SA, Klipsch eller B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere kjøpt, trenger nå rack/stativ

31.juli.2005

***Har nå kjøpt høyttalere, men nå trenger jeg rack, så jeg fortsetter på samme tråden så dere vet hvilket utstyr jeg har. Se svar nr 16 for oppdatering ***

Hei, jeg ønsker tips til nye fronthøyttalere:

Har idag følgende utstyr:
    Rotel RB-1080
    Rotel RMB-1075
    Rotel RSP-1066
    Dynabel C11 fronthøyttalere på stativ.

Jeg er i første omgang ute etter nye fronter da jeg ønsker høyttalere med mer liv og klarere detaljer enn hva C11 gir meg, men etterhvert
    vil jeg supplemere med resten av høyttalerne til 5.1 eller 7.1, evt med to subber.

Jeg har lest litt på forumet, men blir aldri sikker på hva jeg bør satse på. Er vel nærmere 90 mil til nærmeste større hifisjappe, så å kjøre så langt for å lytte i et kanskje urealistisk demorom er vel ikke det første jeg kommer til å gjøre. Derfor håper jeg på noen tips fra dere.

Høyttalerne jeg har tenkt på er:
    SA1750, Klipsch RF-35 eller B&W DM604S3. Høyttalerne kommer til å bli brukt 90% av tiden til å se på film/tv, da jeg bare hører på musikk når jeg har fest og da går det stort sett mp3. Derfor tror jeg ikke gode musikkegenskaper er det jeg trenger mest.

Det verste jeg vet er slike S-lyder som man kan få ut noen systemoppsett. Tror vel mest på SA1750 for tiden, men jeg vet ikke hvordan disse fungerer i lag med Rotel. Har tidligere hørt på RF-5 med en Vincent rørforsterker, men siden forsterkeren manglet litt krefter ble det ikke helt på topp, men det gav absolutt mersmak. Har ikke hørt S3-serien til B&W, men 603S2 har jeg hørt med H/K og det hørest ikke spesielt bra ut.

Er mange av dere det ute som har likt forsterkerutstyr, så ønsker innspill om på hva dere hadde kjøpt.

Mvh
    mrTJ

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er test av de mere aktuelle hjemmekinopakkene i DVD & Hjemmekino denne måneden. Der tester de bla RF35 fra Klipsch. Ellers så tror jeg egentlig du trygt kan gå til innkjøp av Klipsch, spesielt pga den elektronikken du har fra før. Hvis det ga mersmak når du hørte Klipsch og Vincent kommer det ihvertfall til å gi mersmak når du kobler disse høytalerene til den elektronikken du har :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert JMlab da?

Edit: Velkommen til forumet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Har du vurdert JMlab da?

Edit: Velkommen til forumet
    Tror du ikke Klipsch er et bedre valgt da Electra? Siden han skriver han ser 90% på film/TV. Klipsch har jo rykte på seg for å være noe av det råeste du kan ha til hjemmekino. Han likte jo RF5 da liker han nok lyden RF35 lager i hjemmekino også

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mrtj Jeg ville uten tvil gåt for Klipsch på grunnlag av den elektronikken du sitter på for da vill du få en kjempe lyd opplevelse, har hørt lingnen oppsett å ble IMPONERT hehe:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF5 er ikke sammenlignbar med RF35. Og lyden vil blir total forskjellig med elektronikken du hørte på. Så det kan hende det går helt på trynet for din del.
    Men jeg liker RF5 kjempe godt... Eller stativ høyttaleren RB75 ( koster 14000kr, men er også super). BW 600 blir ofte litt for hard i diskanten, men elektronikken bestemmer endel. Hva med Patos Lyric 402 da? (er nye modeller på vei, hør med de på patos.no når de kommer). 402 koster vel ca 12000kr.

Uansett, hør selv, drit i hva vi sier. Vi vet hva vi liker, men lyd er veldig individuelt.

Lykke til.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med din elektronikk kan du ikke gjøre feil med klipsch til hjemmekino. Hvordan de passer din musikksmak er en annen sak. De spiller veldig ærlig og rett ut. Men ettersom 90% av tiden går til hjemmekino tror jeg klipch kan være et godt valg. En kompis av meg har B/w. Han synes de spiller litt nøytralt og flatt. Kjedelig med andre ord. Men her kan sikkert andre komme med fler erfaringer. Mange sverger til jmlab. Disse skal jeg ikke uttale meg om. Har 0 erfaringer, men disser er nok endel bedre på musikkformidling.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 603 ble litt for slitsom i toppen for min del, testa de dog ikke med rotel, hvilke JMlab snakker vi om her? generelt sett så er de bra men kan oxo bli litt slitsom i toppen og noen litt slanke i bunn, de er mere all-around høytalere, RF35 er mye morro og er de jeg bruker for øyeblikket..knall for kino og litt rocka musikk..

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rotel og B&W og det er krem det.
    Men leser at du skal bruke dette til nesten bare HK. Da er det jo bortkastede penger med Klipch, Du får samme hjemmekino lyd med CV til en mye leavere penge.
    Klipch er overlegen CV på musikk men ikke hjemmekino når det gjelder morro faktor.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA1750 er en knallgod høyttaler, men jeg tror ikke den passer ditt bruk, slik du beskriver det
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe,,,CV må jo være noe av det gøyeste du kan ha i en hjemmekino ja. (Er det ikke en her på forumet som har lagt en helt sinnsyk hjemmekino bestående av CV,TACT,SVS?)

Men er det virkelig så stor forskjell i lyden til Klipsch høytalere. F.eks hvis jeg skulle nedgradert til RF35 (hadde aldri gjort de da) så hadde det blitt kjempeskuff?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Kef Q7?
    Jeg synes de spiller bra og dynamisk. De er vel sånn ca. i samme prisklasse som DM603

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Klipsch RF-35.

Newcomer B&W_84 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Tror det er test av de mere aktuelle hjemmekinopakkene i DVD & Hjemmekino denne måneden. Der tester de bla RF35 fra Klipsch. Ellers så tror jeg egentlig du trygt kan gå til innkjøp av Klipsch, spesielt pga den elektronikken du har fra før. Hvis det ga mersmak når du hørte Klipsch og Vincent kommer det ihvertfall til å gi mersmak når du kobler disse høytalerene til den elektronikken du har :wink:
    Det er RF25 som dem tester.

Jeg ville valgt RF-35 (kanskje fordi jeg har det selv?).
    Har lest test av RF-35 og de får mer poeng på film enn på musikk.
    Så det burde jo passe deg bra siden du bruker 90% av tiden på film, + at du har elektronikk som passer bra sammen med RF-35.
    Men du burde jo høre på alle merkene før du gjør et kjøp, så du ikke angrer.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sub ville dere anbefalt hvis jeg f.eks. hadde valg RB-75 da. Denne vil jo sannsynligvis ikke ha samme trykket som en RF-35/RF-5 i bassområde siden kassen er mindre, noe som da gjør at jeg må kreve mer av subben.

Prisforskjellene mellom RF-5/RF-35/RB-75 er ikke så alt for store, men hvis man skal gå opp et hakk på resten av høyttalerne i et 7.1 system også så blir det fort mye dyrere. Hvordan vil f.eks. RC-35 fungere i lag med RB-75. Ser på klipsch.com at de anbefaler RC-7 til denne, men jeg vet ikke om doblingen i pris i forhold til RC-35 er verdt det, og så ser de nye elementene mer lekker ut en den gamle typen.

CV har jeg aldri hatt tiltro til så det kommer jeg nok ikke til å kjøpe med det første uansett, og da blir det som en ren partyhøyttaler.

- mrTJ

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt valg

Jeg endte opp med å kjøpe RF-7 + RC-7. Har enda ikke bestemt meg for bakhøyttalere så det kommer etterhvert, inntil videre bruker jeg C-11 som nødløsning. Kommer vel en sub fra Klipsch eller SVS også etterhvert.

Jeg trenger tips til hvordan stativ/rack jeg kan bruke til å ha RC-7 på. Alle de andre komponentene har jeg i et Sound Organization Z560 rack(5 hyller), men ønsker å ha noe eget til RC-7, gjerne hvor den kan stå i en mellomhylle sånn at jeg kan ha en plasma/lcd-tv på toppen av racket. Skulle egentlig fått tak i et Z530 i samme serien som racket jeg hadde fra før, men de ble tatt ut av produksjon og utsolgt før jeg fant ut av det.

Kom med forslag.

Mvh
    mrTJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking B&W og klipsch

Jeg har selv B&W DM604 S3 å det Whoracle sa om at toppen er slitsom på disse er bare piss preik.. I mine ører er dem helt knall gode =) Jeg har selv hatt JML å disse låter bedre.. men viss vi tenker på hjemmekino oppsett ville jeg ha satsa på Klipsch DEFINITIVT! Knall lyd til hjemmekino bruk! men ikke Hi-Fi Messig.. Syntes jeg da :P hehe.. Men som sagt.. har hørt på masse masse dyre høyttalere som Dynabel osv osv.. Men det blir for dyrt :P hæhæ.. Jeg falt ærlig talt for utseende på B&W'a.. Så derfor hørte jeg på dem! å Jeg kjøpte dem fordi Jeg likte lyden rett å slett.. å jeg er kjempe fornøyd med handelen.. å B&W funker heeelt greit i hjemmekino også!

Send en PM om det var noe dere ville si til det jeg sa..

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gratulerer :-)

Hva syntes du om rf7?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda er meget fornøyde med høyttalerne. Merket en vannvittig forskjell i lyden på de etter de 50 første timene var spilt inn, og nå er jeg vel kommet opp i 200timer og de har nå blitt veldig "åpne og levende", hvordan enn jeg skal forklare det.

Eneste jeg fortsatt sliter med er plasseringen av rc-7. Har den idag på lavt bord forran tven, men skulle helst integrert denne i et rack e.l. under tven, men finner ikke noen modeller som jeg synest passer perfekt. Har sett på Soundstyle ST310 rack fra hifiklubben, mens syns prisen kanskje blir for høy etter for hva man får. Jeg trenger ikke verdens fineste design. Tror også noe med hyller i mdf-plater hadde vært bedre, da det kanskje gir mindre resonans.

Tenkte en stund på å lage DIY rack, men jeg får ikke tak i mdf lokalt så prisen for å bestille med frakt blir like dyrt som om jeg kjøper et ferdig rack.

-mrtj

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •