Hvilken ville du valgt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer ErikCV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Klipsch RF7 er en redusert PA høyttaler, og høres middelmådig ut,,, Rett og slett lite for pengene. :wink:

MVH MIKKE
    ....og dine uttalelser er basert på hva??
    Har hatt en her før som stort sett ikke gjorde annet enn å rakke ned på Klipsch. Men etter å ha hørt mitt, som ved anledningen var innspilt og hadde forsterker med god strømforsyning så kom det en annen pipe av han (no offense akto )
    Men å uttale at Horn ikke kan låte bra fordi dem har horn uten da å ha sett dem?! Ja det blir for dumt uten at jeg vet om du har hørt det eller ei!
    Men jeg er fornøyd og mine Klipsch spiller bedre enn mine forhenværende B&W DM604!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke stemme, aldri hørt JmLab....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med horn er det midt i blinken å spørre kenti om. Han hadde nemlig sterke meninger etter å ha hørt RF7. Dagen etter hørte han Avantgarde Duo. For meg er det horn begge deler, de kan begge spille høyt med små forsterkere og har 2x10" i bunnen, men der stopper likhetene. Horn forsterker nemlig opp det elementet spiller og spiller det feil forsterkes feilene også.

RF7 låter litt røfft i toppen og på en del elektronikk låter det riktig ille. Rotel er en typisk dårlig match til RF7 selvom det leverer mye rock'n roll. Parasound klaffer noe bedre, men jeg føler at man må ha noe helt spesiellt for å få det helt på plass.

926 er nok for bassvak til musikksjangeren er jeg redd. Jeg synes du skal ta en kikke på en del annet jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier der med at Rotel ikke passer Klipsch er jeg litt i mot!

Det er jo en grunn til at nesten alle som har hørt eller har klipsch anbefaler Rotel til disse høyttalerene :?

Og at parasound passer bedre tviler jeg sterkt på!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og at parasound passer bedre tviler jeg sterkt på!

Og den uttalelsen baserer du på egne erfaringer? :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dette med horn er det midt i blinken å spørre kenti om. Han hadde nemlig sterke meninger etter å ha hørt RF7. Dagen etter hørte han Avantgarde Duo. For meg er det horn begge deler, de kan begge spille høyt med små forsterkere og har 2x10" i bunnen, men der stopper likhetene. Horn forsterker nemlig opp det elementet spiller og spiller det feil forsterkes feilene også.

RF7 låter litt røfft i toppen og på en del elektronikk låter det riktig ille. Rotel er en typisk dårlig match til RF7 selvom det leverer mye rock'n roll. Parasound klaffer noe bedre, men jeg føler at man må ha noe helt spesiellt for å få det helt på plass.

926 er nok for bassvak til musikksjangeren er jeg redd. Jeg synes du skal ta en kikke på en del annet jeg.
    Hvor høyt opp i pris må vi egentlig får å kunne få noe som spiller "korrekt" i Snickers ører??
    Ikke alt er baser på logaritmer og algebra, noen han en sterk tendens til å ta mattematikken til nye høyder og regne i hjel det meste!

Men The Perfect Match til Klipsch er vel ene og alene Aragon
    Men jeg er fornøyd jeg med mitt drivverk, syns ikke det spiller dårlig..... Tross at det bare er H/K!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt Rotel og Parasound på Klipsch RF7. Jeg synes helt klart Parasound låt bedre, men ikke så bra som jeg ville forvente i den prisklassen. Jeg blir ikke overrasket om HK funker bra på Klipsch, men slik jeg forstår trådstarter er kanskje ikke Klipsch det ultimate valget uansett. Poenget mitt er at det er ikke lett å finne noe som fungerer veldig bra med Klipsch da de er usedvanlig kilne på matching. Jeg hørte RF35 på Marantz PM7200, og det var en match jeg til dels kunne leve med. Imidlertid synes jeg RF35 spiller tett opp mot RF7 på det meste untatt lydtrykk så for meg fremstår RF7 som et ikke altfor godt kjøp om det skal spilles musikk i blant også.

Dette har vel ikke så mye med logaritmer og matematikk å gjøre eller?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is

Dette har vel ikke så mye med logaritmer og matematikk å gjøre eller?
    Neida, bare for å sette det litt på spissen
    (Tall har bare en tendens til å dukke opp her på forumet for å kunne beskrive hva som er god lyd)

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forhandler mente at Parasound og Rotel var ganske like, men Rotel var naermest budsjett modeller til Parasound. Selvsagt solgte han sistnevnte.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert riktig det du sier der snickers-is, Men or og å en god forsterker fra parasound koster jo det litt mere ja :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det er greit. Hvis det er barnslig å spørre om hvor mye rf-7 teoretisk kan spille så er det greit...jeg skal bite den i meg. Men jeg synes ikke det er bedre når folk på forumet kritiserer andre sine valg av komponenter fordi de har annen smak. Alle har sin egen smak og mening, og det synes jeg vi skal respektere, og ikke kritisere. Det er heller ikke bedre når folk på forumet kritiserer enkeltpersoner, ikke nødvendigvis Chriz, men også andre på forumet.

Jeg finner det mer barnslig og usaklig enn et enkelt spørsmål om hvor høyt lydtrykk en ht kan danne.

Dere får kritisere meg så mye dere vil, men jeg synes denne diskusjonen ble litt latterlig etterhvert.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Men jeg synes ikke det er bedre når folk på forumet kritiserer andre sine valg av komponenter fordi de har annen smak. Alle har sin egen smak og mening, og det synes jeg vi skal respektere, og ikke kritisere.
    Det kan vel kanskje ha sammenheng med at enkelte poengterer ting som er viktig for den som spør, så føler andre seg tråkket på fordi de har en annen smak. Jeg synes det er unødvendig å være bitter fordi noen faktisk mener at en type lyd ikke er bra. Da er det bedre å skrive hva man selv mener og så er det opp til de som leser å prøve å danne seg et bilde av hvordan det rent objektivt spiller.

Imidlertid synes jeg det å spørre om hvor mange dB en høyttaler kan levere er helt greit, men desverre er det meget vanskelig å svare på det da det ofte er stor forskjell på hva en høyttaler klarer å levere med ulike typer musikk/signaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i det Snickers. Jeg er ikke bitter, og håper ikke andre er det heller. Selvsagt må man kunne dele meninger, bare man ikke tror at det bare er deg selv som har rett. Det er beklagelig hvis noen føler seg tråkket på. Men det er desverre slik at alle har hver sin mening og smak og noen føler de har mer korrekt formening om ting enn andre.

Det var ikke for å lage noe stor sak ut av dB spørsmålet. Og det er klart at lydtrykker kommer helt an på hvilket rom du har og at selve problemstillingen er vanskelig å svare på.

Det var ikke meningen å gjøre folk ille til mote, men synes bare det ble litt usaklig i tråden på noen områder.

Jeg mener på ingen måte at jeg har mer rett en andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Klipsch RF7 er en redusert PA høyttaler, og høres middelmådig ut,,, Rett og slett lite for pengene. :wink:

MVH MIKKE

Uansett om jmlab er best så får du mye for pengene av RF7 :wink:

Åssen du kan få PA høyttalere inn i en klipsch og jmlab diskusjon vet jeg ikke :roll:
    Klipsch har horn, derfor mener jeg at de høres søpplete ut,. horn hører hjemme i PA høyttalere, høyttalere som er konstruert for å spille høyest mulig. ikke PENEST mulig.
    grunnen til horn er jo att man har retnings bestemt høytaler. mens en frontloadet høytaler sprer MYE mer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •