Hvilken ville du valgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken ville du valgt?

Hei,

Hvilken av disse hadde dere valgt?

Jeg hører på det meste av musikk men mest rock og trance, Også ser jeg VELDIG mye på film.

Jeg liker at høyttalereneene spiller høyt mens det er pen og ren lyd hele veien.

Hvilken av disse passer meg best da?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ihvertfall ikke Jmlab, å ikke prøv å motsi meg bare fordi jeg har RF7 selv. Vil han spille høyt med kontroll er det bare RF7 som gjelder,hehe

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå hadde du jo en avstemning om rf7 vs al1000 og da.... :wink:
    hehe

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    nå hadde du jo en avstemning om rf7 vs al1000 og da.... :wink:
    hehe
    Jo men det var vel egnentlig bare for morroskyld for å se hva folk mente Jeg må jo få lov til å skape en diskusjon for å se hva entusiastene her mener, er altid festelig å se reaksjoner på så forskjellige høytalere. Men hva tor du er gøyest på den musikken Christopher spiller av de to høytaleralternativene han nevner? Jeg tror ihvertfall RF7

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Jo men det var vel egnentlig bare for morroskyld for å se hva folk mente Jeg må jo få lov til å skape en diskusjon for å se hva entusiastene her mener, er altid festelig å se reaksjoner på så forskjellige høytalere. Men hva tor du er gøyest på den musikken Christopher spiller av de to høytaleralternativene han nevner? Jeg tror ihvertfall RF7
    Temmelig teit avstemming. De fleste stemmer vel på det de har selv. Eller noe slikt.
    Jeg har vært på foumrt en stund og de aller fleste anbefaler selvfølgelig hva de selv har til nykommere som tror de får et fornuftig svar. Eneste unntaket må vel være han fra Geiranger som ikke anbefalte sine egne. Det stod det faktisk respekt av.
    Jeg har flere par med Klipsch, men det er ikke nødveldigvis akkurat det jeg vil anbefale nykommerer å starte med.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Temmelig teit avstemming. De fleste stemmer vel på det de har selv. Eller noe slikt.
    Jeg har vært på foumrt en stund og de aller fleste anbefaler selvfølgelig hva de selv har til nykommere som tror de får et fornuftig svar. Eneste unntaket må vel være han fra Geiranger som ikke anbefalte sine egne. Det stod det faktisk respekt av.
    Jeg har flere par med Klipsch, men det er ikke nødveldigvis akkurat det jeg vil anbefale nykommerer å starte med.

Syntes ikke det var så teit jeg Jane. Blir litt dumt å komme med sånne utsagn. Selfølgelig vil mange anbefalle det de har selv, det er kansje noe de selv er fornøyd med å dermed tror mange andre liker det. Det er selvsagt ikke altid tilfelle. Men utifra hva slags musikk han liker tror jeg RF7 vil passe best. Jeg tror jeg ikke driter meg helt på det jeg sier/skriver der. Kan vel få mene det vel :?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. For min egendel anbefaler jeg bare klipsch til personen hvis han ser mye på film og liker rnb osv der klipsch kommer til sin rett.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var jeg som sådde jmlab spiren i hodet hans. grunnen var at jeg nevnte en test vi hadde nå med bla jmlab og klipsch. den generelle tanken vi satt igjen med på de klipschene vi testet var at det var morsomt , masse dynamikk etc men at det er litt masete i lengden. er ikke akkurat en høytaler man slapper av med. jmlab er en bedre allrounder, som spiller bra på det meste. for begge deler gjelder gode forsterkere. selv om klipsch er lettdrevne så er ikke det det samme som at de spiller bra med lite watt. vi prøvde med flere forsterkere og det var helt klart at en vanlig receiver x 120w etc ikke får klipsch til å låte spesielt bra. når vi koblet til noe med skikkelig strømforsyning så ble det mye bedre. Jmlab spilte generelt bedre en klipsch med mindre forsterkeri og de ble også kvalitativt bedre med god forsterker.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF7 er en redusert PA høyttaler, og høres middelmådig ut,,, Rett og slett lite for pengene. :wink:

MVH MIKKE

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes ikke det var så teit jeg Jane. Blir litt dumt å komme med sånne utsagn. Selfølgelig vil mange anbefalle det de har selv, det er kansje noe de selv er fornøyd med å dermed tror mange andre liker det. Det er selvsagt ikke altid tilfelle. Men utifra hva slags musikk han liker tror jeg RF7 vil passe best. Jeg tror jeg ikke driter meg helt på det jeg sier/skriver der. Kan vel få mene det vel :?
    Teit er kanske ikke det helt rette ordet, men det blir litt vanskelig å velge det ene eller det andre av to i utgangspunket gode men forskjellige høyttalere. Det blir litt som å måtte ta stilling til hvem liker du best, dattera eller sønnen din, mor eller faren din -- eller to andre umulige valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Klipsch RF7 er en redusert PA høyttaler, og høres middelmådig ut,,, Rett og slett lite for pengene. :wink:

MVH MIKKE

Uansett om jmlab er best så får du mye for pengene av RF7 :wink:

Åssen du kan få PA høyttalere inn i en klipsch og jmlab diskusjon vet jeg ikke :roll:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Jane seier. Dette er 2 heilt forskjellige høgtalarar. Klipsch klarar seg utmerket med forsterkar sett i fra Rotel, men JMlab elctra må ha meir fiffigere saker for å spele det dei kan spele. Trur RF7 passar best til trådstartar.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~

MVH MIKKE

Åssen du kan få PA høyttalere inn i en klipsch og jmlab diskusjon vet jeg ikke :roll:
    Klipsch har horn, derfor mener jeg at de høres søpplete ut,. horn hører hjemme i PA høyttalere, høyttalere som er konstruert for å spille høyest mulig. ikke PENEST mulig.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå og hør de, da siger du hvilke DU stemmer på......

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~

MVH MIKKE

Klipsch har horn, derfor mener jeg at de høres søpplete ut,. horn hører hjemme i PA høyttalere, høyttalere som er konstruert for å spille høyest mulig. ikke PENEST mulig.

Men det er din smak :wink:

Og jeg er ute etter at høyttaleren spiller pent men samtidig høyt og det klarer Klipsch :wink: Skulle jeg bare spillt høyt så hadde jeg jo bare kjøpt PA eller CV

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab er en bedre høyttaler, mener jeg, men for trådstarter, er nok rf7 midt i blinken.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh. avantgarde låter vel "søpplete" de og da :shock: blir for dumt å trekke en slik konklusjon bare utfra en horntrakt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    heh. avantgarde låter vel "søpplete" de og da :shock: blir for dumt å trekke en slik konklusjon bare utfra en horntrakt.
    Ja det mener jeg også Enis, kan ikke folk utale seg om Klipsch når de har hørt de med rør. Da skal jeg gi meg hvis de fortsatt syntes det spiller stygt...

200 inlegg: ooo yeahhh!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipsch off course ! =)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det blir feil å sammenligne disse to i og med at det er to vidt forskjellige høyttalere med forskjellig egenskaper. Synes det er usaklig av folk på forumet som uttaler seg om ting de ikke har hørt, men konstaterer fakta utifra sine egne meninger og utifra hva de har hørt fra andre. Det kommer helt an på hva man skal bruke høyttalerne til og hvilken lyd du trives med.

Det beste man gjør er å vurdere hvilken høyttaler man skal kjøpe utifra hva man skal bruke det til og hva man liker og hvor man skal ha det. Hva andre liker er helt irrelevant. Hør på produktene og dann din egen mening. Hvis andre ikke liker produktet ditt så har det ingenting å si, så lenge du som bruker trives med produktet.

Jeg vurderte selv JmLab Electra 926, men bestemte meg for Klipsch RF-7 istedenfor. Grunnen til dette var at jeg likte den høyttaleren bedre enn 926 og at jeg forelpig bare skal ha et hjemmekinosystem. Stereo kommer senere. Mange har kritisert meg for dette valget, men det er ikke deres valg og det er ikke dem som skal bruke det og nyte det. Lyd er til for å nytes, og man skal like og kose seg med lyden. Da blir det feil å velge høyttaler etter hva andre liker bare for å tilfredstille dem. Hva folk mener er best er en subjektiv sak.

Til deg Chriz kan jeg anbefale RF-7 i og med at du skal bruke dem mye til kino. Du har også Rotel forsterkeri, og Rotel og Klipsch er en god kombo. Lytt deg fram og bestem selv hva du liker best. Det er det beste. Skal du bruke anlegget mye til musikk, ville jeg gått for JmLab, men da ville jeg brukt litt bedre forsterkere. Men dette må du finne ut av selv, og ta deg god tid til å lytte og å bestemme deg.

Lykke til!

Mvh

KML

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •