha samme lyden hele veien, Jeg kunne godt satt PSB image 6t som bak ht i Klipsch hjemmekinoen, men det hadde blitt feil for meg og riktig for andre :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har Klipsch front, så tror jeg du går feil ved å velge Jmlab som senter. Dette er 2 vidt forskjellige høyttalere!!!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info om JMlab Chorus 736s:

The Focal-JMlab Chorus S range enjoyed huge success in 2004 and receives a boost in 2005 with the addition of a brand new model: the Chorus 736 S. Taking its place at the top of the line, the 736 S is a true 3-way loudspeaker designed to deliver optimum performance, particularly in larger listening rooms.

The 736 S shares the principal characteristics of the current 726 S model, but has a larger driver arrangement and consequently has a slightly more imposing cabinet footprint. In contrast to the 726 S (which uses three 165mm (61/2”) Polyglass drivers), the 736 S features one 165mm (61/2”) Polyglass midrange driver and two larger 180mm (7”) Polyglass woofers, while sharing the same a 25mm Aluminium/Magnesium TNC inverted dome tweeter.

The 180mm (7”) Polyglass woofer and 25mm (1”) TNC tweeter are identical to those found in both the Chorus 707 S bookshelf, and are capable of delivering the power and accuracy demanded for both home cinema and music, in association with the CC 700 S center channel.

Three-way loudspeakers commonly exhibit high levels of detail and definition but the 736 S also benefits from deep low-frequency response and delivers bass with tremendous impact. With such traits, the Chorus 736 S meets the demands of those who demand high performance levels from a loudspeaker but at a competitive price. It also aims at linking Chorus S and Profile ranges with a coherent pricing policy.

With the addition of the Chorus 736 S, the Chorus range increases to ten models incorporating four floorstanding loudspeakers (736 S, 726 S, 716 S and 714 S), three bookshelf loudspeakers (707 S, 706 S and 705 S), two centre speakers (CC 700 S and CC 70 S) and lastly a subwoofer (SW700 S). Two new In Wall and In Ceiling products (IW 706 S, IC 706 S) will be launched on spring to substitue for Caché 200 line.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Klipsch rf-35\Jmlab

Sitat Opprinnelig postet av senor dingdong
    Hei trenger hjelp skal oppdatre me ny center og front er usikker på hva jeg skal velge,Front-Klipsch rf-35-Center rc-35 eller JMlab-Center cc700. venter på ny JMlab 736,kommer om et par uker skal være mer en hjemmekino høytaler me kraftigere bass å dynamikk.. Men vet lite om denne.
    Både Klipsch og JMlab er gode høytalere, men ganske forskjellige. Jeg synes personlig at du skal gå å lytte til begge. Virdere så børe du tenkte på hvilket utstyr høytalerne skal brukes med. Matching er ganske viktig det også. Du bør uansett vær konsekvent med hva du velger, for centerhøytaleren bør ha lik lydkarakteristikk som frontene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vert deg hadde jeg prøvd og få låne med begg hjem, For som sakt center ht er det viktigste spør du meg :wink: Ville ikke brukt jmlab sammen med Klipsch!

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Jeg ville gått vidre med Klipsch :wink: Syntes det er best og ha samme lyden hele veien,
    Jo, men det er rimelig stor forskjell i klangen på RF35 og RC35 også! Gamle RC3 var mye nærmere RF35, men når det er sagt så betyr det egentlig ikke all verden om front og senter ikke har den helt samme klangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde tatt klipsch uten å tvile =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er en førnøyd eier av rf 35 oppsett. . men hjeg hørte på masse før jeg kjøpte disse. så anbefaler deg å høre på begge to. for det kan hende at du liker den ene klangen bedre en den andre :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •